Jasper7492

New Member
Dag allemaal, (beginnende sleutelaar)

Ik had voor mijn camino een nieuwe cilinder gekocht (Honda p3 uitgeboord op laagste niveau) met passende piston. Nu had ik er 2 dagen op gereden (voor mijn gevoel rustig ivm roderen) maar nadat ik hem moeilijker aan kreeg en hij een raar geluid maakten had ik de cilinder toch maar eens bekeken. En ja, je zag op 4 punten waar de cilinder tegen de piston heeft gezeten. Nu wou ik dit herstellen en dus de cilinder uithoonen maar nu vroeg ik mij af hoe dat bij mijn piston zit. Kan ik deze opscheuren met zacht schuurpapier in water of betekent dit een heel nieuwe piston kopen? En met het uithoonen heb ik dan een grotere maat piston nodig of is dit zo minimaal dat ik dezelfde maat kan gebruiken? Kan iemand mij verder helpen?

Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Je cilinder heeft wel wat sporen, maar die lijken mij niet schokkend.
Je zuiger lijkt wel dat deze aan vervanging toe is.

Maarrrr, ik mis het honingpatroon op je cilinderwand.
Het honingpatroon zijn "krassen" in je cilinderwand die bedoeld zijn om smeerolie vast te houden, en als ik jouw foto zie lijken deze niet zichtbaar of zelfs te missen?
 
Je cilinder heeft wel wat sporen, maar die lijken mij niet schokkend.
Je zuiger lijkt wel dat deze aan vervanging toe is.

Maarrrr, ik mis het honingpatroon op je cilinderwand.
Het honingpatroon zijn "krassen" in je cilinderwand die bedoeld zijn om smeerolie vast te houden, en als ik jouw foto zie lijken deze niet zichtbaar of zelfs te missen?
IMG_6659.png
Zo zie je het misschien beter, die zijn er wel degenlijk. Ik ga de cilinder zoiezo nog even uithoonen niet? Kan nooit kwaad toch. En wat de piston betreft, is dit een nieuwe kopen of kan ik hem op een of andere manier reviseren?
Mvg
 
Back
Top