welke cdi zip 4T

Status
Not open for further replies.

stefaaaan

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb even een vraagje en kan zo snel het antwoord niet vinden op het forum hier.

Ik heb een ZIP 4T en wil deze iets sneller laten lopen. Vario ring is eruit en standaard cdi is onbegrenst (ingezaagd). Ik wil de standaard cdi vervangen door een snellere cdi. Momenteel heb ik mijn standaard cdi ontgrenst en met behulp van een schakelaar weer aan elkaar gemaakt als zijnde een begrenzer (opnieuw verbonden, werkt goed). Nu heb ik gehoord dat als ik mijn zip iets sneller wil laten lopen, ik een ducati cdi voor zip 4t moet kopen. Maar welke moet ik kopen waarbij ik de begrenzer nog aan kan sluiten (die dus nog begrenst is). Volgens mij heb je de ducati met grijze en de ducati met gele stekker?

Weet iemand hier iets meer over? Zit er verschil in deze 2 cdi? of moet ik de grijze gewoon zelf nog ontgrenzen (vereist voor zelf begrenzer er weer inzetten) en qua performance maakt het niks uit?

Zie http://www.j-p-s.nl/index.php?item=&action=page&group_id=20000037&lang=NL

Alvast bedankt voor de reacties
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De Ducati CDI met gele stekker zal je zelf nog moeten inzagen om hem snel te krijgen, die met de grijze stekker is gewoon al onbegrensd als je hem koopt.

Er is verder geen verschil in topsnelheid tussen de gele(mits ingezaagd)/grijze stekker.

De CDi met grijze stekker kan je dus niet dmv een schakelaar weer begrenzen.

Mocht je er een kopen met een gele stekker let er dan op of er een rode stip op de stekker staat, zo ja dan gaat het namelijk om een snor CDI.

Mocht het om een snor zip gaan, vergeet dan niet om de orginele 9.9 gram rollen te vervangen door 6.5 gram (org brom)

Monteer tevens sproeier 78/80.


Groeten, Jeroen
 
Super bedankt voor de heldere informatie.

Inzagen op dezelfde plek als de originele cdi? Weet je dat? En deze cdi is toch wel sneller als een orignele standaard onbegrensde cdi toch?
 
Last edited:
Idd inzagen op dezelfde plaats als de orginele CDI, een ducati CDI is wel iets sneller maar verwacht er geen wonderen van.

De beste mod voor een Piaggio 4T is een 80cc cilinder.


Groeten, Jeroen
 
Idd inzagen op dezelfde plaats als de orginele CDI, een ducati CDI is wel iets sneller maar verwacht er geen wonderen van.

De beste mod voor een Piaggio 4T is een 80cc cilinder.


Groeten, Jeroen

Als het gaat om een snor, moet ik dan de ducati cdi (met gele stekker en dan inzagen) voor snor pakken of juist die voor brom? Gelet op het rode stikkertje wat je zei..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top