Welke 70cc raden jullie aan?

Marijn leeuwen

New Member
Hallo allemaal.
Het gaat om een Peugeot ludix one 2takt ac

Setup:
50cc Polini
Standaard krukas
17.5 carb delorto
Standaard luchtfilter
Sito plus uitlaat

Nou is mijn vraag: welke 70cc raden jullie aan? En wat hadden jullie zelf nog veranderd?
 
Advertisement - register to remove this

Zou zelf voor de top performance trophy gaan..

Gewoon een leuk betrouwbare cilinder die niet te gek is voor de openbare weg. Maar wel lekker door rijd.
Post automatically merged:

Een Ludix is leuk voor de boodschappen of naar je werk. Wil je vlammen? Neem scooter met minarelli liggend blok of piaggio blok.

Grappig dat je eerste BF liked (duimpje omhoog) Daarna hem aanvult omdat hij negatief op peugeot is..
En daarna BF een duimpje omhoog bij jou doet..

samenzwering

samenzwering logo #1000de samenzwering zelfst.naamw. (v.) Uitspraak: [ˈsamə(n)zwerɪŋ] Verbuigingen: samenzwering|en (meerv.) geheime samenwerking om het staatsgezag te ondermijnen poliek Synoniem: complot ©




Zwaar opvoeren is altijd een money- pit. Maakt verder weinig uit welke scooter je daarvoor gebruikt.
 
Het staatsgezag. Wat, van dit forum? Of denk je soms dat jij dat bent?

Een samenzwering omdat 2 mensen niets met Peugeot scootertjes hebben? Voor de rest gaat het wel een beetje met je?

Misschien alles iets minder persoonlijk nemen.

Ik vind de blokken zelf niet zo slecht, maar als je echt iets snels wilt, moet je inderdaad gewoon naar piaggio en minarelli kijken. Zo simpel is het eigenlijk gewoon. Daar is van alles voor te koop, voor andere blokken veel minder. Het gaat niet alleen om voorkeur, je moet er ook onderdelen voor kunnen krijgen.


Maar goed, ik vraag me wel af of de topicstarter dat überhaupt wil. Zo te zien willen ze gewoon een leuke cilinder waar ze een beetje leuk mee kunnen rijden, geen race monster.

Ik zou persoonlijk voor de airsal t6 70cc gaan. Wel moeilijk te krijgen zo te zien.
 
Last edited:
Euhhh... heb zelf een Speedfight 3 2-takt LC gehad ... Fijne Scooter , goed ( Horizontaal Blok ) ... echter om dat ding op gewenste snelheid te krijgen , was niet haalbaar TO van een Piaggio of Minarelli Blok ... ondanks dat er een Klap geld ingestopt was , en helaas met verlies moeten verkopen .
Ik was Klaar met Peugeot , en over gestapt naar Runner RST.
 
Hallo allemaal.
Het gaat om een Peugeot ludix one 2takt ac

Setup:
50cc Polini
Standaard krukas
17.5 carb delorto
Standaard luchtfilter
Sito plus uitlaat

Nou is mijn vraag: welke 70cc raden jullie aan? En wat hadden jullie zelf nog veranderd?
Ik ga er vanuit dat je wat meer pit wilt als nu het geval is?
Dit is echter een aanname, maar dat komt omdat het niet duidelijk is wat je precies wilt bereiken?!
Onderstaande is dus een advies en zeker geen verplichting...

Gewoon een laagtoerige 70cc nemen en de uitlaat vervangen voor een sport en/of race uitlaat.
Kan ook wel met een de Sito plus, alleen is het vermogen dan wel wat minder!
Dat vliegt dan al hard zat voor zo'n lichte scooter met dunne bandjes, mits het goed is afgesteld op elkaar natuurlijk.

Het zwaar opvoeren van een AC motorblok is sowieso al niet verstandig wat dat betreft!
Het voordeel van deze types is dat deze nog het originele motorblok van Peugeot (HA1) zelf hebben i.p.v. het Chinese blok (B1E40QMB) van Jinan Qingqi, niet dat dit nou per definitie een slecht blok is, maar over het algemeen lopen de originele blokken toch net wat beter is onze (lees: sleutelmaat & ik) ervaring.
 
