Welke schakel kiezen?

Status
Not open for further replies.

ScatMan

Stage 6 Zip
Hallo,

Ik word binnenkort 16 en wil dus een straatscootertje.
Heb veel verstand van scooters maar totaal niks van schakels..
Ik vind het oude model RS en derbi senda wel vet,
Ik wil wel iets meer snelheid dan normaal.
80 oid.
Wie kan mij meer info geven over een schakel brommer.
Bvd
 
Advertisement - register to remove this

tja , tis maar net wat jij het mooiste vindt , Derbi senda is een crosser , RS een racer , ik zelf heb met beide goeie ervaringen , alleen gaan de vorkpoten van Derbi senda nogal eens lek (vandaag nog een stel vervangen), en nadeel aan senda vind ik dat ze behoorlijk trillen (geen balansas).

motorisch maakt het niet veel uit , nieuw zijn ze beiden gewoon goed , gebruikt ligt het er net aan in welke staat ie is..

een Senda en een RS zullen beide met std uitlaatje mischien de 80 halen ,ander uitlaatje erop en hij loopt het iig wel :) , en beide blokken lopen mooi met een andere uitlaat :) bijv. Metrakit op Senda loopt erg goed , Yasuni HM loopt weer goed op RS maar dat is maar net of je dat wel wilt.
 
Enigste nadeel bij AM6 is dat je bij de 5de versnelling heel vaak
echt hard moet door duwen voor dat die in de versnelling komt.
Hier heb ik nu zelf soms last van (ik rij TZR). Weet niet of hier iets
aan gedaan kan worden, want het is soms best irritant.
 
Enigste nadeel bij AM6 is dat je bij de 5de versnelling heel vaak
echt hard moet door duwen voor dat die in de versnelling komt.
Hier heb ik nu zelf soms last van (ik rij TZR). Weet niet of hier iets
aan gedaan kan worden, want het is soms best irritant.

onzin , dan kun je gewoon niet schakelen....
 
Bij mij gaat alles heel soepel, behalve bij de 5de versnelling
moet je soms goed door duwen anders komt die er niet in.
Bij geen andere versnelling gebeurt dat bij mij behalve van de
4 naar de 5 :S
 
Bij mij gaat alles heel soepel, behalve bij de 5de versnelling
moet je soms goed door duwen anders komt die er niet in.
Bij geen andere versnelling gebeurt dat bij mij behalve van de
4 naar de 5 :S

ik rijd zeer vaak op verschillende AM6 schakels , stuk voor stuk kun je er netjes mee schakelen en ook zeer snel ook nog , je moet er alleen goed mee omgaan..

als het aan de bak ligt dat ie niet helemaal soepel gaat ligt het niet aan het blok zelf , hoogstens aan verkeerde of oude olie of aan een gammel schakelsyteem...

ik rij al ruim 12 jaar op heel veel verschillende AM5 en 6 blokken , mijn ervaring is dat het meestal gewoon aan 1 van de 3 dingen aan de hand is wat is net gezegd heb , maar 9 van de 10 keer word er gewoon verkeerd geschakeld...

en wil je een echt moeilijke bak hebben moet je een trekspie versnellingsbak proberen , dat komt nog wat precieser ,maar kun je daar netjes op rijden is een am5/6 bak gewoon een luxe :p

@ scatman , ik zou het niet doen , de onderdelen van het oude type zijn moeilijk te krijgen en de brommers zijn echt vaak in afragstaat , koop jij nu zo'n ding ben je meestal nog meer kwijt in korte tijd dan dat je een nette gebruikte koopt of zelfs een nieuwe!
 
dat heb je zo geleerd, na een aantal keer gedaan te hebben rij je zonder denken weg..

over type brommer. Ik heb altijd op cross brommers gereden, omdat ik 1.94 lang ben. zit gewoon beter.. een keer op een rs nw model gereden, en ik paste net niet... en dat ik niet lekker rijden op de langere ritten.

ga gewoon een keer naar je lokale brom dealer en ga op een paar schakels zitten. Om te kijken wat lekker zit en wat je mooi vind.
 
Ik heb zelf de Derbi GPR Nude

(op de foto zijn niet alle kappen gemonteerd)
fotoshoot04.jpg


maar ik zou de Senda ook wel graag willen hebben 8)

Zou gewoon wat dealers afgaan als ik jou was :)
 
wat ik hoor van Melf dan wil ik hem niet hebben:p
En die Nude is ook erg vet:D
Maar ik heb al vaker gelezen dat mensen te groot waren voor een RS..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top