Witte rook, slecht starten

ReMuS 1988

Enschede ! ! !
Nou de titel zegt het eigenlijk al :
ik heb 1,5maand geleden mijn scooter helemaal goed afgesteld hij reed goed, en starte met de vinger nog geen seconde op de elektrische start button

maar zins begin deze week start hij slecht moet de elektrische start echt 10/15 seconden inhouden en spelen met gas anders wil die niet aan, maar tot nu toe start hij nog wel en moet ook evenlang starten voordat hij aan gaat

als hij aan is komt er 5minuten lang witte rook uit de uitlaat (dit heb ik nog nooit eerder gehad)

Als de scooter warm is start hij meteen met 1seconden de vinger op de knop en zonder witte rook, maar zodra hij weer koud is gaat het weer slegt starten met witte rook

kan dit allemaal komen omdat ik zondag met 2man een behoorlijk stuk heb gereden door de warmte ? bougie kleur is goed en tijdens het rijden ook geen inzakkingen gehad of afslaan (dus geen warmloper denk ik)

ook heb ik altijd al behoorlijk wat mengsel in mijn luchtfilterelement, wat kan hier de oorzaak van zijn ? membraamplaten sluiten goed af, 1,5maand geleden gecheckt

Het is een lang verhaal maar plz help me want ik word helemaal gek van mun scooter

BTW scooter is AC
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat is dit topic; http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?t=91938

Bij hem lijkt het probleem een niet goed sluitende vlotter te zijn,waardoor zn blok steeds 'vol' benzine staat als de scooter een poosje stilstaat.

Benzine uit de vacuumslang is zowieso niet goed. Dit loopt zo je carb in, en dus ook je luchtflter en blok. Best kans dat dat je probleem is. Het ding even loshalen van de tank en van binnen schoon proberen te maken lijkt me een goed idee. Moet je wel een lege tank hebben...
 
okeej ik zal het topic door lezen

net reed ik naast een vriend die op de fiets was dus de hele tijd met maar ietsjes gas en toen ik weer vol gas gaf kwam er weer zoveel rook uit de uitlaat maar als ik dan een poosje op top rij dan trekt het weg en rijd die normaal :S
 
Ik heb het topic gelezen
en volgens mij ligt het bij mij aan mij vacuumslang
want hier komen inderdaad wel een aantal druppels uit als ik eraf haal
dus zodra de tank leeg is zal ik deze schoon blazen

kheb hier al eens eerder een probleem mee gehad en toen leeg laten lopen en toen weer er op gezet. en in mijn vlotter heb ik dat kleine pinnetje van de vlotter ook al een x los gehaald

maar inmiddels heb ik een nieuwe zuiger, zuigerveren, kop en voetpakking, carbu helemaal schoon gemaakt met wasbenzine en helemaal uit elkaar gedraait maar zit nog steeds met het probleem, eerste volgende word vacuumslang controleren zodra de tank leeg/bijna leeg is
 
Klinkt als een lekke koppakking zoals al eerder werdt vermeld, ik zou je cilinder maar ff lostrekken, weet bijna zeker dat dat het is. Witte rook staat meestal voor koelvloeistof in de uitlaat/cilinder.
 
Pronk said:
Klinkt als een lekke koppakking zoals al eerder werdt vermeld, ik zou je cilinder maar ff lostrekken, weet bijna zeker dat dat het is. Witte rook staat meestal voor koelvloeistof in de uitlaat/cilinder.
Verdampent KVS is blauwig.
En het betreft zowieso een AC scooter.

Denk dat je vlotter niet goed sluit, waardoor je blok gewoon volloopt met benzine. Of dat je vacuumslang benzine je carb in smokkelt.
Gezien het weer terug komt als je een poos langzaam rijdt is dat het zeker weten; probleem met benzine toevoer.
 
nou vandaag ben ik bezig geweest met alle slangen schoon te maken die van/naar mijn carbu komen
en dit is allemaal goed gelukt
alleen ik vond het raar dat ik alles los kon trekken zonder dat er iets begon te lekke, er kwam alleen was benzine uit toen ik mijn benzine slang eraf trok maar er gebeurde nix bij de olie en vacuum

maar na alles schoon te hebben gemaakt blijft hij nog steeds roken :S:S Gvd

en er komt nog steeds olie in mijn luchtfilter alleen stukken minder dan 2 weken geleden

en ik heb mijn scooter gestart en mijn olieslang los getrokken van de carbu maar hier kwam terwijl die stationair liep en bij wat gas geen olie uit. is dit normaal ?

ook heb ik mijn vlotterbak los gehaalt en toen de vlotter omhoog gedrukt maar toen kwam er geen benzine uit, dit betekent tog dat mijn vacuum het goed doet (A)(A)(A)
 
Dat er alleen uit je benzine slang wat benzine komt klopt. Je vacuumventiel werkt dus goed :)
Uit de olie slang komt maar héél weinig olie, dus het kan goed kloppen dat je ook dit niet zag.

Als je de vlotter dichtdrukt, moet je even aan de vacuumslang zuigen zodat het ventiel opengaat, en er benzine door je benzineslang stroomt. Dan zou de vlotternaald dit tegen moeten houden. Als hij dan toch lekt bij je vlotter, heb je het probleem gevonden.
 
Als het lang duurt voordat je scoot aangaat is t logisch dat er rook uit komt, dan zit er veel teveel benzine in je cil.
Ik zou even kijken of je kop niet vies is dat ie daarom zo klote aangaat
 
Back
Top