Wat was je 1e auto + pics!

independer.nl

Ik heb dan wel geen casco erbij, maar ik betaal zonder no claim (nu voor het eerst op eigen naam) net 37 euro per maand.
 
Ja hallo, casco+ kost het geld, niet dat WA-geneuzel... 2 maatschappijen wilden hem uberhaupt niet verzekeren... Schijnt een diefstalgevoelige auto te zijn...
 
Zal me eens verdiepen in Independer.nl, kwam net (ff snel) lager uit inderdaad...

Hij gaat gewoon alle verzekeraars af en laat de goedkoopste x aantal zien.

Online afsluiten en de volgende dag werd ik door de desbetreffende verzekeraar gebeld. Afgehandeld en de auto was gelijk verzekerd.
 
Ik wilde hetzelfde gaan zeggen.
Als je een merk wil noemen die lage pk/motorinhoud verhouding hebben.
Ben je in het algemeen bij jappanners echt aan het verkeerde adres.

Dan moet je ff bij >>slopel<< aankloppen.

Maak daar maar Volkswagen van.. Opel heeft rappere blokjes dan volkswagen =P (das mijn ervaring ermee, voordat er weer mensen zich aangevallen voelen, omdat het 'hun' merk is :* )
 
Net zoals @ de scooters kwam ik het goedkoopste uit @ unive :)

Gewoon online afgesloten en hij was verzekerd, 2 weekjes later heb je de polis enzovoort binnen :)
 
Da's een vrij nieuw blok... Zowel VW als Opel hebben nu best een paar aardige blokken (zowel benzine als diesel), vind alleen dat VAG een paar jaar eerder goed op weg is... Zo'n Astra G is bijvoorbeeld (op de OPC na) met geen enkele fatsoenlijke motor leverbaar, terwijl een Golf IV dat wel is (1.8T, V6, zware diesels)...
 
Da's een vrij nieuw blok... Zowel VW als Opel hebben nu best een paar aardige blokken (zowel benzine als diesel), vind alleen dat VAG een paar jaar eerder goed op weg is... Zo'n Astra G is bijvoorbeeld (op de OPC na) met geen enkele fatsoenlijke motor leverbaar, terwijl een Golf IV dat wel is (1.8T, V6, zware diesels)...

De Golf 3 was echt drama, 1.8 75pk, 1.6 75pk, 1.8 90pk, 1.8 (GTI
schater.gif
) 115pk ofzo en dan de enige fatsoenlijk sterke, de vr6 met 170-190? pk die dan weer zó zwaar is voorin dat ie alleen rechtdoor gaat :+

Beter hadden ze toen de G60 en de KR uit de Golf 2 wat verder verfijnd ofzo.. :rolleyes:
 
De Golf 3 was echt drama, 1.8 75pk, 1.6 75pk, 1.8 90pk, 1.8 (GTI
schater.gif
) 115pk ofzo en dan de enige fatsoenlijk sterke, de vr6 met 170-190? pk die dan weer zó zwaar is voorin dat ie alleen rechtdoor gaat :+

Beter hadden ze toen de G60 en de KR uit de Golf 2 wat verder verfijnd ofzo.. :rolleyes:

En over deze motorblokken had ik het :p.. en idd kun je dan beter een G60 of KR hebben, dat zijn imo nog de echte goede blokken
 
De Golf 3 was echt drama, 1.8 75pk, 1.6 75pk, 1.8 90pk, 1.8 (GTI
schater.gif
) 115pk ofzo en dan de enige fatsoenlijk sterke, de vr6 met 170-190? pk die dan weer zó zwaar is voorin dat ie alleen rechtdoor gaat :+

Beter hadden ze toen de G60 en de KR uit de Golf 2 wat verder verfijnd ofzo.. :rolleyes:

Is ook nog een 2.0 16v gti (150 pk), en dat is maar 10pk minder dan een g60 std (1.8 8V), en 12 meer dan een kr

en g60 nadeel kwa onderhoud?, die fabels altijd :), motortje is std oerdegelijk alleen geeft g lader soms wat problemen.

Laat je die die een keer reviseren (250eu? dacht ik) en kan je weer brande :W
 
idd, gezeik dat g-lader gedoe
maarja, tis wel waar dat de wat tragere blokken uit de golf 3 niet echt geweldig zijn, maar zo'n 2.0 16v loopt volgens mij best fijn en een vr6 ook wel hoor!
 
idd, gezeik dat g-lader gedoe
maarja, tis wel waar dat de wat tragere blokken uit de golf 3 niet echt geweldig zijn, maar zo'n 2.0 16v loopt volgens mij best fijn en een vr6 ook wel hoor!

1.4 8v is iig zo traag als een standaard scooter x|

Mocht ik besluiten om deze auto langere termijn te behouden dan sluit ik een eventuele motorswap ook echt niet uit...
 
@ Slome, dan zou ik wel een andere golf als basis nemen. want je zit dan zo over een dikke 40% vermogens toename heen.. ( herkeuring RDW )
Ik weet het niet zeker maar volgens mij kunnen de motor steunen bij een 1.4 ook anders zitten dan bij zwaardere uitvoeringen..
 
Zulke herkeuring is volgens mij vervallen bij de laatste APK update. Naar het aantal cilinders en motorinhoud hoeft iig niet meer naar gekeken te worden.
 
Back
Top