yamaha TZR 50 (nieuw model)

Status
Not open for further replies.

dna_black

DNA Rider
Zijn er mensen die een TZR 50 hebben of mensen die er wat meer over weten? Is hij goed qua wegligging, std vermogen enzv.? Kben namelijk op zoek naar een TZR en wil er zoveel mogelijk over te weten komen. Persoonlijk komt het wat saai om met een variomatic te rijden. Doelloos vooruit blazen begint serieus op de zenuwen te werken.
Hopelijk kunnen jullie helpen.

greetzzz
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb zelf geen TZR dus ik kan niet zoveel zeggen over de wegligging.
Een vriend van me heeft er wel 1. Daar zit alleen maar een ander pijpje op (Technigas met carbon demper) en die heeft daarmee best wel een redelijk vermogen. Top ligt ook best hoog (= normaal voor dat soort schakels)

Zitpositie voor de bijrijder is echt fijn, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt ;)
 
Originally posted by InsaneMalebrain
Ik heb zelf geen TZR dus ik kan niet zoveel zeggen over de wegligging.
Een vriend van me heeft er wel 1. Daar zit alleen maar een ander pijpje op (Technigas met carbon demper) en die heeft daarmee best wel een redelijk vermogen. Top ligt ook best hoog (= normaal voor dat soort schakels)

Zitpositie voor de bijrijder is echt fijn, maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt ;)

Thx voor de reactie

en het stukje tekst van de bijrijder is ook leuk om te weten, mijn vriendin klaagt veel over mijn dna dat hij niet comfortabel zit achterop :)
 
Ik heb hier thuis een boekje liggen met een uitgebreid verslag van de TZR50. Als je interesse heb en ik verveel me een keer :)P) dan kan ik t misschien wel een keer uittypen.
 
Originally posted by Aprilia SR 2ooo
Ik heb hier thuis een boekje liggen met een uitgebreid verslag van de TZR50. Als je interesse heb en ik verveel me een keer :)P) dan kan ik t misschien wel een keer uittypen.

dat zou heeeel interessant zijn! :D natuurlijk als het niet mogelijk is maakt dat niet uit, maar het zou wel handig zijn!

thx anyways
 
Ik heb op een std gereden en ik vond het vermogen echt BAGGER!
Het kleinste heuveltje was al een probleem en een snelheid van nog geen 40 is ook niet leuk. Zitpositie is wel fijn vond ik, net als de schakelbak.
Een minpuntje vind ik wel dat wanneer ik erop ging zitten, de dunheid van de kappen mij opviel, het ding weegt ook 'niks'.(beetje ielig gevoel dus)
Koppeling was minder, echt zo van los of vast, geen tussenpositie. daarom was het ook lastig in lagere toeren weg te rijden. Ik denk dat als je er een ander uitlaatje opzet en de begrenzers eruit haalt je een goede fiets hebt.
 
ace, zo is het met alle schakelbrommers...
ze zijn bijna allemaal licht, en hebben geen vermogen onderin toeren, tis een 50cc weet je nog.

er zit een am6 blok onder, hetzelfde als rieju's, mh's, aprilia's, etc.
dus het enige waar je op hoeft te letten is de afwerking en electronica.
die beiden niet erg denderend zijn bij tzr.
 
Originally posted by -[inferno]-
ace, zo is het met alle schakelbrommers...
ze zijn bijna allemaal licht, en hebben geen vermogen onderin toeren, tis een 50cc weet je nog.

er zit een am6 blok onder, hetzelfde als rieju's, mh's, aprilia's, etc.
dus het enige waar je op hoeft te letten is de afwerking en electronica.
die beiden niet erg denderend zijn bij tzr.

Nochtans heeft een vriend van mij een MBK x-power, de elektronica is nog altijd goed. Hij heeft nu ongv 7000km en alles is nog picco bello. Misschien is het als bij een dna, van de eerste serie die ze uitbrachten had een groot een probleem met de elekcronica, toerentellertje was niet waterdicht enzv.
Jah uiterlijk, hoe bedoel je, het feit dat je van bovenaf recht naar de grond kan kijken kan verholpen worden. Maarja hangt ook wat van de smaak af hé :)

En het 'geen' vermogen hebben onderin kan toch worden verholpen?

