Yamaha Neos SBO 70B 2011!

smiley

Sbo 2011 70B
Goede dag allemaal!​

Ik heb hier een project lopen maar die was gericht op het uiterlijk van de scooter!
Echter heb ik besloten volgend jaar mee te rijden met SBO vandaar deze pagina!​

ik zal beginnen met me voor te stellen,​

ik ben Rick smits, 19 jaar, wonend in Eindhoven!
ik ben auto schade hersteller van beroep en doe in mijn vrije tijd autospuiten erbij!​

hobby zijn scooters, auto's en lol hebben!​

Mijn doelen van SBO11:​

* Ruim over de 23 PK
* Zo dicht mogelijk bij de 7 seconden
* geweldig jaar hebben, gezellige mensen ontmoeten en met de top meerijden natuurlijk!​

zoals de titel al zegt, ik ga dus de 70B klasse rijden, dit ivm het gewicht van mijn scooter!​

Hiermee ga ik dus rijden!​

a4sapd.jpg

34fmrzs.jpg

Mijn setup word zown beetje dit:​

2ivlncl.jpg


even duidelijk:​

Het Hele blok word NIEUW aangeschaft, dit met uitzondering van de Carburateur!​

Zoals in de afbeelding gezien wil ik bij voorbaat TB-tuning al danken voor alle hulp!
Tb tuning zal voor vele nog een onbekende tuner zijn.
Echter hebben zij bewezen verstand van zaken te hebben..
En de tuner een goede vriend van me is heb ik dus gekozen om bij hun het bouwen, tunen en banken van de scooter onder te brengen!​

Wij zullen van TB met 3 scooters aanwezig zijn in 3 verschillende klasses op SBO 2011!​

ik begin!​

Blok vies
zmzh1c.jpg

Het blokje gestraald.
14d2bee.jpg

Blok word gekotterd, getuned, krukas geplaatst en vervolgens gespoten.
dit is eenzelfde blok, al gespoten. ( van mijn zusje )
142a6hy.jpg

Ontsteking
jjmqu0.jpg

Cilinder
34ffk7t.jpg

Krukas
14bozf7.jpg

Alles bij elkaar om te beginnen
2lwuaux.jpg

Waterpompje gehaald
33y5f2h.jpg

Zadel aangepast en bak
105y343.jpg

Dit was het nu even.​

Er moet natuurlijk nog veeel gedaan worden!
Ik ben de spuiter van alle 3 de scooters van de groep dus dat is mijn to do ding :p

Maar we hebben er zin in en gaan er voor natuurlijk!​

Tot snel!​


UPDATE 07-11-2010

Telefoon gehad van TB, Cilinder was een eindje klaar.
dus meteen daarnaar toe gegaan en bekeken. qua timingen heb ik
er nog niet zo heel erg veel verstand van maar het zag er netjes uit iig!​

Ook waren de kappen van een teamgenoot binnen waarvan ik het spuiten
verzorg, dus die kon ik meteen meenemen zodat ik ook wat te doen heb.​

( deze scooter heeft intussen een eigen projectpagina gekregen. )

UPDATE 03-01-11!

Even niks meer laten horen, zeker niet stil gezeten!

Zowel uiterlijk als motorisch bezig geweest!

Aan het uiterlijk: gewicht he, de scooter weegt intussen nog 56 kilo met een athena racing blok zonder uitlaat ( ervanuitgaand dat het sprintblok geen 40 kilo meer weegt! )

echter zit nog wel het contact slot erop dus dat kan er nog af!
ook is dat met stage6 monsterdisk en SR voorvelg die beiden nog vervangen kunnen worden!

Ook is er intussen een epc stuur aangekomen, helaas is deze qua uiterlijk niet helemaal geweldig op men scooter vind ik, alleen qua houding is het ideaal!

motorisch!

Op een avond rond 21:00 keek ik op Marktplaats, en zag ik een advertentie van een Yasuni C21 en een Keihin 28! Vol blijschap even van eindhoven op en neer naar maastricht gekard en daar beide onderdelen meegenomen en meteen een 10 inch velgje afgedraaid en wel:D

Yasuni uitlaat is intussen zo goed als gepolijst en het carbje heeft zijn plek gevonden in het vers gekochte en getunde Twins TRD inlaat met spruitstukje!

