VT SprintSym

Ziet er goed uit mario! Ouwe TRT pijp goed een extra pk?

Idd liep de ouwe TRT 80 pijp het beste. De JS 90 deed het onderin beter maar bovenin 1,5 pk minder. En met de echte cross pijpjes (KTM SX85, RM85 etc) was het koppel nog hoger maar het toerental veel te laag. Geen vario meer nodig zeg maar:p
 
Yo, Hoe gaat t met je enkel dan?
Flink beroerd wat er beurde afgelopen donderdag?
Weet je inmiddels al wat de schade is?
Hopelijk kan je op damwoude weer rijden, wil toch wel een revange:p
Succes!
 
au nasty !

ben benieuwd waardoor het is gekomen. zo te zien tijdens het aanremmen/moment van gas los te gaan zwabberen..
 
Zo een zwabberende scooter had in Etten-leur ook iemand die net over de streep was gekomen met dat ik stond te wachten op het eind met de finale runs.
Zag er ook wel scary uit, het ging toen nog net goed, hier dus net niet.
Succes met het herstel.
 
Ik denk niet dat het mario was, de rijder heet job de jonghe geloof ik.
Voor zover ik me nog herriner zat er geen stuurdemper gemonteerd.
 
ik had het zelfde met mijn witte frame, zodra je van het gas afging begon die te zwabberen met een stuur demper was het over.
veel schade?
 
Ging niet helemaal goed in Jubbega inderdaad:rolleyes:
We hadden het frame iets ingekort om meer druk op het achterwiel te krijgen.
Ook was de positie van de voetsteps iets veranderd, en er zat een andere achterband op.
Een of meer deze drie dingen zorgden voor instabiliteit. De eerste run was ie al wat zenuwachtig, de 2e en 3e run wat rechter op gaan zitten; toen ging het prima.
In de 2e omloop viel de scooter weg bij de start, toen plat erop gaan liggen om toch nog te kunnen winnen. Daardoor werd het geheel instabiel met een crash als resultaat.
Frame was behoorlijk krom; motorjas kapot, broek kapot, helm kapot. En een paar schaafplekken (niks ernstigs).

Frame is inmiddels weer gericht. We gaan er nu verstevigingen in lassen en testen met verschillende zithoudingen. Ga er eerst zelf op rijden om zeker te weten dat hij stabiel is, dan mag Job (de vaste rijder) er weer op.

Voor Damwoude wil ik de scooter dan ook nog wat feller van onderuit maken; op de AIM was te lezen dat de Sym de eerste 2 seconden niet meer dan 11300 toeren draait op de baan. Dat is wel erg weinig ;)
Zal nog wel minimaal 1 a 2 tienden te winnen zijn in de eindtijd als dat goed is.
 
wat bij mij de truc is op het frame waar ik op rijd, welke voorzien is van een erg grote balhoofdhoek:
voor het moment van gas loslaten, de achterrem rustig inknijpen. Dan pas het gas helemaal dicht draaien.
Dit zorgt er bij mij voor dat ik totaal 0,0 zwabbering heb :) Wellicht ook iets om te proberen als het weer rijd.
 
Ik had in tijd dat ik nog sprintte er ook last van, heb dit toen verholpen door wat meer druk op voorwiel te houden na gas los laten.
 
Bij mij hetzelfde als MHRntt, vooral met mijn lichte voorvork was mijn zip ook erg zenuwachtig maar langzaam van het gas af gaan helpt ook en vaak ontspan je je armen ook automatisch wanneer je van je gas af gaat en dat moet je niet doen!
 
Kan zeer goed door die band komen, Heiko rijdt ook met deze achterband en had nu ook problemen met stabiliteit. Hij had er ook met een aantal duitsers over gehad en die hadden ook dezelfde problemen. Maar Mario komt er wel uit jongens!
 
Balhoofdhoek is inderdaad zeer bepalend voor stabiliteit. Ik weet niet of de voorvork ook nog verend is, maar bij inveren wordt de balhoofdhoek kleiner. Bij racers kan met de balhoofdhoek de stabiliteit en het instuur gedrag geregeld worden. Hoe groter de hoek, hoe groter de rechtuit stabiliteit maar hoe moeilijker hij in wil sturen. Aangezien jullie op een rechte weg rijden lijkt me niet zo moeilijk wat ideaal zou zijn voor jullie. Verder is frame stijfheid ook nog een belangrijk aspect. Een lage stijfheid zorgt voor een lage eigenfrequentie, zodat er eerder resonantie op kan treden. Daar vind ik dit ook erg op lijken. En ten derde, een stuurdempertje zou niet verkeerd zijn, alleen jammer van dat gewicht.
 
Back
Top