Welke carburateur maat?

OJWoods

New Member
Hi,

Sinds gister ben ik trotse bezitter van een bijna sloop waardige Yiying YY50QT-31-01 Classic 50.
Lekker goedkoop gekocht en ik vind het geen probleem regelmatig wat te moeten vervangen.

7 jaar oud, 3600 km op de teller(wat me sterk lijkt). 50cc GY6 4T, blauw kenteken.
Tweede(?) CDI erin naar zeggen van de vorige eigenaar waarmee hij 55 zou halen.
Een PD19J carburateur, 19 mm met stuk gedraaide schroeven aan beide kanten.

Gister een kilometer of 25 gereden, bij stilstaan viel hij uit en startte hij pas weer na 5 minuten elektrisch en bij kicken na 1 minuut.
Vandaag ff nagelopen, drama natuurlijk. Na wat klooien met de lucht- en stationair schroef eindelijk geen draaiend achterwiel meer stationair. Trekt beter en sneller op, alleen haalt nog geen 20 ipv 37. 100 meter rijden, omdraaien en hij doet niets meer, beetje stotterend vooruit met 10 km/u. Direct zodra ik de motor uitzet, zelf bij het uitrollen al, lekt het benzine als een gek.

Nu klinkt dit voor mij als de vlotternaald, maar meer ervaring dan een rolletje vervangen of een carburateur schoonmaken heb ik niet.
Carburateur openen lukt niet, nieuwe kopen is makkelijker.
Nu vraag ik me af of het wel zo handig is een 19 mm carburateur erop te hebben, dit lijkt me wat groot.
Hard hoeft ie niet te gaan, 35 km/u is prima voor mij

Welke, goedkope carburateurs zijn geschikt, en vooral, welke maten?

Wat denken jullie, zou het bij de carburateur blijven als jullie dit zo horen?
 
Advertisement - register to remove this

Hi,

Sinds gister ben ik trotse bezitter van een bijna sloop waardige Yiying YY50QT-31-01 Classic 50.
Lekker goedkoop gekocht en ik vind het geen probleem regelmatig wat te moeten vervangen.

7 jaar oud, 3600 km op de teller(wat me sterk lijkt). 50cc GY6 4T, blauw kenteken.
Tweede(?) CDI erin naar zeggen van de vorige eigenaar waarmee hij 55 zou halen.
Een PD19J carburateur, 19 mm met stuk gedraaide schroeven aan beide kanten.

Gister een kilometer of 25 gereden, bij stilstaan viel hij uit en startte hij pas weer na 5 minuten elektrisch en bij kicken na 1 minuut.
Vandaag ff nagelopen, drama natuurlijk. Na wat klooien met de lucht- en stationair schroef eindelijk geen draaiend achterwiel meer stationair. Trekt beter en sneller op, alleen haalt nog geen 20 ipv 37. 100 meter rijden, omdraaien en hij doet niets meer, beetje stotterend vooruit met 10 km/u. Direct zodra ik de motor uitzet, zelf bij het uitrollen al, lekt het benzine als een gek.

Nu klinkt dit voor mij als de vlotternaald, maar meer ervaring dan een rolletje vervangen of een carburateur schoonmaken heb ik niet.
Carburateur openen lukt niet, nieuwe kopen is makkelijker.
Nu vraag ik me af of het wel zo handig is een 19 mm carburateur erop te hebben, dit lijkt me wat groot.
Hard hoeft ie niet te gaan, 35 km/u is prima voor mij

Welke, goedkope carburateurs zijn geschikt, en vooral, welke maten?

Wat denken jullie, zou het bij de carburateur blijven als jullie dit zo horen?
Ik heb niet mega veel verstand van carburateurs maar als ik jouw was zou ik gewoon een nieuwe standaard 18,5 mm terugplaatsen.


Weet niet zeker of deze past op die van jouw maar dit is gewoon algemeen voor het gy6 blok volgens mij.

Het is ook even handig om de olie te verversen en om even de kleppen te stellen. 0,10 in en 0,15 uit. Let op dat je vliegwiel op T staat en je nokkenas met het puntje omhoog wijst.

Als dit niet werkt kan je er ook nog een nieuwe NGK CR7HSA bougie in draaien en eventueel kijken hoe sterk je vonk is, want je bobine kan ook nog kapot zijn. Ook kan je je luchtfilter nakijken en eventueel luchtfilter schoonmaken.

Als je niet weet hoe dit allemaal moet heeft zandri heel veel duidelijke video’s op YouTube.

 
Ik heb niet mega veel verstand van carburateurs maar als ik jouw was zou ik gewoon een nieuwe standaard 18,5 mm terugplaatsen.


Weet niet zeker of deze past op die van jouw maar dit is gewoon algemeen voor het gy6 blok volgens mij.

Het is ook even handig om de olie te verversen en om even de kleppen te stellen. 0,10 in en 0,15 uit. Let op dat je vliegwiel op T staat en je nokkenas met het puntje omhoog wijst.

Als dit niet werkt kan je er ook nog een nieuwe NGK CR7HSA bougie in draaien en eventueel kijken hoe sterk je vonk is, want je bobine kan ook nog kapot zijn. Ook kan je je luchtfilter nakijken en eventueel luchtfilter schoonmaken.

Als je niet weet hoe dit allemaal moet heeft zandri heel veel duidelijke video’s op YouTube.

Top man, bedankt voor je antwoord!
Ik ga straks ff een nieuwe carburateur halen en ik laat weten wat het resultaat is,
Luchtfilter vervang ik sowieso!
 
Back
Top