voorstel reglement 2009 stage 6

Status
Not open for further replies.

Kenny

gepensioneerd
met de komst van nieuwe onderdelen en matige kwaliteit van sommigen het volgende:

SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT STAGE6 CUP
Als scooters worden uitsluitend aangemerkt machines die er ook zo uitzien, dus geen
zogenaamde Fun bikes, Go bikes en Concept bikes, ook al zijn deze voorzien van een
gelijke motor, zoals bv. Suzuki Street Magic, Gilera DNA, enz. Het gehomologeerde model
moet treeplank(en) hebben.
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .

S6C 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. lassen
en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.

S6C 2 CILINDER
De maximale cilinderinhoud is 70cc. De cilinder moet van het merk stage6 zijn en type "racing".

S6C 3 ONTSTEKING
De ontsteking moet van het merk stage6 zijn, en mag niet gewijzigd worden.

S6C 4 INLAATSYSTEEM en CARTERS
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
Het membraan moet op de originele plaats zijn gemonteerd. Het gebruik van bijv defcon of
andere vulmiddelen is niet toegestaan.
Carters oplassen is verboden.

S6C 5 UITLAAT
De uitlaat moet van het merk stage6 zijn, en mag niet worden gewijzigd. type R1200 of R1400.

S6C 6 CARBURATEUR
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De carburateur moet een 19mm carburateur zijn. De doorlaatdiameter van de carburateur mag maximaal 19 mm zijn aan beide zijden van de gasschuif.

S6C 7 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of waterkoeling is toegestaan.

S6C 8 KOPPELING en TRANSMISSIE
De koppeling en koppelingshuis moeten van het merk stage6 zijn
De regeling van koppeling en variateur moet zijn als bij het gehomologeerde model (door
middel van middelpuntvliedende kracht).

S6C 9 REMMEN
Het remsysteem moet van het gehomologeerde model zijn. Remschijven mogen worden
vervangen door schijven van hetzelfde materiaal en met dezelfde diameter als bij het
gehomologeerde model. Remblokken,leidingen en remschoenen zijn vrij.

S6C 10 VOORVORK
De voorvork mag vervangen worden,mits dit type voorvork door een erkende fabrikant ook voor het gehomologeerde model geproduceerd is. Bij twijfel raadpleeg technische commissie

S6C 11 MOTORBLOK
Het motorblok dient van het gehomologeerde model te zijn, hierbij heeft het bouwjaar geen invloed op de homologatie.

S6C 12 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.

S6C 13 DATALOGSYSTEEM
Het gebruik van een datalogsysteem is toegestaan mits deze van stag6 of koso is.
Het gebruik of aanwezigheid van elke andere vorm van dataverschaffende apparaten is verboden.

S6C 14 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerde model zijn.

S6C 15 VELGEN
De velgen dienen voorzien te zijn van de kleur zwart,grijs of oranje.

S6C 16 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van het
originele gehomologeerde model zijn. De basis kleur van de scooter moet zwart zijn. Oranje details mogen aangebracht worden, waarbij de oranje kleur het merklogo van stage6 moet benaderen, en niet mag overheersen ( geen fluor ).

S6C 17 STICKERS
Er moet aan de voor en beide zijkanten van de scooter een stage6 sticker aanwezig zijn. de minimale afmetingen moeten 25 cm in lengte en 5 cm in hoogte zijn. ( stage6 met sterren dus )

S6C 18 GEWICHT
Het totaalgewicht van de rijklare machine moet minimaal 70 kg zijn.
Het totaalgewicht van machine plus rijder moet minimaal 140 kg zijn.




SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT STAGE6 CUP PRO
Als scooters worden uitsluitend aangemerkt machines die er ook zo uitzien, dus geen
zogenaamde Fun bikes, Go bikes en Concept bikes, ook al zijn deze voorzien van een
gelijke motor, zoals bv. Suzuki Street Magic, Gilera DNA, enz. Het gehomologeerde model
moet treeplank(en) hebben.
Raadpleeg bij twijfel het hoofd van de Technische Commissie .

S6C 1 FRAME
het frame en subframe dienen te zijn zoals van het originele gehomologeerde model. lassen
en slijpen bijv. aan het frame en verwijderen van materiaal is niet toegestaan.

S6C 2 CILINDER
De maximale cilinderinhoud is 70cc. De cilinder moet van het merk stage6 zijn.

