1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Wheelspin

Discussion in 'Tuning voor gevorderden.' started by Danny Phantom, 4 July 2009.

  1. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    En wat koste die?
     
    #81
  2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

  3. [Steef]

    [Steef] Banken?? PM!

    Joined:
    2 April 2005
    Messages:
    3,869
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Heb een pm gehad van zo een kerel.

    10inch achtervelg 85 euro. 12inch 100 euro maten van 12inch is: 120-70-12
     
    #82
  4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

  5. Martin Kossen

    Martin Kossen 6.72 70B

    Joined:
    2 November 2004
    Messages:
    750
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    die pm kreeg ik ook :p

    Ben nog in twijfel of ik zo'n bandje zal bestellen
     
    #83
    Last edited: 24 July 2009
  6. R&BK RICK

    R&BK RICK .

    Joined:
    6 October 2002
    Messages:
    694
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Lekker belangrijk dat gewicht..
     
    #84
  7. Ben

    Ben Retired

    Joined:
    7 August 2005
    Messages:
    2,642
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Ja alle beetjes helpen. Tel alles bij elkaar op... 2 x 400gr = 800gr. Toch weer bijna een kilo. ;)
     
    #85
  8. Tom lievense

    Tom lievense www.T-engines.nl

    Joined:
    28 December 2006
    Messages:
    582
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    Daar komt bij dat het gewichtsvoordeel per band effectief gezien veel meer is dan die 400 gram.
     
    #86
  9. Henri

    Henri Active Member

    Joined:
    4 April 2005
    Messages:
    1,353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Waarom praat hier iedereen over gewicht je kan nog zo'n lichte brommer hebben maar als je geen grip hebt ben je nergens. Sprinten blijft een combinatie van een aantal factoren en die moet je goed zien te combineren. Maar dit verhaal lijkt me voor iedereen wel duidelijk.
     
    #87
  10. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Als je wel grip hebt met een totaal gewicht van 150kg ga je het ook niet redden.

    Dus beide dingen moeten gewoon bekeken worden. Band met meeste grip/minste gewicht is gewoon het beste.
     
    #88
  11. Henri

    Henri Active Member

    Joined:
    4 April 2005
    Messages:
    1,353
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Kijk eerst is naar grip en dan gewicht bij een band bij jou is het andersom ook al weet ik dat het jouwn obsessie is:D
     
    #89
  12. Tiffie

    Tiffie Fred Motoren

    Joined:
    25 May 2005
    Messages:
    806
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    0
    feit is dat jij meer kijkt naar gewicht dan een combinatie van allerlei factoren:p. Maakt verder niet uit want je nrg is natuurlijk een retevet project...
     
    #90
  13. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Gewicht is inderdaad erg belangrijk voor mij. Maar ik kijk zeker weten naar vermogen en grip e.d. daar word door sommigen nogal aan twijfelen bij mij.

    Maar Vas kan wel bevestigen dat ik meer als 700 bankruns (dit seizoen) heb staan bij hem en daarnaast nog +-300 bank runs op andere plaatsen.

    Ook zijn we bezig geweest met allerlei banden testen. Echter is de reden dat ik de PMT band gekocht heb wel dat deze goede grip bleken te hebben en behoorlijk licht waren, dat maak het zeker extra intressant voor mij!

    Geloof mij nou, als een band meer grip geeft en een kilo meer weegt heb ik daar echt een schijt aan hoor dat gewicht. Anders reed ik nu wel met een Deestone.. Daar heb ik mee getest en ben toen toch naar de TT92 gegaan.
     
    #91
  14. ZipSP Tuning

    ZipSP Tuning #33

    Joined:
    2 December 2004
    Messages:
    3,357
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    38
    Aardig aan de prijs als je het mij vraagt.

    Voor mij ligt er momenteel ook een setje gereed. Binnenkort eens testen.
     
    #92
  15. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik dacht ik dit topic eens kicken.

    Ik ben flink op het internet aan het zoeken maar ik kom nergens echt te weten op welke temperatuur onze bandjes (sava slick, pmt, TT92, etc) het beste doen eigenlijk. Is er iemand uit de race die hier ervaring mee heeft? Of kan iemand mij verwijzen naar een site of artikel oid?
     
    #93
  16. [Steef]

    [Steef] Banken?? PM!

    Joined:
    2 April 2005
    Messages:
    3,869
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Wat ik vernomen heb is dat de grip bij Gloednieuw Savas vele malen beter is, als bij gebruikte(maar die nog lang niet op zijn)
    Denk dat de toplaag nog zachter is dan.

    Ik heb hier ook al een tijdje naar gezocht naar een ideale temperatuur, maar nog steeds niet gevonden.
     
    #94
  17. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ook als een band een hele winter in de schuur heeft gelegen wordt het ook aanzienlijk minder qua grip. Wat Steef zegt over die Sava banden klopt. Banden lijken nog lnag niet af, maar grip is al wel weg.
     
    #95
  18. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Dit had ik heel erg bij de PMT soft. Ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd of de ideale temperaturen onderling veel verschillen. En is het bijvoorbeeld beter om op een warme dag (dat het asfalt warm is) een band te pakken met medium of hard compound?

    Bas (carbon zip) rijd met een Sava Medium compound en ervaart niet heel veel problemen met de grip eigenlijk. Ik rijd nu met de soft, deze presteerde in Etten-Leur niet echt best.
     
    #96
  19. Vinnie

    Vinnie Active Member

    Joined:
    1 June 2004
    Messages:
    7,156
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    38
    hoeveel zin heeft het burnen eigenlijk?
    aangezien je alleen de buitenrand van de band warm maakt of wegstookt..

    Kees jij had toch met Tim erover gehad om zijn bandenwarmers een keer te lenen om daarmee te spelen?
    Als je heel de band echt in en in warm maakt met een bandenwarmer zal dit imo een stuk warmer zijn dan met burnen en langer warm blijven als die band volledig warm is..
     
    #97
  20. kees

    kees 38.8KG 22.2HP 6.83s

    Joined:
    7 July 2002
    Messages:
    5,153
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Klopt, als je met burnen de hele band gaat proberen warm te maken is de toplaag al veel te warm en word deze hard denk ik. Ik zie op zich wel een toegevoegde waarde van een bandenwarmer alleen denk niet dat het enorm veel gaat schelen nog, maar elk beetje is welkom.

    Qua burn methodiek, is het denk beter om een paar 'rollins' neer te zetten zoals Martin Kossen dat doet. Het ziet er asociaal uit haha maar lijkt me wel de beste techniek. Dit omdat de rijder dan zelf aanvoelt wanneer de band aangrijpt. En maak je hem dus niet te warm. Als de band namelijk warm genoeg is en goeie grip heeft is het maken van een rollin niet zo makkelijk meer!
     
    #98
  21. Tommy

    Tommy 150m @ 5,95 no NX

    Joined:
    9 June 2003
    Messages:
    2,436
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    36
    Ik deed dat op het laatst ook met die van Sander, Ik had het frame zeg maar vast alleen bij het stuur en gaf een beetje gas totdatik voelde dat hij grip had. In hengelo hoefde dat maar heel even, maar in nijmegen moest het aanzienlijk langer. Ik denk dat het type asfalt daar ook een rol in speelt.
     
    #99
  22. Tom.#86

    Tom.#86 TKTuning? PM!

    Joined:
    11 January 2004
    Messages:
    6,038
    Likes Received:
    18
    Trophy Points:
    38
    Een bandenwarmer brengt de band en velg naar 80graden.
     
    #100
Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page