Peugeot blokken zijn niet eens zwaar op te voeren

Opzicht gaan die al 80 op de teller als je weet wat je eraan moet doen.. Zonder er veel eraan te doen.

Alleen denk dat je bij 85km/u op de teller wel klaar mee bent met de originele luchtgekoelde cilinder.
Post automatically merged:

Het voordeel van deze types is dat deze nog het originele motorblok van Peugeot (HA1) zelf hebben i.p.v. het Chinese blok (B1E40QMB) van Jinan Qingqi, niet dat dit nou per definitie een slecht blok is, maar over het algemeen lopen de originele blokken toch net wat beter is onze (lees: sleutelmaat & ik) ervaring.

Die laatste zin vat ik niet helemaal..

HA1 en B1E40QMB verschillen niks van elkaar.. En het loopt precies het zelfde.
Waar loop je dan tegen aan.
Als ik daar een originele peugeot cilinder erop zet, merk je er nauwlijks tot niks verschil mee.
 
Hallo allemaal.
Het gaat om een Peugeot ludix one 2takt ac

Setup:
50cc Polini
Standaard krukas
17.5 carb delorto
Standaard luchtfilter
Sito plus uitlaat

Nou is mijn vraag: welke 70cc raden jullie aan? En wat hadden jullie zelf nog veranderd?
ik zou beginnen met een andere scooter kopen, denk aan een zip of iets dergelijks. dan zou ik voor de cilinder een Mallossi/Polini cilindertje kopen.
 
HA1 en B1E40QMB verschillen niks van elkaar.. En het loopt precies het zelfde.
Ik heb even alle motorblokken met elkaar vergeleken qua specificaties en daar komt toch wat anders uit rollen.
Zo hebben de originele blokken o.a. al iets meer KW als de Chinese varianten..

Maar goed, als jij er anders over denkt kun je het best een eigen topic openen aangaande deze kwestie!
Ik zal je dan graag van repliek voorzien waarom er wel degelijk een verschil is.
Als ik daar een originele peugeot cilinder erop zet, merk je er nauwlijks tot niks verschil mee.
En als we toch bij de Ludix blijven aangezien de TS over dit type rept, kun je het best de Ludix (AC) Blaster & de Speedfight 3 (AC) naast elkaar leggen.
En het loopt precies het zelfde.
Als ik daar een originele peugeot cilinder erop zet, merk je er nauwlijks tot niks verschil mee.
Dit is ook weer zoiets waar ik dan weer niks van snap?
Als het zo is dat het hetzelfde loopt/rijdt, waarom dan een originele (en duurdere) cilinder plaatsen als er nauwelijks tot geen verschil merkbaar is??
 
Een Ludixje zou met deze setup al prima moeten rijden. Vraag me af of je met een 70cc op deze setup heel veel gaat winnen.
Klopt ja, helemaal niet bij stilgestaan ;)..
In principe moet dit met een ander type uitlaat ook al aardig kunnen vliegen.

Maar goed, zag ook net dat Martijn een vrijwel identiek topic heeft geopend waarbij er wat meer info staat weergegeven.

Edit: ,,meerdere zag ik al, o.a.:

Altijd makkelijk natuurlijk :rolleyes: voor de rest van de forumleden!!
 
Last edited:
ik zou beginnen met een andere scooter kopen, denk aan een zip of iets dergelijks. dan zou ik voor de cilinder een Mallossi/Polini cilindertje kopen.

Heb zelf een zip gehad. Vond het net een oma scooterje eigenlijk. Weinig body, en reed net alsof je op een slecht ondersteunt frame zit.
Voorvork is ook niet van het. Toen die nieuw was, was deze nogal erg stug.. En na ongeveer 2000 km gereden te hebben en niks geks gedaan te hebben was de voorvork ineens heel slap.
Onder een nieuwe scooter zitten ook goedkope troep banden op die zeer onveilig zijn.
Nee de zip was niet wat ik er van verwacht had. Fabriek had zelfs moeite om een slangen klem te gebruiken om het luchtfilter aan de carb te maken. Zat er een goedkoop tie rapje op.. Bezuiniging)

Enige voordeel was. Als je de carb begrenzer erin liet zitten dat het ding best wel zuinig was voor een 2takt.. Kon er zeker een goed 6 dagen mee rijden.
 
Back
Top