S6C 3 INLAATSYSTEEM en CARTERS
Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd.
Het membraan moet op de originele plaats zijn gemonteerd. Het gebruik van bijv defcon of
andere vulmiddelen is niet toegestaan.
Carters oplassen is verboden.

S6C 4 UITLAAT
De uitlaat moet van het merk stage6 zijn.

S6C 5 CARBURATEUR
Er mag niet meer dan 1 carburateur zijn gemonteerd. De doorlaatdiameter van de
carburateur mag maximaal 19 mm zijn aan 1 zijde van de gasschuif.

S6C 6 KOELING
Uitsluitend luchtkoeling en/of waterkoeling is toegestaan.

S6C 7 KOPPELING en TRANSMISSIE
De koppeling en koppelingshuis moeten van het merk stage6 zijn
De regeling van koppeling en variateur moet zijn als bij het gehomologeerde model (door
middel van middelpuntvliedende kracht).

S6C 8 REMMEN
Het remsysteem moet van het gehomologeerde model zijn. Remschijven mogen worden
vervangen door schijven van hetzelfde materiaal en met dezelfde diameter als bij het
gehomologeerde model. Remblokken,leidingen en remschoenen zijn vrij.

S6C 9 VOORVORK
De voorvork mag vervangen worden,mits dit type voorvork door een erkende fabrikant ook voor het gehomologeerde model geproduceerd is. Bij twijfel raadpleeg technische commissie

S6C 10 MOTORBLOK
Het motorblok dient van het gehomologeerde model te zijn, hierbij heeft het bouwjaar geen invloed op de homologatie.

S6C 11 ACHTERVERING
Het principe (monovering of stereovering) moet zijn als bij het gehomologeerde model.

S6C 12 BRANDSTOFTANK
De brandstoftank moet van het gehomologeerde model zijn.

S6C 13 UITERLIJK
Stroomlijnen, stuurkuipjes, beenschilden, overige beplating en zitgedeelte moet van het
originele gehomologeerde model zijn. De basis kleur van de scooter moet zwart zijn. andere kleuren mogen de basiskleur niet overheersen.

S6C 14 STICKERS
Er moet aan de voor en beide zijkanten van de scooter een stage6 sticker aanwezig zijn. de minimale afmetingen moeten 25 cm in lengte en 5 cm in hoogte zijn. ( stage6 met sterren dus )

S6C 15 GEWICHT
Het totaalgewicht van de rijklare machine moet minimaal 70 kg zijn.
Het totaalgewicht van machine plus rijder moet minimaal 140 kg zijn.


gaarne jullie gedachte hierover!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik lees in het stage6 pro regelement niks over de datalogger? En de krukas? Of moet ik dat teruglezen in het normale stage6 regelement? Zo ja dan is het nog steeds gewoon kut.
 
krijg je nu niet een groot probleem met de snelle mensen en langzame mensen? ongeveer de helft zal voor de stage6 pro kiezen en de andere helft voor de normale stage6 cup... dit betekend ongeveer 20 in de ene klasse en 20 in de andere, je zult dan ongeveer het probleem hebben dat sommige mensen6 of 7 keer gelapped worden en dat is ook niet echt bevorderlijk voor de rijders vooraan en achteraan...

persoonlijk ben ik dus tegen het opslitsen van de stage6 cup en een normale en een pro cup :)
 
ik denk dat er voor beide genoeg animo is in 2009 om 2 apparte wedstrijden te rijden.
we rijden namelijk nu ook in een a en b groep, dus kwa tijd zou dit niets uitmaken. verder zullen we waarschijnlijk volgend jaar ook meerdere weekenden gaan organiseren. dit is iets waar altijd wel een oplossing voor is te vinden. waar het nu om gaat, is een oplossing te zoeken voor de problemen die er nu zijn in de stage6 cup. als we het reglement zoals de stage6 pro zouden maken voor iedereen is de gedachte van betaalbaar racen compleet weg.
 
