Hi,
Sinds gister ben ik trotse bezitter van een bijna sloop waardige Yiying YY50QT-31-01 Classic 50.
Lekker goedkoop gekocht en ik vind het geen probleem regelmatig wat te moeten vervangen.
7 jaar oud, 3600 km op de teller(wat me sterk lijkt). 50cc GY6 4T, blauw kenteken.
Tweede(?) CDI erin naar zeggen van de vorige eigenaar waarmee hij 55 zou halen.
Een PD19J carburateur, 19 mm met stuk gedraaide schroeven aan beide kanten.
Gister een kilometer of 25 gereden, bij stilstaan viel hij uit en startte hij pas weer na 5 minuten elektrisch en bij kicken na 1 minuut.
Vandaag ff nagelopen, drama natuurlijk. Na wat klooien met de lucht- en stationair schroef eindelijk geen draaiend achterwiel meer stationair. Trekt beter en sneller op, alleen haalt nog geen 20 ipv 37. 100 meter rijden, omdraaien en hij doet niets meer, beetje stotterend vooruit met 10 km/u. Direct zodra ik de motor uitzet, zelf bij het uitrollen al, lekt het benzine als een gek.
Nu klinkt dit voor mij als de vlotternaald, maar meer ervaring dan een rolletje vervangen of een carburateur schoonmaken heb ik niet.
Carburateur openen lukt niet, nieuwe kopen is makkelijker.
Nu vraag ik me af of het wel zo handig is een 19 mm carburateur erop te hebben, dit lijkt me wat groot.
Hard hoeft ie niet te gaan, 35 km/u is prima voor mij
Welke, goedkope carburateurs zijn geschikt, en vooral, welke maten?
Wat denken jullie, zou het bij de carburateur blijven als jullie dit zo horen?
Sinds gister ben ik trotse bezitter van een bijna sloop waardige Yiying YY50QT-31-01 Classic 50.
Lekker goedkoop gekocht en ik vind het geen probleem regelmatig wat te moeten vervangen.
7 jaar oud, 3600 km op de teller(wat me sterk lijkt). 50cc GY6 4T, blauw kenteken.
Tweede(?) CDI erin naar zeggen van de vorige eigenaar waarmee hij 55 zou halen.
Een PD19J carburateur, 19 mm met stuk gedraaide schroeven aan beide kanten.
Gister een kilometer of 25 gereden, bij stilstaan viel hij uit en startte hij pas weer na 5 minuten elektrisch en bij kicken na 1 minuut.
Vandaag ff nagelopen, drama natuurlijk. Na wat klooien met de lucht- en stationair schroef eindelijk geen draaiend achterwiel meer stationair. Trekt beter en sneller op, alleen haalt nog geen 20 ipv 37. 100 meter rijden, omdraaien en hij doet niets meer, beetje stotterend vooruit met 10 km/u. Direct zodra ik de motor uitzet, zelf bij het uitrollen al, lekt het benzine als een gek.
Nu klinkt dit voor mij als de vlotternaald, maar meer ervaring dan een rolletje vervangen of een carburateur schoonmaken heb ik niet.
Carburateur openen lukt niet, nieuwe kopen is makkelijker.
Nu vraag ik me af of het wel zo handig is een 19 mm carburateur erop te hebben, dit lijkt me wat groot.
Hard hoeft ie niet te gaan, 35 km/u is prima voor mij
Welke, goedkope carburateurs zijn geschikt, en vooral, welke maten?
Wat denken jullie, zou het bij de carburateur blijven als jullie dit zo horen?