voorwiel vast

Hermes16

Well-Known Member
hallo,


Ik heb een scooter en ik had het lef vandaag met sneeuw toch maar naar de fysio te gaan. Alles prima maar toen ik klaar was bij de fysio was er geen beweging meer te krijgen in mijn voorwiel.

Ik denk zelf dat misschien de rem vast zit bij het wel die schijf ofzo? Sneeuw wat vast gevroren is?

Nou moet ik morgen die scooter thuis zien te krijgen maar zal heet water langs die schijf laten lopen werken? Of heeft iemand anders een idee of zeggen jullie van nee dat is je rem niet. Het viel mij op dat er niks aan de hand was ook niet eerder met die kou tot dat ik in de sneeuw heb gereden en heb dan een half uur stil zet.

hoop dat jullie kunnen helpen.. ik ben hier een echte vrouw in en geen verstand van een scooter:p
 
Advertisement - register to remove this

warm water is een noodoplossing inderdaad.
gevaar is wel dat het water dan weer zal bevriezen zodra het weer is afgekoeld, dan zit je weer met hetzelfde probleem..
 
warm water is een noodoplossing inderdaad.
gevaar is wel dat het water dan weer zal bevriezen zodra het weer is afgekoeld, dan zit je weer met hetzelfde probleem..

ja mr zal het niet kunnen zijn dat het de sneeuw is die er tussen bleef zitten. Want ik heb hem al 3 jaar en het is wel vaker zo geweest dat het koud was en het regende of wat dan ook. Nooit eerder last van gehad. Dan zal je zeggen dat als je de sneeuw/ijs maar weg hebt.. Ik snap jou punt ook wel weer dat het water meteen weer kan bevriezen maar tijdens het rijden toch niet? Daarna staat tie thuis weer in de garage.
 
remklauw loshalen en uit elkaar halen , wat zo te horen beter door iemand van een brommerzaak kan doen..

en deze kunnen de brommer ook ophalen als je m daar laat repareren , en zoveel zal dat niet hoeven kosten tenzij je remschijf ook verrot is..

dit is overigens puur een kwestie van slecht onderhoud!
 
remklauw loshalen en uit elkaar halen , wat zo te horen beter door iemand van een brommerzaak kan doen..

en deze kunnen de brommer ook ophalen als je m daar laat repareren , en zoveel zal dat niet hoeven kosten tenzij je remschijf ook verrot is..

dit is overigens puur een kwestie van slecht onderhoud!

hij is 2 weken geleden nog weg geweest voor onderhoud
 
dan hebben ze de boel niet nagekeken en schoongemaakt en gesmeerd..

en dat gebeurd bij veel zaken ook niet , ze kijken even zo naar de remklauw of er nog genoeg voering op zit en klaar..

wil je het goed doen haal je de remblokken er even uit , schoonmaken en kijken of de remzuigers goed terug gaan , en smeren met kopervet of keramisch vet , en de remvloeistof bekijken en eventueel vervangen (niet bijvullen zomaar!)

en dat is niet gebeurd , een rem gaat niet van de ene op de andere dag zwaar lopen..

kan ook zijn dat je wiellagers zwaar lopen overigens!

ik zou ze opbellen en zeggen dat ze de scooter maar weer ophalen , mits je een grote beurt hebt laten doen..
 
Back
Top