Het sprintblok is intussen gespoten na montage van de krukas, echt heel mooi om te zien, een zwarte basis met oranje accenten!

Onsteking gemonteerd, inlaat dus, cilinder erop en squish afgesteld!

Vervolgens kreeg ik een setje vertandingen mee die ik netjes in elkaar geperst heb dus deze kunnen dit weekend ook het blokje in..

was even veel gezever, maar goed het hoort erbij!
FOTOS!

Carbje,schoongemaakt en wel

154dfmv.jpg


Uitlaat, nog niet klaar!

2zyefci.jpg


Blok,,!!

dra788.jpg


b9apte.jpg


en een van de scooter.. met stuur maar zonder 10 inch velg

eqy04h.jpg


laatste foto,, niks met dit project te maken,, maar wel grappig om te laten zien,,
zoals sommige weten een heel zwaar ongeluk gehad in 2008 waarvan ik nog steeds last heb. van wat er over was een ''gedenkstukje'' gemaakt!

2expsmt.jpg



Kleine update

Blok zit geheel in elkaar! dus ook de OR en vertanding, heeeel slim van mij:
Ik ga vertanding persen en bij de secundaire vertanding op de uitgaande as heb ik netjes het tandwiel afgehaald, en hetzelfde ( orginele tandwiel dus ) terug gezet, het polini tandwiel weggegooid xD..

maar goed, hij lag er nog dus het intussen in orde,,
nieuwe OR erin dus koppeling en huis erop, en toen had ik alweer een compleet blok:D

34zx6k6.jpg


29bmdi.jpg


hier nog de vertanding die ik fout had gedaan, rechts de goede en links de STD,
waarom lijke die dingen zo op elkaar xD

2884m5u.jpg



Updatje...

Vandaag even wezen oefenen met t wegrijden, dit niet op mijn eigen scooter maar op de scooters van een maat van me. ging goed gelukkig!

ook nog aan de scooter gewerkt dit weekend!
De mooie SR voorvelg heeft plaats gemaakt voor een chinees 10 inch velgje met nieuwe deestone band! deze gecentreerd en er moet alleen nog een bus uitgetekend worden zodat er een normale remschijf op past!

verder nog gedaan:
- blok eronder gehangen
- Voorvork verlaagd
- achterstaaf ( van staal tijdelijk ) aangepast zodat de hoogte goed staat
- begonnen met het subframe
- voorvelg veranderd
- nog wat dingetjes van het frame af
- frame even een keer zwart gemaakt!

- morgen elektra aanleggen en aansluiten, gas en remkabel ook
- kappen erop en aanpassen voor hoogte scooter ( onderkant dus )
- waterpomp mooi plekje voor vinden en netjes ophangen
- ook voor t cdi en bobine

tankje word dinsdag gelast ( ALUU )


even wat snelle fotos,

blok eronder ( staaf nog veel te lang! )
1z1edfr.jpg


2m2w2s0.jpg


laatste is al beter!
zodra het tankje er is en t subframe klaar is kan het eindelijk gestart worden!


UPDATEE!

Hij loopt!

eerst even wat zever:
zoals gezegd in de vorige update zijn we verder gegaan met de koeling, gas en het subframe. gelukkig is dat intussen dus ook klaar! netjes gespoten, monteren en in principe kon het lopen!

scooter was klaar maar toen kwamen estefano en misha nog even langs voor nog even snel een testrun te maken dus moest even wachten..
vervolgens werd het al laat,, hadden we geen 98 meer staan en was het even van, we laten het wel..

echter het kriebelde toch dus even een litertje uit een andere scooter getrokken en het toch maar even aangekickt!

daarna lekker inrijden op de bank,, heerlijk geluidje(A)

en vervolgens wat testen! scooter loopt echt geweldig goed en dan is er niet afgesteld dus dat gaat helemaal goedkomen!
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=TvlUMivYILI"]YouTube - geblokkeerde meting SBO 70B scooter![/ame]
volgende to do is dus afstellen en de kappen even keer opnieuw de cabine in..

to do list voor nu:

- Kappen even spuiten
- Remschijf bus maken
- afstellen
- fatsoenlijke tank regelen ( deze heeft geen dop :W )
- bouwen en borgen!