Correct me if i'm wrong :)

thx for the replie
 
tja je hebt dan waarsch. een goed gelukt exemplaar ofzo.
is niet zo vreemd hoor, de meeste nieuwe schakelbrommers hebben hun 1e periode kinderziektes.
dat vermogen onderin kan niet verholpen worden, zal altijd niks blijven.
tis geen scooter die je ff kan afstellen op een bepaald toerental.
met een andere uitlaat word dat vermogen alleen nog maar minder, je powerband word natuurlijk wel leuker 8)
 
Originally posted by -[inferno]-
tja je hebt dan waarsch. een goed gelukt exemplaar ofzo.
is niet zo vreemd hoor, de meeste nieuwe schakelbrommers hebben hun 1e periode kinderziektes.
dat vermogen onderin kan niet verholpen worden, zal altijd niks blijven.
tis geen scooter die je ff kan afstellen op een bepaald toerental.
met een andere uitlaat word dat vermogen alleen nog maar minder, je powerband word natuurlijk wel leuker 8)

Leer ik weer wat bij :D, het zal me wel niet tegenhouden om één te kopen want aan 45 blijven rijden doe ik zoiezo niet :)

nog eens bedankt voor de reactie
 
vermogen onderin blijft nix?
wat heb je daar aan? in zn 1 trek je em met de koppeling tot aan zn powerband en dan je koppeling loslaten en maar doorschakelen. alleen akls je ergens terug naar zn 1 moet dan begint het slippende koppeling spelletje van voren af aan.

als ik jou was zou ik geen tzr kopen maar beter een rs50 of de nieuwe derbi gpr staat op deze site:

http://www.motortec.be/{DCAB3150-B467-4D28-ADA5-CC9451C935FE}.html

minpuntjes aan de tzr:1) uitlaat is geen eens rvs en dr zit gewoon een ijzeren plaatje op net zoals bij sommige scooterpijpen het geval is.
2) je hebt geen bergruimte onder je zadel, want je bij een rs wel hebt
3)kleurstellingen zijn nou niet echt denderend(mijn mening)
4) als je de begrenzers eruit haalt loopt ie minder hard als een rs waarbij hetzelfde gedaan is.
5)slechte afwerking, en dan niet alleen het feit dat je dwars door de kappen heen kan kijken maar ook dat de binnenkant van de tzr wit plastic is en dus nogal goedkoop oogt

pluspuntjes:1)dikke banden standaard, er zitten standaard pirelli sport demons onder( voor 100/80/17 en achter zelfs 130/80/17)
das dus vrij dik voor een brommer
2)digitale tellers als je daarvan houdt
3)bij yamaha doet men minder moeilijk in de meeste gevallen als bij aprilia over garantie.
 
Originally posted by rs50 SBK RACER
vermogen onderin blijft nix?
wat heb je daar aan? in zn 1 trek je em met de koppeling tot aan zn powerband en dan je koppeling loslaten en maar doorschakelen. alleen akls je ergens terug naar zn 1 moet dan begint het slippende koppeling spelletje van voren af aan.

als ik jou was zou ik geen tzr kopen maar beter een rs50 of de nieuwe derbi gpr staat op deze site:

http://www.motortec.be/{DCAB3150-B467-4D28-ADA5-CC9451C935FE}.html

minpuntjes aan de tzr:1) uitlaat is geen eens rvs en dr zit gewoon een ijzeren plaatje op net zoals bij sommige scooterpijpen het geval is.
2) je hebt geen bergruimte onder je zadel, want je bij een rs wel hebt
3)kleurstellingen zijn nou niet echt denderend(mijn mening)
4) als je de begrenzers eruit haalt loopt ie minder hard als een rs waarbij hetzelfde gedaan is.
5)slechte afwerking, en dan niet alleen het feit dat je dwars door de kappen heen kan kijken maar ook dat de binnenkant van de tzr wit plastic is en dus nogal goedkoop oogt

pluspuntjes:1)dikke banden standaard, er zitten standaard pirelli sport demons onder( voor 100/80/17 en achter zelfs 130/80/17)
das dus vrij dik voor een brommer
2)digitale tellers als je daarvan houdt
3)bij yamaha doet men minder moeilijk in de meeste gevallen als bij aprilia over garantie.

de uitlaat verander ik toch, in de bergruimte van mijn dna zitten boxen met mijn mp3-speler (ze zijn erniet ingebouwd maar ik laat ze toch zitten), was ook van plan om hem te herspuiten bij een vriend in mat zwart en de meeste van de gaten vul ik met race gaas op. (natuurlijk kan ik aan die 2 grote gaten waar je door kan kijken niet veel doen maar dat maakt mij niet veel uit. Vind persoonlijk de tzr mooier dan api en derbi (persoonlijke smaak denk ik)

edit: die gpr 80 cup, komt die nog uit in 50cc, zoja wanneer komt hij dan uit?

