Wallaroo frame door midden, en nu?

CPTNJB

Well-Known Member
Hoi,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Jelle ik ben 17 jaar oud, en kom uit het zuiden van Nederland. Op mijn 16e heb ik een oude wallaroo van een vriend overgekocht. Er moest er veel aan gebeuren, zowel optisch als motorisch. Maar na een aantal weken hart klussen in de schuur, was de wallaroo eindelijk af.

Tot 3 maanden geleden heb ik altijd met heel erg veel plezier gereden. Maar op een gegeven moment reed ik met een snelheid van 60 over een drempel. En brak mijn frame doormidden. Het is me nog altijd een raadsel hoe dit is gebeurd :(. Na wat gevloek ben ik naar huis gelopen (met heb blok nog altijd lopende). En heb me brommer in de loop der weken helemaal gestript.

Nu 3 maanden verder heb ik helemaal niks meer met de brommer gedaan. In verband met tijd. Maar de vraag luid nu eigenlijk? wat is het slimste om nu te gaan doen met de brommer?

- Het frame laten lassen?
- Nieuw frame kopen?
- Onderdelen los verkopen?

Ikzelf heb geen enkel idee wat nou nog allemaal mogelijk is.
Ik wil natuurlijk zo min mogelijk verlies maken.

Ik ben benieuw naar jullie mening.

Groeten,
Jelle
 
Advertisement - register to remove this

Wil je wel graag de brommer houden, of koop je liever een andere scooter?

Ik zou het in ieder geval niet laten lassen.

Dus of een nieuw frame kopen, of gewoon de hele meuk verkopen.
 
wallaroo frame met kenteken is niet gek duur. Alleen is de vraag of deze wel recht is ect...

Maarja zoals tinus al zegt, wil je wallaroo blijven rijden?
 
mocht je het verkopen! in onderdelen dan.
PM mij ik zoek eventueel een lopend blok!

de scooter opbouwen vanaf het frame is erg veel werk en als je alles netjes aanpakt en vers dan word het best wel duur!
 
Lassen, mag je toch wel uitsluiten denk ik.. want het is waarschijnlijk gaan roesten op die plek, en dan mag je zeker zijn dat je elders nog roest hebt

Als je er mee wil blijven rijden, dan zal nieuw frame beste zijn. Oftewel in onderdelen weg doen
 
Jij komt uit best toch? zonde van de wallaroo. ik zag m weleens op school staan.
Maar je kunt het beste een nieuw frame kopen. btw is een brommer er natuurlijk ook niet op berekend om met 60 over een drempel te jagen en als je dat altijd doet kan het een keer fout gaan..
 
In eerste instantie wil er op blijven rijden, maar hij zou toch een keer weg moeten.
Maar lassen is dus niet slim om te doen?
Een nieuw wallaroo frame kopen met kenteken is dus het beste?

bedankt voor jullie reacties!
 
Een tweedehands met kenteken ja (nieuw met kenteken bestaat natuurlijk niet). Maar ja dat is de beste optie als je wil blijven rijden. Even een zaterdag vrijhouden en wat goed gereedschap en de tijd hebben, hoeft geen probleem te zijn :)
 
Mja maar of dat frame wel recht is enzo blijft natuurlijk de vraag. Het zijn niet de sterkste frame's en er word vaak lomp mee omgegaan
 
Mja maar of dat frame wel recht is enzo blijft natuurlijk de vraag. Het zijn niet de sterkste frame's en er word vaak lomp mee omgegaan

Naa, je kan toch checken of hij recht is.

Zie je makkelijk.

En als er diepe krassen of deuken in zitten weet de topic starter ook vast wel dat hij hem beter niet kan kopen.
 
Mja maar op het oog is het natuurlijk niet altijd te zien.

Zelf ooit een wallaroo gehad waarbij het frame naar binnen stond (stuur verder naar buddy zegmaar)
Zonder kappen was er echt niets van te zien. Wouw je er kappen opzetten klopte er niets meer van.
Ook in vergelijking met een andere wallaroo was het verschil te zien.

En nee robertV. Ik heb het niet over de wallaroo die jij van me gekocht had :p
 
Jij komt uit best toch? zonde van de wallaroo. ik zag m weleens op school staan.
Maar je kunt het beste een nieuw frame kopen. btw is een brommer er natuurlijk ook niet op berekend om met 60 over een drempel te jagen en als je dat altijd doet kan het een keer fout gaan..

Frame is wel berekend voor met meer dan 45 over een drempel te gaan
 
Wallaroo frame stelt niet veel voor. Voorvork zit vaak vast en vangt de klap niet op.
Als je dan een beetje een flinke drempel neemt zal het na een aantal keer wel naar binnen gaan staan....
 
Back
Top