yamaha jog r start niet meer

hallo, ik heb een yamaha jog r luchtgekoeld en laatst hield die ineens al het vermogen in en leek of die een krassend geluid maakte in mijn cilinder. ik heb toen de scooter even laten rusten en toen startte die niet meer. ik heb de cilinder en de zuiger nagekeken en zijn nog als nieuw want zitten er nog niet zo lang op. ook heb ik de carburateur en luchtfilter schoongemaakt en alles weer netjes op zijn plek terug gezet, de scooter krijgt wel benzine en heb nu net een nieuwe bougie er in gezet en vonkt gewoon maar start nog steeds niet, weet iemand misschien wat ik nog kan doen om te proberen??????


Mod_edit: Neem deze link even door en vul je startpost even aan.. Dan krijgen we een wat duidelijker beeld van de huidige situatie:

http://www.scooterforum.net/threads...tand-en-details-van-de-scooter-let-op.207106/
 
Advertisement - register to remove this

Motor heeft 4 dingen nodig:

- Compressie

- Goede doorlopende brandstof

- Een goed getimede vonk

- Zuurstof van buiten..
 
Daar staat een link over hoe en wat.. Even aan klikken en lezen.. En dan de gevraagde infomatie eraan toe voegen zover mogelijk.

Startpost = je eerste bericht.
 
hallo, ik heb een yamaha jog r luchtgekoeld en laatst hield die ineens al het vermogen in en leek of die een krassend geluid maakte in mijn cilinder. ik heb toen de scooter even laten rusten en toen startte die niet meer. ik heb de cilinder en de zuiger nagekeken en zijn nog als nieuw want zitten er nog niet zo lang op. ook heb ik de carburateur en luchtfilter schoongemaakt en alles weer netjes op zijn plek terug gezet, de scooter krijgt wel benzine en heb nu net een nieuwe bougie er in gezet en vonkt gewoon maar start nog steeds niet, weet iemand misschien wat ik nog kan doen om te proberen??????


Mod_edit: Neem deze link even door en vul je startpost even aan.. Dan krijgen we een wat duidelijker beeld van de huidige situatie:

http://www.scooterforum.net/threads...tand-en-details-van-de-scooter-let-op.207106/

kijk je krukas lagers eens na , en de keerringen
 
Daar staat een link over hoe en wat.. Even aan klikken en lezen.. En dan de gevraagde infomatie eraan toe voegen zover mogelijk.

Startpost = je eerste bericht.
is een yamaha jog r uit 2005 2 maanden terug bij de dealer heel het blok opnieuw opgebouwd en daarbij is letterlijk alles er nieuw in gegaan dus het blok heeft nog niet super veel km's hiervoor heb ik de jog gekocht van een vriend van me die hem van een lelijke scooter helemaal opnieuw heeft opgebouwd en mooi gemaakt etc. zelf heb ik er daarna alleen een gaskabel aan vervagen omdat die toen gebroken was en daarna reed die weer perfect
 
hallo, ik heb een yamaha jog r luchtgekoeld en laatst hield die ineens al het vermogen in en leek of die een krassend geluid maakte in mijn cilinder. ik heb toen de scooter even laten rusten en toen startte die niet meer. ik heb de cilinder en de zuiger nagekeken en zijn nog als nieuw want zitten er nog niet zo lang op.

Krassend geluid .... Maar Cilinder en zuiger zijn goed .
Wat maakt dan een krassend geluid ?
Krukaslagers of drijfstang lager .
Als een krukaslager speling heeft , gaat de vario of vliegwiel op en neer , en waarschijnlijk de keerring al stuk is , wat valse lucht veroorzaakt, waardoor scooter niet aanslaat.

Vaak word er gezegd dat een blok compleet gereviseerd is .... vaak word de krukas vergeten die te vervangen.
 
Back
Top