greeetz
 
Last edited:
Originally posted by rs50 SBK RACER
vermogen onderin blijft nix?
wat heb je daar aan? in zn 1 trek je em met de koppeling tot aan zn powerband en dan je koppeling loslaten en maar doorschakelen. alleen akls je ergens terug naar zn 1 moet dan begint het slippende koppeling spelletje van voren af aan.

als ik jou was zou ik geen tzr kopen maar beter een rs50 of de nieuwe derbi gpr staat op deze site:

http://www.motortec.be/{DCAB3150-B467-4D28-ADA5-CC9451C935FE}.html

1) uitlaat is geen eens rvs en dr zit gewoon een ijzeren plaatje op net zoals bij sommige scooterpijpen het geval is.
2) je hebt geen bergruimte onder je zadel, want je bij een rs wel hebt
3)kleurstellingen zijn nou niet echt denderend(mijn mening)
4) als je de begrenzers eruit haalt loopt ie minder hard als een rs waarbij hetzelfde gedaan is.
5)slechte afwerking, en dan niet alleen het feit dat je dwars door de kappen heen kan kijken maar ook dat de binnenkant van de tzr wit plastic is en dus nogal goedkoop oogt

pluspuntjes:1)dikke banden standaard, er zitten standaard pirelli sport demons onder( voor 100/80/17 en achter zelfs 130/80/17)
das dus vrij dik voor een brommer
2)digitale tellers als je daarvan houdt
3)bij yamaha doet men minder moeilijk in de meeste gevallen als bij aprilia over garantie.


Kijk jongens ik moest een nieuwe schakel kopen (ik wou ;)) en heb dus op meerdere gereden. De tzr is gewoon kut. Vergeleken met de Derbi gpr is je keuze makkelijk. Qua vormgeving ook veel mooier trouwens. (je moet hem ffe bij de dealer zien en niet op het plaatje en in het rood ipv dat gare groen metalic)
1) wel een rvs uitlaat standaard zelfs een dikke arrow :D)
2) wel bergruimte en meer als bij de rs genoeg voor een kleine helm.
3) dat groen metalic is gaar maar het derbi rode model is vet :D
4) begrenzers eruit misschien een iets dikkere uitlaat en wat kleine dingetjes en 120 is haalbaar
5) netjes afgewerkt ziet er zeker alles behalve goedkoop uit.
6) garantie? geen probleem word geregeld je hoeft maar te bellen breng hem morgen maar regelen we het ffe!
nadelen:
1) banden zijn iets dunner 90/80 x 17" 110/80 x 17"
2) geen digitale tellers maar boeie?
en ffe over dat gewicht waar er eerder dit forum over gesproken werd. Kijk een gpr is net al de tzr idd niet zo zwaar maar ligt verdomd goed op de weg. bochten zo krap en schuin dat ik met mn voetesteuntjes bijna de weg raak kunnen zonder problemen hoor! Maar als je gewicht wilt jah.... de Motorhispania RX of de rieju RS2 zijn wel ietsje zwaarder. rond de 100 - 120 kilo. De gpr zit met een volle tank op ong 102 kilo. Slot erbij 110 kilo.
De gpr zoals ik hem heb. In het derbi rood:
GPR%20RACER%20ACTIE.jpg
 
Originally posted by Cyberium
Kijk jongens ik moest een nieuwe schakel kopen (ik wou ;)) en heb dus op meerdere gereden. De tzr is gewoon kut. Vergeleken met de Derbi gpr is je keuze makkelijk. Qua vormgeving ook veel mooier trouwens. (je moet hem ffe bij de dealer zien en niet op het plaatje en in het rood ipv dat gare groen metalic)
1) wel een rvs uitlaat standaard zelfs een dikke arrow :D)
2) wel bergruimte en meer als bij de rs genoeg voor een kleine helm.
3) dat groen metalic is gaar maar het derbi rode model is vet :D
4) begrenzers eruit misschien een iets dikkere uitlaat en wat kleine dingetjes en 120 is haalbaar
5) netjes afgewerkt ziet er zeker alles behalve goedkoop uit.
6) garantie? geen probleem word geregeld je hoeft maar te bellen breng hem morgen maar regelen we het ffe!
nadelen:
1) banden zijn iets dunner 90/80 x 17" 110/80 x 17"
2) geen digitale tellers maar boeie?
en ffe over dat gewicht waar er eerder dit forum over gesproken werd. Kijk een gpr is net al de tzr idd niet zo zwaar maar ligt verdomd goed op de weg. bochten zo krap en schuin dat ik met mn voetesteuntjes bijna de weg raak kunnen zonder problemen hoor! Maar als je gewicht wilt jah.... de Motorhispania RX of de rieju RS2 zijn wel ietsje zwaarder. rond de 100 - 120 kilo. De gpr zit met een volle tank op ong 102 kilo. Slot erbij 110 kilo.
De gpr zoals ik hem heb. In het derbi rood:
GPR%20RACER%20ACTIE.jpg

