Doofus
www.sprintscooter.nl
Ik ga dus een project maken van mijn nrg. Sommige mensen herkennen deze nrg wel van iCE. Ik ruilde hem tegen 2 zipjes. Ik kreeg hem en toen was hij zo:
er moest nog veel aan gebeuren en ik heb veel snelle onderdelen eraf gehaald en verkocht om hem eerst maar eens normaal rijdend te krijgen. Na heel veel geklooi reed hij eindelijk (nrg had stil gestaan vanaf 1998) na 5 kilometer rijden kwam er een hard fluit geluid uit. De lagers waren net vervangen. Elk onderdeel was vervangen aan de scooter op de kabelboom na. Dus ik de scooter weer kaal gemaakt en ben gaan zoeken. Ik kwam er achter dat degene die de nieuwe lagers erin had gezet de keringen te ver erin geduwd had. Stukjes rubber kwamen in mijn lagers waardoor de lagers na 5 km al gingen fluiten. Afijn, ik de keringen eruit halen en nieuwe erin. Het gefluit werd minder maar het blijft een stofzuiger. Mijn setup was op dit moment: rgd krukas, versleten skf c3 lagers, std 50, yasuni r, polini kutcontrol Vario, std koppeling, polini v snaar, wing bell koppelingshuis van malossi, 17,5mm carburateur, malossi membraan. Met andere woorden BAGGER. Ik haalde hiermee zo’n 115 op de teller niet goed afgesteld. Ik denk zo’n 95 echte. Ik heb zo’n 3000 km hiermee gereden en hij hield het aardig vol. Ik heb in 3000 km alleen een gaskabel hoeven vervangen en verder is er nooit wat mee gebeurd. Hier wat foto’s van een maand geleden:
Ik ging even geld verdienen voor Spanje want dat had mijn prioriteiten. Ondertussen richtte ik samen met Jurrien (zie projecten > |XZ-Tuning| Zip) |XZ-Tuning| op. We gaven deze naam niet omdat we ons zozeer met tunen en opvoeren bezig hielden maar eerst meer met uiterlijk. (X=extreme Z= Zoetermeer) We hebben een eigen stunt team die zeer professioneel wheelie’s en stoppies kunnen maken. (12 o’clock wheelie). Ik zat dus in een dilemma. Scooter flink opvoeren of scooter ff heel mooi maken. Ik werd gek van de opmerkingen over mc donalds scooter dus besloot ik hem mooi te gaan maken. Ik kon kiezen om dit stap voor stap te doen of alles ineenkeer. Ik koos ervoor om het stap voor stap te doen. Eerst kocht ik een nieuwe onderkuip 2e hands. Ik ben op dit moment bezig met het zagen/frezen/boren van de kappen en carterkap. De scooter gaat Donker Paars/Wit gespoten worden daar waren we het over eens. Veel mensen uit zoetermeer wilde ook bij |XZ-Tuning| ook al stelt het nog niet veel voor omdat we nog in de begin fase zitten. We zijn nu al met 6 scooters bezig ook projecten en die komen hier ook te staan. Ze worden allemaal paars met wit. Zie mijn design: (de kleur paars wordt veel donkerder maar het gaat om het idee)
De Kleuren worden zoals de 2e foto (wheelie*zip, zip sp)
Vandaag ben ik officieel begonnen aan het project . ik heb alle kappen eraf gehaald op de binnenkappen na en ben begonnen met plamuren, schuren, boren, frezen. een aantal dingen zijn al zeer goed gelukt. bij sommige foto's denk je dat het zwaar mislukt is maar dan ben ik net begonnen. let alleen niet op het ontstekingskapje :| maar dat komt ook wel goed.
ik ben nu bijna klaar met het aanpassen van de kappen. volgende week gaan een aantal kappen naar de spuiter en worden ze paars. zodra ik ze terug heb komen er natuurlijk weer foto's.
Toekomst:
- binnenkappen bewerken
- scooter paars/wit
- XZ-Tuning, Scooting-Online stickers
- Zadelhoes laten maken
- carterkap aanpassen
- carterkap, velgen, remhandles en zijstandaard naar de poedercoater
- voorvorkpoten, koppelingshuis en vliegwiel polijsten
- gaas achter gevreesde dingen
- blok stralen
- nieuwe lagers (skf c3)
- electra maken
16-01-04
ik heb een nieuwe cilinder gekocht. ff voor tijdelijk. ene gilardoni 70cc lc.
ik ga me yasuni dus verkopen en koop dan een 21mm carb.
