voorstel reglement 2009 stage 6

Status
Not open for further replies.
euhm ook geen probleem, want dan krijg je van mij een onsteking/cdi unit die je moet monteren. loopt die dan kapot heb je ermee geklooid. dit gaat dan natuurlijk wel gebeuren, als wij het echt niet vertrouwen of bij een protest.

Dat is ook een oplossing
 
Rotor moet vrij blijven vind ik. Omdat het een "niet" slijtend deel is. Een groot aantal mensen in de s6cup rijden nu met een andere (malossi/hpi) Dus die moeten allemaal een s6 model kopen.

Verder vind ik het wel goed dat de basic s6 cup lekker goedkoop blijft. Zo blijft de drempel om goedkoop te racen lekker laag.

Wat ik alleen nog steeds raar vind is het minimale gewicht van 140 kilo. De gemiddelde nederlandse man is volgens het CBS 83 kilo(poedelnaakt). Terwijl het regelement uitgaat van een gewciht van 70 kg(incl alle kleding)
Moet hier niet is wat aan gewijzigt worden?
 
dus een scooter kan alleen kapot lopen door zn ontsteking?

gewoon de s6 rotor verplicht stellen . punt uit aanpassen zoeken ze maar lekker zelf uit.

even zelf een voorstel:

het gewicht aanpassen naar een totaal gewicht van 140 kilo. er mag al zoizo niet geslepen worden aan de frames en zo hoeven ietwat zwaardere mensen zoals ik niet nog is 3 kilo lood aan hun scooter te hangen
 
Beter geef je het gewicht vrij, er hangt nu zo'n 15 kilo aan m'n scooter, stuurt echt niet beter hoor. Enne, die kilo's kan ik er echt niet bij eten.

Rotor moet vrij blijven vind ik. Omdat het een "niet" slijtend deel is. Een groot aantal mensen in de s6cup rijden nu met een andere (malossi/hpi) Dus die moeten allemaal een s6 model kopen.

Verder vind ik het wel goed dat de basic s6 cup lekker goedkoop blijft. Zo blijft de drempel om goedkoop te racen lekker laag.

Wat ik alleen nog steeds raar vind is het minimale gewicht van 140 kilo. De gemiddelde nederlandse man is volgens het CBS 83 kilo(poedelnaakt). Terwijl het regelement uitgaat van een gewciht van 70 kg(incl alle kleding)
Moet hier niet is wat aan gewijzigt worden?
 
Sjah...

Kilo's... Ik snap dat er een minimum gewicht ingesteld wordt om het ook voor anderen (zwaardere coureurs) ook mogelijk te maken in de top mee te knallen...

Ik heb er 4 kg inhangen... Vind het al meer dan genoeg, want ik zou niet weten waar ik 15 kg moet laten :p
 
ja maar bij de sobw mag je slijpen aan je frame bij ons niet .... het is vrij vermoeiend kan ik je vertellen om je naar iemand toe te rijden om die vervolgens op het rechte stuk weer fors weg ziet trekken ... en niet omdat mn hok niet loopt maar simpelweg omdat ie een goeie 10/20 kilo meer mee moet slepen.

bovendien kan de regel zo aangepast worden dat alleen het totaal gewicht blijft staan dan moeten de lichte mensen alsnog een tikkie lood plakken
 
Sjah...

Kilo's... Ik snap dat er een minimum gewicht ingesteld wordt om het ook voor anderen (zwaardere coureurs) ook mogelijk te maken in de top mee te knallen...

Ik heb er 4 kg inhangen... Vind het al meer dan genoeg, want ik zou niet weten waar ik 15 kg moet laten :p
daarom veranderen we het ook niet. deze discussie is al zoveel gevoerd. in het verleden zijn er ook al een aantal dingen geprobeerd. als er een betere oplossing was, dan hadden wij en alle andere organisatie's die allang gebruikt.
 
Rotor moet vrij blijven vind ik. Omdat het een "niet" slijtend deel is. Een groot aantal mensen in de s6cup rijden nu met een andere (malossi/hpi) Dus die moeten allemaal een s6 model kopen.

Verder vind ik het wel goed dat de basic s6 cup lekker goedkoop blijft. Zo blijft de drempel om goedkoop te racen lekker laag.

Wat ik alleen nog steeds raar vind is het minimale gewicht van 140 kilo. De gemiddelde nederlandse man is volgens het CBS 83 kilo(poedelnaakt). Terwijl het regelement uitgaat van een gewciht van 70 kg(incl alle kleding)
Moet hier niet is wat aan gewijzigt worden?

dat gewicht telt vanaf de leeftijd 28+
gemiddelde onder de 28 = 74 kilo :)

en hoeveel mensen boven de 28 rijden er SBO?

ik vind die gewichtsregel alleen maar beter.. stel je heb iemand van 50 kilo.. die zou dan een scooter van 90 kilo moeten hebben!
als zo iemand valt, zie ik hem niet snel een scooter van 90 kilo "ff" optillen
 
Dat zijn idd ook goede punten. Misschien is het voorstel wat Haman geeft wel beter. Alleen een totaal gewicht instellen ipv een gewicht voor de scooter.
 
mee eens het totaal gewicht instellen. Maar zoals ik lees blijft het voor ons een probleem wat niet opgelost kan of wil worden.
Ik weeg bijna 90 en omdat me scooter 67 kilo woog moest ik nog eens 3 kilo lood meenemen terwijl je al veel zwaarder bent dan de rest.
Dus je bent en blijft de pinuut als je zwaar bent tenzij het totaal gewicht wordt gehandteer. Dan kan je nog enig zins iets voordeel verkrijgen
VErder hoor je mij niet zeuren over dingen, :) de rest is allemaal maar een goed idee
 
idd ik zie nergens een concreet antwoord waarom het niet in een totaal gewicht verpakt kan worden ipv scooter / rijder apart?
 
Is niet allemaal negatief maar het zou wel leuk zijn voor mensen die wat zwaarder zijn ook is voorin te zien door bijvoorbeeld een kleine compensatie :)
tuurlijk snap ik wel dat je gewoon hard moet sturen :p

We wachten het effe af allemaal
 
idd ik zie nergens een concreet antwoord waarom het niet in een totaal gewicht verpakt kan worden ipv scooter / rijder apart?

Dat lijkt me vrij logisch...er wordt verboden om in frame te slijpen, te boren, velgen af te draaien etc. Gaat de TC bij iedereen het frame checken? Nee. Maar mensen worden wel op de weegschaal gezet, om te kijken of de machine 70kg is.

Als dat niet meer hoeft gaan de zwaardere rijders het ding toch op alle mogelijke manier verlichten, wat weer ten koste gaat van de veiligheid. Zie het extra gewicht gewoon als een uitdaging...dat doe ik ook ;)
 
daarom veranderen we het ook niet. deze discussie is al zoveel gevoerd. in het verleden zijn er ook al een aantal dingen geprobeerd. als er een betere oplossing was, dan hadden wij en alle andere organisatie's die allang gebruikt.

idd ik zie nergens een concreet antwoord waarom het niet in een totaal gewicht verpakt kan worden ipv scooter / rijder apart?

Ik denk dat Kenny daar over aan het nadenken is ;).
ik heb geen zin om het hele verhaal waarom nog te typen na 6 jaar. het blijft zoals het is, en hoeft ook niet verder over ondehandeld te worden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top