x8r-s klein project

pastranafan

Well-Known Member
hey,
ik ben tim ik ben 15 jaar en kom uit limburg in belgie.

ik heb nog enkele projecten gedaan hier enkele foto's:
mijn eerste projectje een oude suzuki 50cc
voor:
photo0096c.jpg


na:
dsc01715600x450.jpg


dan mijn ktm 85cc crossmoto:
voor:
3dsc02013600x450.jpg



na:
dsc02923600x450.jpg

dan mijn yamaha blaster quad 200cc
voor:
dsc02834600x450.jpg

na:
bild0152600x450.jpg

als je het hele project van de quad wil zien : http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=31692



nu had ik had een tijdje geleden een honda x8rs van mijn neef gekocht.
en ik ga daar een klein projectje van maken. Ik ga hem gewoon op het uiterlijk wat mooier (proberen te) maken. ik ga hem niet opdrijven want bij mij aan school staan ze vaak met de rollen.
hier foto's hoe hij was:

dsc02485l.jpg


dsc02487.jpg


plannen:
motorisch: niks
uiterlijk: kappen waarschijnlijk oranje met wit
kader polijsten
carterkap polijsten
fourschepoten polijsten
heeel misschien het hele blok polijsten
velgen wit spuiten
sportstuur
ophoogblokje
handvatjes
blauwe leds in binnenkap
misschien shuine poot
...

nu heb ik al een deel kappen losgedaan en ben begonnen aan het schuren van de kader want ga deze polijsten, maar dat is veel schuurwerk!

bild0263p.jpg


bild0264.jpg


bild0265.jpg


UPDATE(tje) 7/11/2010

ik heb eerst en vooral een ophoogblokje van tnt gekocht, dit na een kleine aanpassing erop gezet
bild0367r.jpg

toen heb ik mijn spatbord afgezaagt:
bild0369.jpg

en natuurlijk nog aant schuren aan de kader :d ben nu met korrel 400 bezig
bild0370.jpg


update 17/11/10
zondag waren 2 kameraden afgekomen en deze hadden geholpen met schuren aan de kader.
ik heb hem vandaag gepolijst het lijkt misschien niet zo glimmend op de foto maar het glimt toch redelijk, er zitten wel enkele kleine krassen in maarja
pics:

bild0371.jpg


bild0372.jpg
µ

ben nu aan de velgen aan het schuren en dan deze ook spuiten misschien heb ik vrijdag een sportstuur van een kameraad om er (voorlopig) op te zetten

updatje 24-11-10

ben ondertussen aan het schuren aan de kappen en velgen enzo
maar heb tussendoor 2 driehoeken in mijn binnenkap gefreest hier komt racegaas achter en misschien neon

foto:
bild0384600x450.jpg


heb zojuist bij easyparts kleine bestelling gedaan
nl: -tnt stuur met vooruitstaande clamp
-buzetti schuine poot
-oranje rempotdekseltjes


dit was het dan voor even.
haddeg!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

altijd leuk een X8r project :) Ik ga binnekort ook weer verder aan de mijne. zijn toch wel de mooiere scooters :D

maar meer info, plannen etc. dit is nog niet een project pagina.
 
ik vind het een beetje eng eruit zien dat ophoogblokje zo
verder leuk project :) succes

edit: is het niet slim als je toch alles een beetje aanpast om het eens goed schoon te maken?
 
ben aan net eenzelfde honda bezig :p nooit iets anders als een mina scooter gehad dus is wel een uitdaging :p , vind het van model wel erg mooie scooters , heb je nog de originele TCI?
 
aah houthalen, daar ben ik ook geregeld, mijn nonk woont daar:p en ja heb nog de originele cdi, ik drijf hem niet op want ze staan veel met de rollen bij mij op school
 
ah kortbij dan ook nog :) , zit gij nie op don bosco? , als ge dat zo nie wilt zegge stuurt ge ma een PM. Want ik weet maar 1 X8R-S rondrijden hier in de buurt en die staat op don bosco...
 
Glimt indd al goed. tot wat voor p schuur je door? ik heb zelf tot 1500 gedaan, en daarna nog met 2500 na (hadden er niks tussen in) en een hele tijd staan te polijsten, je moet niet te snel genoegen nemen wat polijsten aan gaat.

Jammer dat je in je kap hebt gezaagd. Vind het er persoonlijk altijd maar wat 'half' uitzien.

Succes verder! blijf hem volgen ;)
 
ja de kap zal wel meevallen met het gaas erachter meer ga ik ook niet weghalen.

ik heb zo geschuurd:

120-240-400-600-800-1000-1200-2000 dan gepolijst en opgepoetst. maar je ziet toch nog wat krassen maarja :)
 
Back
Top