Vind persoonlijk de derbi lelijk, hij is jah geblokt.
Wat was er kut aan de tzr?

greetz
 
De tzr:

1) klote uitlaat standaard
2) ik vind hem persoonlijk behoorlijk lelijker dan de derbi
3) langzamer dan de derbi
4) geen bergruimte
5) ik vond de wegligging slechter veel slechter zelfs
6) slecht afgewerkt
7) zit niet lekker als je niet zo groot bent
8 ) het voelt niet goed... qua vermogen valt ie tegen terwijl hij hetzelfde moet zijn als de gpr maar die boekt hem standaard dik. en heuveltjes echt geen probleem.
9) de vering! je moest remmen voor de verkeersdrempels die wij hebben hier. Tenminste als je blijft zitten en niet gaat staan. Terwijl de GPR er met 70 km/h nog steeds geen probleem geeft
 
Originally posted by Cyberium
De tzr:

1) klote uitlaat standaard
2) ik vind hem persoonlijk behoorlijk lelijker dan de derbi
3) langzamer dan de derbi
4) geen bergruimte
5) ik vond de wegligging slechter veel slechter zelfs
6) slecht afgewerkt
7) zit niet lekker als je niet zo groot bent
8 ) het voelt niet goed... qua vermogen valt ie tegen terwijl hij hetzelfde moet zijn als de gpr maar die boekt hem standaard dik. en heuveltjes echt geen probleem.
9) de vering! je moest remmen voor de verkeersdrempels die wij hebben hier. Tenminste als je blijft zitten en niet gaat staan. Terwijl de GPR er met 70 km/h nog steeds geen probleem geeft

dat jij met 70mk/u over drempels ragt zegt al genoeg.
en wees dan ook eens zo objectief om ook de nadelen van je gpr te noemen, maar dat zal ik in dit geval doen

1) tank is fake
2) ik vind die 2 koplampen boven elkaar SPUUGlelijk, om nog maar niet te spreken over die kont
3) derbi heeft een plakkerige koppeling als ie koud is
4) kleine tankinhoud ivg met tzr
5) die spiegels steken VEEL te ver uit, en in tegenstelling tot tzr zijn de knipperlichtjes niet in de koplampen geintegreerd
6) hebben ze eigelijk wel een alu frame (oud model gpr niet)
7) tzr zit juist HEEL lekker, ook als je klein bent zoals ik, veel zachter dan me rs zadel.
gpr zadel is in tegenstelling (en dan vooral het oude model) kei en KEIHARD, evenals de duozit, die bij tzr beiden lekker zacht en comfo zijn.
8) lekker boeiend of ie standaard langzaam of snel is, welke idioot blijft nou met std uitlaat rijden :?
9) een stugge vering getuigt van een racer, een beetje racer HOORT juist stugge vering te hebben.
als een tzr een stuggere vering heb dan jou gpr zoals je zelf zegt, komt ie je dus met gemak voorbij in scherpe bochten met ze pirelli demons...
 
Originally posted by -[inferno]-
dat jij met 70mk/u over drempels ragt zegt al genoeg.
en wees dan ook eens zo objectief om ook de nadelen van je gpr te noemen, maar dat zal ik in dit geval doen