Last edited:
Krukas word in beide niet genoemt, dus vrij??

en in de pro mag je dus rijden met datalogger, met die nieuwe cilinder (in de no-pro alleen de racing), met een aangepaste S6 uitlaat, met een aangepaste carburateur en de ontsteking is vrij.
Als ik het goed gelezen heb?
 
dus een a en een b groep ? want dat is voor degene die vooraan rijden alleen maar goed, maar ook voor degene die nu achteraan de B rijden :)
 
Krukas word in beide niet genoemt, dus vrij??

en in de pro mag je dus rijden met datalogger, met die nieuwe cilinder (in de no-pro alleen de racing), met een aangepaste S6 uitlaat, met een aangepaste carburateur en de ontsteking is vrij.
Als ik het goed gelezen heb?
klopt helemaal
 
kijk dit is nog is mooi :D
complimenten dat er al zo vroeg aan gedacht wordt!
top werk!!!

mits het regelement op tijd klaar is, kan nu iedereen ruim van te voren alles kopen, en kan er ook geen gezeur ontstaan!
 
in hoeverre mag de stage6 uitlaat worden aangepast in de pro cup ?

waarom moet er in de gewone stage6 cup gebruik worden gemaakt van de stage6 ontsteking en in de pro cup niet.
voor veel huidige rijders betekent dit dat ze voor de eigenlijk goedkoopste klasse toch een andere/nieuwe ontsteking moeten aanschaffen van 250-300 euro.
 
de stage 6 ontsteking is nog niet zeker, maar moet er nu al wel in worden vermeld. ik moet de eerste week van augustus alles inleveren bij de MON voor 2009. mocht het niet doorgaan kan ik het deze winter altijd nog laten verwijderen.

dat het voor de huidige rijders wat extra kost boeit me niet zo veel, zolang de onsteking maar goed is. je zult toch vroeg of laat een nieuwe moeten, en je oude kun je toch voor redelijk goed geld verkopen evt.
 
Precies..

Dus:

- Krukas wordt vrij in beide klassen...
- Proklasse = 70cc Stage 6 R/T
- Basicklasse = 70cc Racing cilinder
- Datalogger wordt vrij in de 70cc Pro.
- Uitlaat mag je veranderen in de 70cc Pro
- Onsteking is vrij in de Pro, is de Basic zal dit Stage6-exemplaar worden (waarsch).
- Pro klasse word de kleurencombinatie zwart + andere kleur. ipv Zwart/oranje

De vraag is nu, als je basic kampioen word, moet je dan ook doorgaan voor de Open70, of zal dit enkel bij de Pro-klasse worden.
 
je zult altijd moeten promoveren als je kampioen wordt. van de stage6 naar de stage6 pro dus, en van de stage6 pro naar de open 70. deze regel zal weer terug in het reglement komen, net zoals in 2006. daarnaast zul je als je 2 jaar op rij in de top3 eindigt ook moeten overstappen. dit is het idee iig voor 2009, waarbij het resultaat van dit jaar in de stage6 dus meetelt, en niet in de stage6 pro. de stage6 pro zal een geheel nieuwe klasse worden.
 
Joh..

Heb niet gezien dat die regel verdwenen was... Dus de kampioen van dit jaar is niet verplicht de open70 of de Pro in te duiken dus.....
 
Fun :)

(niet dat ik denk kampioen te worden ofzo, maar nu kan ik Pronk pushen volgend jaar lekker Stage6 te rijden :p)
 
Als ik mijn Mening mag geven ik zeg één STAGE 6 CUP Klasse met A en B groep [evt C]
ik zou het niet zo leuk vinden als ik voor de gewone stage6 klasse zou kiezen en ik maar met 10 a 15 rijders in deze klasse zou zitten terwijl er in de stage6 pro klasse 30 a 35 rijders dan vind ik het mooier om met 30 a 35 rijders te strijden dan met 10 a 15 rijder en aangezien je het niet van te voren kan zeggen hoeveel deelnemers er in welke klasse inschrijven ik hoop dat er nog goed nagedacht wordt over dit idee [voorstel] stage6 klasse en stage6 pro klasse

PS. het zou voor de mensen met een minder budget eerlijk zijn dat zij ook genoeg deelnemers hebben in hun klasse en als de rijders in de stage6 cup 2008 nog sneller willen gaan rijden dan zouden ze ook naar open 70 cup kunnen overstappenals ze dat willen
 
ik denk dat er voor beide genoeg animo is in 2009 om 2 apparte wedstrijden te rijden.
we rijden namelijk nu ook in een a en b groep, dus kwa tijd zou dit niets uitmaken. verder zullen we waarschijnlijk volgend jaar ook meerdere weekenden gaan organiseren. dit is iets waar altijd wel een oplossing voor is te vinden. waar het nu om gaat, is een oplossing te zoeken voor de problemen die er nu zijn in de stage6 cup. als we het reglement zoals de stage6 pro zouden maken voor iedereen is de gedachte van betaalbaar racen compleet weg.


Wat voor Problemen zijn er nu dan in de stage6 cup als ik vragen mag
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top