Welk onderdeel is dit en wat doet het?

Status
Not open for further replies.

Vanoss

Member
Goedenavond,

Boven de uitlaat van mijn SYM DD zit een rond bakje dat aan 1 kant aangesloten zit op de uitlaat en aan de andere kant loopt er een slang weg naar onder de buddy die nergens op uitkomt.

Bij het vervangen van de pakking van mijn uitlaat moest ik dit busje loshalen en is er wat vloeistof gelekt (dat wat er in zat) geen idee wat dit is en wat het überhaupt doet..

Graag zou ik weten wat dit voor onderdeel is, wat het doet en of het erg is dat er vloeistof gelekt is.

Ik hoor het graag!
 
Advertisement - register to remove this

De Aprillia SR 50 heeft wel een katalysator boven de uitlaat zitten, die zit dan met een slang verbonden. Maar misschien is dit het niet bij deze scooter
 
SLS systeem... Dat vloeistof wat je bedoel is gewoon wat condens wat erin zat..

Die klep zorgt ervoor dat de uitlaat gassen niet via dat systeem terug kunnen stromen.. Er kan via die andere kant wel zuurstof naar binnen worden getrokken.. Soort van membraan dus..

Dat kastje zit via een slang aan je uitlaat..

Het is voor een schonere verbranding (zodat de uitlaat gassen, minder uitstoot bevatten voordat het de uitlaat verlaat.. Dus pompen ze er gewoon meer zuurstof bij..
 
Ik denk dat dat zorgt dat je extra snel op kan trekken omdat de uitlaatgassen via een katalysator met de carberateur is verbonden waardoor je v-snaar minder toeren hoeft te maken.

Heb dit gehoord van een vriend ik weet niet of het klopt.
 
Ik denk dat dat zorgt dat je extra snel op kan trekken omdat de uitlaatgassen via een katalysator met de carberateur is verbonden waardoor je v-snaar minder toeren hoeft te maken.

Heb dit gehoord van een vriend ik weet niet of het klopt.
:tearsofjoy::tearsofjoy::tearsofjoy:
 
Ik denk dat dat zorgt dat je extra snel op kan trekken omdat de uitlaatgassen via een katalysator met de carberateur is verbonden waardoor je v-snaar minder toeren hoeft te maken.

Heb dit gehoord van een vriend ik weet niet of het klopt.

Een brommer dat 45km/u maar mag en wat jij post. Wat klopt daar in verhouding niet aan..

Gek genoeg heb ik je het antwoord al hierboven gegeven, en dan nog veel fantasie gebruiken en op een brol antwoord uitkomen.. Misschien moet je eens je carburateur na kijken, want daar zit die slang helemaal niet aan vast.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top