Wel of geen hpi?

Luuk.R

New Member
Beste leden,

Ik kom met een vraag die waarschijnlijk al vaak is beantwoord, maar waar ik nooit echt een duidelijk antwoord op heb gekregen.
Ik rij momenteel een tp86cc met bijgewerkte carters, ozzo racing membraam voor een ktm sx65, 28mm dellorto carburateur, opmaat pijp en een twinair filter.
Ik kan via een vriend aan een mooie hpi komen (joa de mooie rooie met de eerste curve)
Wat ik gelezen heb is dat je gasreactie omhoog gaat, je optrekken sneller is (i.v.m. een voorontsteking?)
Nu ben ik geen kerel die telkens volgas rijd, maar rij voornamelijk rustig onderin de touren in de 6 (laag benzine verbuik en kom mooi vooruit) echter wat ik ook gelezen heb, omdat de hpi curve een 26 graden voorontsteking heeft is er een grote mogelijkheid dat als je laagtourig blijft rijden je een gat in de zuiger brand?
Gaat veel heen en weer gepraat hier bij mij in de omgeving dat het juist wel goed is en de andere het weer helemaal afkraakt.
Dus hierbij mensen wel of geen hpi?
Wat zijn de voordelen wat zijn de nadelen.
Alvast bedankt voor de moeite!

Groetkes,

Luuk
 
Advertisement - register to remove this

Vooral wat wil je bereiken. Je merkt het zeer zeker in de gasrespons. Gat in je zuiger is gevolg van te hoge temperatuur.

Volgens mij heeft de HPI rood gewoon een curve erin, dus bij lage toeren zal de voorontsteking meevallen en hij gaat vroeger naar mate toeren toenemen. Ik weet niet of iemand hier een curve plaatje heeft van de HPI rood?

Nadeel van z'n rotor is dat je geen stroom meer opwekt :) Dus voor verlichting en dergelijke (accu startmotor) mocht je dat nog hebben...
 
Voornamelijk wat ik wil bereiken is een snellere optrek en een mooiere toeren verloop naar de hogere toeren toe.
Ik las ook dat je topsnelheid ietsjes omlaag gaat ivm minder massa aan het vliegwiel dus ook minder koppel.
Verlichting zou niet zo'n probleem zijn omdat ik een accu pakket zou kunnen installeren.

Bedankt voor je informatie bas!
 
Back
Top