UPDATE

Slickje gemonteerd en even de scooter naar buiten geduwd voor een paar fotos

15mjnrq.jpg


e9ex44.jpg


35aw5qg.jpg




PK doel is ruim gehaald
Tot snel!


alsjeblieft oscar..
8x53xe.jpg


ook nog wat kappen dichtgemaakt met ALUcarbon.. op de foto steekt het enorm af, maar t ziet er strak uit.. wat afwerking he..

osxv04.jpg


3535ru8.jpg


Dadelijjk nog een filmpje

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=R3mbE5ezDqs"]YouTube - Oefenen op de 70 B Neos!!![/ame]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hey!

Leuke Neos!
Het word nog lekker druk straks in de 70B :)

Heeft ene van TB tuning vorig jaar sbo gereden of waar hebben ze zich bewezen?

Gr Wallie :)
 
TB heeft vorig jaar geen SBO gereden.
ik ken de tuner zelf heel goed en ik zie veel werk van hem. een klein voorbeeldje is een DR ( op minarelli ) met 15,4 pk.
voor mij heeft hij daarmee bewezen dus ook verstand te hebben van zaken.

het echte bewijzen begint volgend jaar natuurlijk
 
Lijkt me niet dat je daar egt iets mee bewijst..

Maar ben benieuwd naar wat er uit gaat rollen dan;)

Welke klasses worden er gereden door TB?
 
Altijd leuk nieuwe concurrentie in de 70B
Ben benieuwd wat voor vermogen er uit komt
en anders kan je altijd nog met een DR boeken:p

Succes volgend jaar
 
Beetje nutteloze discussie op een project, maar zoals al wordt gezegd is 23 pk gewoon haalbaar. Anders doe je denk ik wat fout.

Verder ziet deze scooter er al erg strak uit dus daar kan het niet aan liggen,
Succes met het project.
 
Daar zorgen we gewoon voor! we zijn er geheid zeker van dat het lukt.

In het verleden zijn er bij TB meerdere speed blokken langsgekomen die meestal toch wel met ruim 23 pk weggingen.

Maar goed, praatjes vullen geen gaatjes, Wacht af en we laten het zien :D

thanks martin! Met jou kun je snel praten ;)! gefeliciteerd nog met je succes vorig jaar in de 70A! Waarschijnlijk heb je via anthony al wel eens over ons gehoord (TB).
 
en dan nog ;) Vermogen zegt echt niet alles.. Vorig jaar genoeg scooters met 23/24pk gezien wat 7.4 / 7.5 reden oid

Heb zelfs iemand een 7.1 zien rijden met 22 pk en dat zelfs met een evo!! :+

Maar wel netjes hoor 15,4 PK uit een DR, ik had na veel pijn en moeite 14.2PK uit mijn MHR Replica destijds haha..

Succes met je project en we zien jullie graag aan de start komend seizoen!!
 
Dank je wel voor de reacties.. Het uiterlijk word niks mee gedaan alleen wss op de voorvelf na ivm gewicht. Is het uiterluk nog niet apart genoeg dan?

Het vermogen gaat goed komen..

En het vermogen van de dr ligt nu op 15.8 pk trouwens xs dus mijn cilinder komt wel goed denk ik zo
 
Uiterlijk is zeker al mooi gelukt vind ik, alleen weet niet hoe je voorvork nu staat aangezien het op de foto best hoog lijkt (dit komt waarschijnlijk ook omdat er geen voorspatbord op zit)
 
voorvork is al zeker 5 cm verlaagd, hij komt nog lager te liggen en een 10 inch velg erin.

enige waar ik op wacht is het 2011 regelement zodat ik precies kan zien wat ik wel en niet mag doen met de voorvork.
 
Back
Top