Yamaha Aerox Opvoeren Tips

Status
Not open for further replies.

dj1105

Well-Known Member
HOi,

Ik heb net een standaard Aerox gekocht. Hij rijdt opzich wel fijn, maar natuulrijk niet hard, dus ik vroeg me af hoe je hem het beste stap voor stap kan opvoeren.
Alles is standaard. Waar kan je het beste mee beginnen, m'n budget is natuurlijk niet hoog :p maar iets rond de € 200,--
Hoop dat jullie tips hebben voor me.9||6
 
Advertisement - register to remove this

Als alles standaard is kost het je hooguit 20-30 euro om het beter te laten lopen. Je moet namelijk de prop eruit halen en de varioring. Hierdoor moet je je scooter wat afstellen en dat zijn de materialen die dus 15-20 euro kosten. Hierbij moet je denken aan een (of meerdere) setjes rollen, misschien een sproeiertje en misschien wat trekveren.

Hoe je je scooter moet ontgrenzen is te vinden via de search.
 
of gewoon een dopler of power one vario

een 17,5mm op standaard cilinder? merk je daar dan iets van? dacht dat dat enkel nut had bij een snelle 50 of een 70cc.
 
Wat een reacties allemaal.
Heb in ieder geval de keus uit een aantal dingen.
Het enige wat nu in m'n scooter zit is,

Vario ring eruit.
5,5 Gram rolletjes.
Prop uit uitlaat.
Stnd uitlaat
Stnd carburateur
Stnd cilinder
Stnd vario
Sproeier 82 GROOT

Hoop dat jullie nu wat meer weten.

DJ
 
Last edited:
Ontgrens de boel en stel alles dan gewoon tip top af, dan zal je top rond de 75 a 80 echte km/u liggen en zal je snel genoeg optrekken. Hoe dat moet is genoeg over te vinden met de search
 
Is dat een te grote sproeier, Een dealer vertelde mij dat 82 groot nog te klein is. Hij wilde me 92 GROOT aansmeren. Maar heb het nog maar niet gedaan, wilde eerst jullie reacties afwachten.
BTW: Doe ik iets verkeerd?
 
Nou een 82 sproeier dat heb ik nog niet eens met een yasuni r en een 17,5 mm carb op een 50 cc blok:p
Ik zou maar is even kijken naar je bougie kleur? gewoon even volgas en contact uit en kijken. Toen ik alles nog standaart had maar wel ontgrenst zat ik volgens mij rond de 58 sproeier:p
 
Is dat een te grote sproeier, Een dealer vertelde mij dat 82 groot nog te klein is. Hij wilde me 92 GROOT aansmeren. Maar heb het nog maar niet gedaan, wilde eerst jullie reacties afwachten.
BTW: Doe ik iets verkeerd?

dan heb je een dealer van niks....

Nou een 82 sproeier dat heb ik nog niet eens met een yasuni r en een 17,5 mm carb op een 50 cc blok:p
Ik zou maar is even kijken naar je bougie kleur? gewoon even volgas en contact uit en kijken. Toen ik alles nog standaart had maar wel ontgrenst zat ik volgens mij rond de 58 sproeier:p

ja en wat voor scooter was dat?

minarelli zit standaard al een 62 of 68 (afhankelijk van bouwjaar)....
 
Ja, maar dat is niet ''mijn'' dealer, maar een andere in het dorp.
Het is Yahama Aerox, bovengenoemd.
Mijn setup is trouwens weer veranderd.

Er zit nu ook nog een gele drukveer van Malossi in.
Maar maakt nu veel meer toeren, maar trekt niet echt lekker op ofzo..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top