Yamaha Jog RR buddyslot

maxo

Well-Known Member
Dag heren,

Ik heb sindskort weer een scooter op de kop getikt, als je nou eenmaal aan die klote dingen begint kom je er nooit meer vanaf voor mijn idee. Maar goed, een yamaha jog RR uit 2011 rossi edition. De staat is wel naar de prijs want de scooter loopt niet en heeft her en der nog wat dingetjes.

zo ging bijvoorbeeld de buddy niet open, ik heb de buddy inmiddels open gekregen door een ruk aan de kabel van het slot te geven nadat ik alle klappen eraf had gehaald. Nu is het zo dat het slotje niet meer in de vergrendeling springt, dus de buddy kan niet dus niet meer worden gesloten.

Ik heb al vanalles van technische tekeningen bekeken op allerlei sites, maar ik kan er nog steeds geen chocola van maken hoe het slotje nou hoort te fungeren. Ik kan niet eens op een tekening van het desbetreffende slotje vinden of een nieuw exemplaar.

Ik heb een foto bijgevoegd, dit is hoe t slot er nu bij staat, kan een van jullie mij vertellen of er iets scheelt met het slot of dat ik het ergens anders moet zoeken?

Groetjes Max
WhatsApp Image 2024-04-30 at 15.28.33.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken wordt het slotje bediend door de kabel die tussen je vingers zit op de foto, ik had een Kymco like waar bij het zadel niet meer open ging het kabeltje trok Het slotje niet ver genoeg open. Dit is eenvoudig op te lossen door een stel nippel van een fiets met handremmen te gebruiken zo'n soort busje met een gleufje in dat gleufje komt de binnenkabel te zitten. Of je hebt tijd teveel om de hele complete binnen en buitenkabel te vervangen? Dit is niet nodig als de kabel gewoon soepel beweegt. Ik bedenk probeer eerst even met een schroevendraaier of dat slotje oftewel sluiting van de buddy nog naar behoren werkt?
 
Die troep heeft geen invloed op de werking van de sluiting van de buddybak, probleem zit in het kabeltje misschien zit deze aan de andere kant bij het slot los?

Zeker wel! Want als dat er niet zit loopt ie soepel en is de kracht die uitgeoefend word op de kabel ook minder.

Dit gezeur heb ik bij de mijne ook gehad...
 
Zou iig beginnen met al die aangekoekte zooi eraf halen.

Dan lekker in de kruipolie en grote kans dat ie dan weer werkt.
Ja zo ver was ik ja, had er tijdens t demonteren van de kappen al remmenreiniger overheen gedaan en de kabel gesmeerd met wd-40 maar geen resultaat.

Heb daarna alles in de ontvetter gezet incl dat mechanisme maar als je de sleutel draait in t contactslot (om dus de kabel aan te trekken zodat t slot open gaat) gebeurt er niks. Daarbij BORGT het slot momenteel niet, het is niet zo dat ie niet open gaat.

Nogmaals, met een ruk aan de kabel ging die open.
Post automatically merged:

Euhhh , wat is je plan met die Scooter ??
Je punt is chef?

Het plan is om hem op beetje laagdrempelig op te knappen en mee te rijden nu en dan. Voor de rest zie je zo’n LC ding met rossi kapjes niet veel meer dus is ook mooi om naar te kijken.

Stuurslot en buddyslot werkt niet dus maken, blok uit elkaar trekken alles netjes maken en wat dingetjes opnieuw in de lak zetten zoals de carterkap, slakkenhuis waterpomp etc etc.
Post automatically merged:

Die troep heeft geen invloed op de werking van de sluiting van de buddybak, probleem zit in het kabeltje misschien zit deze aan de andere kant bij het slot los?
Dat zou idd kunnen, zou ik een keertje naar moeten kijken. Dat zou wel verklaren waarom die wel open gaat als ik eraan trek ipv dmv het contactslot. Alleen vraag ik me dan wel af waarom die niet in t slot valt als ik de nok van t zadel weer in t slot druk.
 
Als ik het goed zie op de foto , lijkt het mij , dat het slot nu in de ontgrendel stand staat , dit omdat de kabel nu haaks op de trekpal staat .
Als hij verder zou moeten , zou het gedeelte waar je vinger zit , verder naar onder moeten zitten . Zit het probleem niet in de andere kant van de kabel ? Maak de kabel aan het slot eens los , en duw dan de schacht van een schroevendraaier eens in het slot , zoals de pen van de buddy het doet , werkt het slot dan wel . Misschien met die ruk aan de kabel heb je iets aan de andere kant verbogen .
 
Misschien wijzer om een nieuw Buddy slot er in te zetten , ben ook eens aan het klooien geweest , kreeg het werkend , kort er na weer een probleem .
Nieuw slotje zijn de kosten niet , wegen niet op tegen stress en ellende .
 
Misschien wijzer om een nieuw Buddy slot er in te zetten , ben ook eens aan het klooien geweest , kreeg het werkend , kort er na weer een probleem .
Nieuw slotje zijn de kosten niet , wegen niet op tegen stress en ellende .
Ja probleem is dat ik ze niet vind 123
Post automatically merged:

Als ik het goed zie op de foto , lijkt het mij , dat het slot nu in de ontgrendel stand staat , dit omdat de kabel nu haaks op de trekpal staat .
Als hij verder zou moeten , zou het gedeelte waar je vinger zit , verder naar onder moeten zitten . Zit het probleem niet in de andere kant van de kabel ? Maak de kabel aan het slot eens los , en duw dan de schacht van een schroevendraaier eens in het slot , zoals de pen van de buddy het doet , werkt het slot dan wel . Misschien met die ruk aan de kabel heb je iets aan de andere kant verbogen .
Ga kijken bedankt voor je input!
 
Back
Top