Yahama neos afstelp problemen

remco85

New Member
Een goedendag mijn naam is remco ik heb sinds een tijdje een neos waar ik het 1 en ander aan veranderd heb. Maar nu zit ik met een aantal vragen/ problemen . 1) Er zit een 70cc onder maar de top is nu rond de 75 a 80 dit lijkt mij vrij laag?. De vsnaar komt ook niet hoger als een halve cm onder de rand van de vario. Te lichte rollen misschien?
Er zitten nu 6 gram rollen in waarbij ik al merk dat de witte drukveer moeite heeft dit gewicht terug te duwen. Als ik nu over ga na een gele drukveer zal ik toch de rollen moeten verzwaren krijg ik dan niet weer hetzelfde probleem?

Ik ben momenteel me spruitstuk aan het vervangen ik zag dat er nog ijzeren/stalen membraanplaatjes inzaten en wil deze gaan verwisselen voor carbonplaatjes maar welke zie dat er verschil in zit kwa dikte?

En als laatste zou ik graag willen weten of het waard is de Tecnigas Silent Pro om te ruilen voor een lange sito +?

Setup
70cc dr cilinder
17.5 dellorto met 80er sproeier
P1 vario met momenteel 6gr rollen
Malossi fly koppeling witte trekveren
Tecnigas Silent pro uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

...rij met ongv zelfde setup.

Witte drukveer zou moeten volstaan op dr70 (laagtoerig).
Geel zou je kunnen proberen icm 6/7gr rollen.
Loopt je v snaar gelijk met glijbus? Glijbus iets te lang tov snaar (te smal/versleten) en je v snaar komt niet hoog genoeg meer...

Silent Pro inruilen voor sito? Niet voor vermogenswinst mag ik hopen.
Membraanplaten polini zijn wel aan te raden.
 
Last edited:
Dankjewel voor ja antwoord. De onderkant van mijn vsnaar ligt gelijk aan de glijbus heb er nu een 0.5 shimringetje tussen zitten waardoor die iets eerder oppakt dan zonder. Maar alsnog veranderd dat alle niks aan mijn top die blijft hetzelfde wat ik ook verander..sproeier rollen drukveer....enige wat ik wel merk is dat die bij deze setup wat ik nu heb de laatste 10 km het beste door trekt zonder al te hoge toeren.
De vsnaar is trouwens zo goed als nieuw die zit er nu pas een maandje onder. en ziet verder ook goed uit.

en ik wou de Tecnigas Silent pro inruilen voor een lange sito+ voor een beetje vermogens winst
 
Dat zal zich niet lonen nee ...ik dacht omdat een sito + een expansie uitlaat is en de tecnigas een schottenuitlaat dat die beter zou rijden met de sito + maar als het maar 5km scheelt ga ik daar me geld niet aan uitgeven.

Heb vandaag alles controleert op valse lucht nieuwe pakkingen en geprobeerd wat ik merk nu is dat die vrij goed rijd wel..hij trekt nu door tot 70 teller en dan langzaam zonder al teveel overtoeren naar de 80..
Nu is het wel als ik vanuit stilstand in 1x gas geef dat die weinig toeren maakt (witte trekveren) en rond de 18 a 20km per uur dus op moment dat de vario ingeschakkeld word maakt die ffe overtoeren ?
Heb hierna de gele drukveer nog geprobeerd maar hierbij nog erger?

Het lijkt me niet aan de trekveren te liggen aangezien die wit zijn dus al vrij licht? de rollen zijn nog altijd 6 gram met de witte drukveer wat ik schat dat iets lager kan richting 5.8gram .

Ow ja nu misschien een domme vraag. Ik heb de cilinder vandaag ook eraf gehad ofja de cilinderkop...Nu vielen mij op dat de cilinder kop half zwart is en half nog schoon en zo ook de bougie de bougie is half bruin half donker..Hoe kan dit de druk word toch verspreid over de hele cilinderkop en bougie?
 
Ik heb de oorzaak denk ik gevonden waarom de kop maar aan 1 kant zwart is en de bougie aan 1 kant bruin.. Mijn bougie blijft lekken. Het schroeefdraad is intakt maar als ik de bougie erin draai blijft er speling in zitten tot dat de ring tegen de kop aan komt.
Dus ook aan de kant waar die lekt zal die schoon zijn aangezien die daar druk verlies heeft.
Nu heb ik nog wat vloeibare pakking liggen..is het mogelijk daar het begin van het schroefdraad meer in te smeren totdat ik een nieuwe kop heb?
De cilinder heeft trouwens pas rond de 1000km erop zitten en heb dit probleem al van het begin dus maybe een fabrieksfout in de kop,
 
Back
Top