1) tank is fake
2) ik vind die 2 koplampen boven elkaar SPUUGlelijk, om nog maar niet te spreken over die kont
3) derbi heeft een plakkerige koppeling als ie koud is
4) kleine tankinhoud ivg met tzr
5) die spiegels steken VEEL te ver uit, en in tegenstelling tot tzr zijn de knipperlichtjes niet in de koplampen geintegreerd
6) hebben ze eigelijk wel een alu frame (oud model gpr niet)
7) tzr zit juist HEEL lekker, ook als je klein bent zoals ik, veel zachter dan me rs zadel.
gpr zadel is in tegenstelling (en dan vooral het oude model) kei en KEIHARD, evenals de duozit, die bij tzr beiden lekker zacht en comfo zijn.
8) lekker boeiend of ie standaard langzaam of snel is, welke idioot blijft nou met std uitlaat rijden :?
9) een stugge vering getuigt van een racer, een beetje racer HOORT juist stugge vering te hebben.
als een tzr een stuggere vering heb dan jou gpr zoals je zelf zegt, komt ie je dus met gemak voorbij in scherpe bochten met ze pirelli demons...

lol wat een omezwaai weer :D
Ik blijk er nog altijd van overtuigt om mij één aan te schaffen!
Vind hem echt heel mooi.

Nog eens bedankt allemaal voor de reacties
 
Originally posted by -[inferno]-
dat jij met 70mk/u over drempels ragt zegt al genoeg.
en wees dan ook eens zo objectief om ook de nadelen van je gpr te noemen, maar dat zal ik in dit geval doen

1) tank is fake
2) ik vind die 2 koplampen boven elkaar SPUUGlelijk, om nog maar niet te spreken over die kont
3) derbi heeft een plakkerige koppeling als ie koud is
4) kleine tankinhoud ivg met tzr
5) die spiegels steken VEEL te ver uit, en in tegenstelling tot tzr zijn de knipperlichtjes niet in de koplampen geintegreerd
6) hebben ze eigelijk wel een alu frame (oud model gpr niet)
7) tzr zit juist HEEL lekker, ook als je klein bent zoals ik, veel zachter dan me rs zadel.
gpr zadel is in tegenstelling (en dan vooral het oude model) kei en KEIHARD, evenals de duozit, die bij tzr beiden lekker zacht en comfo zijn.
8) lekker boeiend of ie standaard langzaam of snel is, welke idioot blijft nou met std uitlaat rijden :?
9) een stugge vering getuigt van een racer, een beetje racer HOORT juist stugge vering te hebben.
als een tzr een stuggere vering heb dan jou gpr zoals je zelf zegt, komt ie je dus met gemak voorbij in scherpe bochten met ze pirelli demons...

Mijn antwoord op deze afkeur van de gpr

1) tanks is fake zodat je meer bergruimte hebt idd. Ipv die bochel te gebruiken als tank zit hij nu netjes in zn kont.
2) de gpr heeft zeker weten een lekker kontje :) en die koplampen wennen vanzelf
3) Plakkerige koppeling? nou ik heb gereden met -5 maar merk er niks van. Hij starte zelfs meteen geen enkel probleem. En hij had zeker al 5 uur buitengestaan
4) 7 liter is meer dan genoeg. 1 : 25 = 175 kilometer
5) Die knipperlichtjes staan juist vet ipv in de koplampen te verwerken. en de spiegels? staan heel stoer op de gpr de TZR hefet pas rare lelijke spiegels
6) klopt gedeeltelijk idd
7) Duozit is bij de nieuwe GPR een kussentje en heel zacht. En de zit voor de bestuurder zit ontzettend goed in tegenstelling tot de TZR
8) Standaard een race uitlaat van Arrow waarmee hij 120 kan rijden? nou standaard vind ik dat wel lekker moet ik zeggen
9) Een goeie vering die lang doorveerd zort tenminste voor een constante snelheid die je kan houden ipv dat je moet remmen wel lekker op een racer :D dan hoef je niet te remmen dat doe ik wel op een neo`s als ik dat graag wil
 
he doed, buddyzit is VEEL en veel zachter bij tzr ivg met gpr...
probeer eens niet je eigen brommer in bescherming te nemen.
uitstekende knipperlichten vind 99% van de brommerrijders lelijk.
je bent de 1e die dit mooi vind :?
7 liter is idd meer dan genoeg, 5 liter ook.
12 liter is gewoon relaxter, minder vaak bij het tankstation staan etc.
nogmaals, wat BOEIT std uitlaat? allebij even lelijk geluid.
knal een 70 op de tzr en hij knalt jou met je std arrow voorbij, doe jij dat, gaan jullie weer gelijk op etc.
als ik een vliegtuig pak rij ik jou er ook uit 8P
als je wilt ragge, waarom koop je dan geen crosser?
volgens jou zouden 600/1000cc'ers ook een minder stugge vering moeten hebben omdat je dan niet hoeft te remmen voor een drempeltje zeker :|
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top