Gilardoni 70cc alu
dellorto 21mm
oude runner sp pijp
malossi membraan
malossi wing bell
skf c3 lagers
rgs krukas
aangepast std luchtfilter
polini speedcontrol
dit moet het dan ff blijven en als het uiterlijk af is begin ik aan de setup.
Edit!
Ik heb een runner dd blok zo goed als aangeschaft.
als ik deze binnen heb dan ga ik beginnen met het blokje reviseren. het een en ander overzetten enzo. binnekort meer foto's. blok is erg smerig en die gaat grondig schoongemaakt worden zodra ik hem heb.
Het volgende heb ik ook aangeschaftbinnekort foto's)
- Runner rempompen op stuur voor en achter
- Braking stalen remleidingen voor en achter
- Nieuwe remklauwen voor en achter
- Doppler PowerBox kreeg ik
- Runner dd achtervelg
- michelin pilot sport achterband
wat ik nog moet kopen:
- nieuwe lagers en keeringen € 40
- michelin pilot sport banden voor en achter € 60
- voorwiel lagers en keeringen € 14
- nieuwe tap einden € 2
- nieuwe gaskabels € 8
- 21mm dell ortho € 60
- runner carterkap € 25
TO DO:
- blok opbouwen
- velgen naar de coater (wit) € 45
- nieuwe banden erop € 15
- rem systemen installeren
als dit weer in elkaar zit en een beetje rijd en goed remt ga ik verder met de kappen. verder frezen en de gaten in de voorkap worden groter. zodra de kappen naar wens zijn worden ze gespoten. als hji qua uitelrijk een beetje af is ga ik verder met de wegligging:
malossi remschijf voor
malossi remschijf achter
malossi remblokken
polini silent block
fournales achterveer
voorvork olie vervangen
zoals je ziet zijn het behoorlijk prijzige dingen. sommige dingen ga ik 2e hands kopen anders duurt het te lang vind ik. ik ga ook alleen maar GOEIE dingen 2e hands kopen geen troep.
dus het duurt zoals jullie zien nog een paar maanden voordat ik met het blok tunen en snel maken ga beginnen. blijf voorlopig nog met die gila
te koop:
NRG mc² SD achtervelg 13" zo goed als nieuwe deestone band (zwart)
NRG mc² SD Carters onbewerkt incl. vertanding, naafdeksel
NRG mc² carterkap
Rem Handle achter
nog meer std zooi
binnekort meer...
er moest nog veel aan gebeuren en ik heb veel snelle onderdelen eraf gehaald en verkocht om hem eerst maar eens normaal rijdend te krijgen. Na heel veel geklooi reed hij eindelijk (nrg had stil gestaan vanaf 1998) na 5 kilometer rijden kwam er een hard fluit geluid uit. De lagers waren net vervangen. Elk onderdeel was vervangen aan de scooter op de kabelboom na. Dus ik de scooter weer kaal gemaakt en ben gaan zoeken. Ik kwam er achter dat degene die de nieuwe lagers erin had gezet de keringen te ver erin geduwd had. Stukjes rubber kwamen in mijn lagers waardoor de lagers na 5 km al gingen fluiten. Afijn, ik de keringen eruit halen en nieuwe erin. Het gefluit werd minder maar het blijft een stofzuiger. Mijn setup was op dit moment: rgd krukas, versleten skf c3 lagers, std 50, yasuni r, polini kutcontrol Vario, std koppeling, polini v snaar, wing bell koppelingshuis van malossi, 17,5mm carburateur, malossi membraan. Met andere woorden BAGGER. Ik haalde hiermee zo’n 115 op de teller niet goed afgesteld. Ik denk zo’n 95 echte. Ik heb zo’n 3000 km hiermee gereden en hij hield het aardig vol. Ik heb in 3000 km alleen een gaskabel hoeven vervangen en verder is er nooit wat mee gebeurd. Hier wat foto’s van een maand geleden:
Ik ging even geld verdienen voor Spanje want dat had mijn prioriteiten. Ondertussen richtte ik samen met Jurrien (zie projecten > |XZ-Tuning| Zip) |XZ-Tuning| op. We gaven deze naam niet omdat we ons zozeer met tunen en opvoeren bezig hielden maar eerst meer met uiterlijk. (X=extreme Z= Zoetermeer) We hebben een eigen stunt team die zeer professioneel wheelie’s en stoppies kunnen maken. (12 o’clock wheelie). Ik zat dus in een dilemma. Scooter flink opvoeren of scooter ff heel mooi maken. Ik werd gek van de opmerkingen over mc donalds scooter dus besloot ik hem mooi te gaan maken. Ik kon kiezen om dit stap voor stap te doen of alles ineenkeer. Ik koos ervoor om het stap voor stap te doen. Eerst kocht ik een nieuwe onderkuip 2e hands. Ik ben op dit moment bezig met het zagen/frezen/boren van de kappen en carterkap. De scooter gaat Donker Paars/Wit gespoten worden daar waren we het over eens. Veel mensen uit zoetermeer wilde ook bij |XZ-Tuning| ook al stelt het nog niet veel voor omdat we nog in de begin fase zitten. We zijn nu al met 6 scooters bezig ook projecten en die komen hier ook te staan. Ze worden allemaal paars met wit. Zie mijn design: (de kleur paars wordt veel donkerder maar het gaat om het idee)
De Kleuren worden zoals de 2e foto (wheelie*zip, zip sp)
Vandaag ben ik officieel begonnen aan het project . ik heb alle kappen eraf gehaald op de binnenkappen na en ben begonnen met plamuren, schuren, boren, frezen. een aantal dingen zijn al zeer goed gelukt. bij sommige foto's denk je dat het zwaar mislukt is maar dan ben ik net begonnen. let alleen niet op het ontstekingskapje :| maar dat komt ook wel goed.
