Waterscooter/ Jetski Topic

AdrenalinNRG

Power up your NRG!!!
Nu de zomer eraan komt wilde ik wat dingen weten over waterscooters en jetski's
omdat ik er waarschijnlijk een wilde kopen maar echt een totale leek ben op dit gebied.

Waar moet je bijv goed op letten als je er 1 koopt..?
Wilde namelijk waarschijnlijk liever een waterscooter i.p.v. Jetski omdat dit als beginner
me ook wat makkelijker leek.
Het budget ligt ongeveer rond 2000,- euro , maar kun je hier wel iets fatsoenlijks voor kopen? of is dit een te laag budget?

Heeft 2-takt bijvoorbeeld een voorkeur boven 4-takt en ga zo maar door :
welke motoren zijn het meest kwaaltjes vrij bijvoorbeeld?

Verder zal ik in ieder geval Vaarbewijs 1 moeten halen, kan iemand mij ook vertellen of je bijvoorbeeld op Sneekweek dat ding dan gewoon kunt gebruiken?

Ik zie ook veel registratiecodes en hoorde zelfs van soort kentekens?

Kortom waar moet je goed op letten?




Dus bij deze iedereen die er iets van af weet: Brand los:p
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet alleen dat het leuk is :p Ben je al eens weg geweest op zo'n ding trouwens? Een jetski is inderdaad wel lastiger dan een waterscooter, maar met een uurtje oefenen en je kunt er waarschijnlijk wel mee overweg. Keertje een half uur zo'n ding tot m'n beschikking gehad, veel leuker dan een waterscooter omdat het meer moeite kost om er uberhaupt mee te varen en je kunt lekker leunen in de bochten 8) Na een half uur was ik wel kapot trouwens, kon op de terugweg naar huis de koppeling van de auto amper meer ingetrapt krijgen :D

Kwa kosten heb ik er geen idee van eigenlijk..
 
jep heb het al vaker gedaan.
Mede omdat jetski zo inspannend is denk ik dat ik er dan te weinig plezier van heb.
Woon namelijk niet aan het water dus als ik er een dagje mee weg ga wil ik wel een tijdje me kunnen vermaken ipv enorme kramp elke 10 minuten;)
 
Weet 1 ding: ze zuipen benzine! 100 eur op een dag is niks.

Verder moet er een registratienummer opzitten. Vaarbewijs 1 sowieso en 2 denk ik ook als je op grotere binnenwateren wilt varen. Kijk of even of je uberhaupt bij jou in de buurt ermee mag varen. Je mag alleen in bepaalde gebieden varen namelijk.
 
Brandstof is een héééle belangrijke overweging bij dit soort speelgoed. Ik heb zo'n ding meerdere dagen tot m'n beschikking gehad, en heb een week lang elke dag een goede 50 liter er doorheen gejast met dat ding. Kortom, een weekje mooi weer was bij mij minstens 250 liter brandstof. Los daarvan, onderhoud etc. komt ook nog eens om een hoekje kijken, want als je jet versleten is dan gaat ie in scootertermen "overtoeren" draaien en ben je je snelheid kwijt. Dat vervangen kost dan weer veel geld :p

Los van de kosten: vet speelgoed :D gewoon kopen als je het je kunt permiteren :W
 
oké goed om te weten dan!

Had wel gehoord dat een injectie bijv weer 55% zuiniger is t.o.v. carburateur versie.
Permiteren van de jetski/waterscooter is 1 ding maar heb geen zin om er elke week aan te sleutelen of een berg geld erin te steken.

Af en toe onderhoud en op zn tijd wat vervangen is geen probleem!
Is er niet toevallig iemand die er zelf nog een in z'n bezit heeft?
 
Wat is bezit... ik kan hem pakken wanneer ik wil... maar los daarvan. Onderhoudstechnisch zijn ze niet echt gevoelig, behalve als het een oud lel is.... dus koop iets recents, dan zit je vaak wel goed :)
 
oké , verkeerd begrepen dan:p

Maar jij weet niet toevallig welke motoren er bijvoorbeeld goed tot vrijwel kwaaltjes vrij zijn?

want heb er 1 gezien voor ong 2000 euro uit 94' die er nog strak uit zag, en dit was een 650cc 2 cilinder van rotax


is dat bijvoorbeeld een goede motor?
 
Haha, maatje heeft er ook 1 gekocht. :p Binnenkort ff blaaschen, nog nooit op zo'n ding gezeten, ben wel benieuwd. :#
 
Meerder maatjes van mij hebben er 1.. Seadoo XP ofzoiets.. eentje met 115pk en 2 andere een seadoo met 135pk.

Ik vind het leuk voor fftjes, imo is het alleen tof als je dat ding in de achtertuin te water kan laten. Anders is het veels te veel moeite elke keer, of bij jullie moet het heel makkelijk kunnen?
 
1 keer een half uur een poging gedaan op een jetski te blijven staan/bochten te maken...

Wat een drama, zwaartepunt ligt ook vrij hoog bij mij :p
 
vind watersport hier in nl niet echt lonend... me opa heeft/had in Curaçao altijd van die dingen, daar geniet je er wel volop van..
 
Mwa, met het ijselmeer in m'n tuin heb ik er genoeg lol van. Klant heeft nu eentje met 155pk (heb de 110 al een keer aangetikt op dat ding) en er staat nu iets met 240pk in backorder :p Moet over twee weken geleverd worden! Zin in! :D :W
 
Mn neefje had ook een Seadoo nog wat, 215 pk. Godsklere wat ging dat ding snel, had er ook zon mono sitje bij enz. Zwart met groen, te vet :~
 
Back
Top