Welke 125cc 2takter

een std. dr draait best op 7500 toeren (is ook al enkele jaren geleden dat ik hiermee beziggeweest ben ja) en zo'n std 125 4takt zal ook wel rond dat toerental gaan draaien

tja als je er een hayabusa met compressor gaat bijhalen kan je natuurlijk niet meer vergelijken.....
 
2takt en 4 takt is zowiezo al heel verschillend. Een scooter, en een schakelMOTOR zijn zowiezo ook al verschillend. En met het zelfde aantal cc's kun je ook nog verschillende prestaties halen. Denk maar aan een slome 50cc en een toeren beukende 50cc. etc.
 
tja het toerental is idd bijna rechtevenredig met het koppel (mits gepaste uitlaat bij 2takt) maar we spreken hier over baanrijden voor de "normale" mensen die niet om de 500km hun zuiger vervangen

wat nog kan verschillen is de weerstand van de inlaat (diameter, afrondingen, ...)

maar als dat allemaal ongeveer gelijk is kan je toch wel een redelijke schatting maken mij denks
 
Maar het toerental van een scooter is niet te vergelijken met een motor. Zowiezo omdat er een schakelbak tussen zit. Een scooter trekt op naar een zo gunstig mogenlijk toerental(als die goed is afgesteld). Met een schakel kom je een aantal keer door de powerband heen. Het is gewoon niet te vergelijken omdat het heel wat anders is.
 
heel juist wat je zegt maar we hadden het over het maximum vermogen/koppel.
Een scooter trekt idd constant op maximum koppel min beetje wrijvingsweerstand van de riem en 2takt met schakel is eigenlijk niet zo aan te raden omdat ze heel toerengevoelig zijn maar aangezien de wetgeving in België enkel het aantal cc's limiteert ging ik dat er graag bijgenomen hebben
Maarja aangezien ze blijkbaar toch nog op kracht gelimiteerd zijn heb ik het idee uit m'n hoofd gezet....
 
je kan tog gewoon een 125 cc brom kope , en er een blok onder smijten van een cr125 of een yz 125 , met wat aanpassingen is da doenbaar , dn zul je wel blaze ^^ in de 40 pk

"edit" jullie hebben keuring .. juist , sry "
 
of je het id in of uit je hoofd hebt boeidt eigenlijk weinig iedere x geven de mensen hieraan dat je probeerd om appels met peren te verglijken en dat snap je geloof ik niet helemaal :)
 
Back
Top