ik ben nu bijna klaar met het aanpassen van de kappen. volgende week gaan een aantal kappen naar de spuiter en worden ze paars. zodra ik ze terug heb komen er natuurlijk weer foto's.
Toekomst:
- binnenkappen bewerken
- scooter paars/wit
- XZ-Tuning, Scooting-Online stickers
- Zadelhoes laten maken
- carterkap aanpassen
- carterkap, velgen, remhandles en zijstandaard naar de poedercoater
- voorvorkpoten, koppelingshuis en vliegwiel polijsten
- gaas achter gevreesde dingen
- blok stralen
- nieuwe lagers (skf c3)
- electra maken
16-01-04
ik heb een nieuwe cilinder gekocht. ff voor tijdelijk. ene gilardoni 70cc lc.
ik ga me yasuni dus verkopen en koop dan een 21mm carb.
Gilardoni 70cc alu
dellorto 21mm
oude runner sp pijp
malossi membraan
malossi wing bell
skf c3 lagers
rgs krukas
aangepast std luchtfilter
polini speedcontrol
dit moet het dan ff blijven en als het uiterlijk af is begin ik aan de setup.
Edit!
Ik heb een runner dd blok zo goed als aangeschaft.
als ik deze binnen heb dan ga ik beginnen met het blokje reviseren. het een en ander overzetten enzo. binnekort meer foto's. blok is erg smerig en die gaat grondig schoongemaakt worden zodra ik hem heb.
Het volgende heb ik ook aangeschaftbinnekort foto's)
- Runner rempompen op stuur voor en achter
- Braking stalen remleidingen voor en achter
- Nieuwe remklauwen voor en achter
- Doppler PowerBox kreeg ik
- Runner dd achtervelg
- michelin pilot sport achterband
wat ik nog moet kopen:
- nieuwe lagers en keeringen € 40
- michelin pilot sport banden voor en achter € 60
- voorwiel lagers en keeringen € 14
- nieuwe tap einden € 2
- nieuwe gaskabels € 8
- 21mm dell ortho € 60
- runner carterkap € 25
TO DO:
- blok opbouwen
- velgen naar de coater (wit) € 45
- nieuwe banden erop € 15
- rem systemen installeren
als dit weer in elkaar zit en een beetje rijd en goed remt ga ik verder met de kappen. verder frezen en de gaten in de voorkap worden groter. zodra de kappen naar wens zijn worden ze gespoten. als hji qua uitelrijk een beetje af is ga ik verder met de wegligging:
malossi remschijf voor
malossi remschijf achter
malossi remblokken
polini silent block
fournales achterveer
voorvork olie vervangen
zoals je ziet zijn het behoorlijk prijzige dingen. sommige dingen ga ik 2e hands kopen anders duurt het te lang vind ik. ik ga ook alleen maar GOEIE dingen 2e hands kopen geen troep.
dus het duurt zoals jullie zien nog een paar maanden voordat ik met het blok tunen en snel maken ga beginnen. blijf voorlopig nog met die gila
te koop:
NRG mc² SD achtervelg 13" zo goed als nieuwe deestone band (zwart)
NRG mc² SD Carters onbewerkt incl. vertanding, naafdeksel
NRG mc² carterkap
Rem Handle achter
nog meer std zooi
binnekort meer...
Last edited: