voorstel reglement 2008 pitbike

Misschien niet het beste topic om dit onderwerp aan te kaarten , maar ik vond het een beetje loos om er een apart topic voor aan te maken .

Het gaat over deze kwestie :

5 DRUKVULLING
Elke mechanische vorm van drukvulling is verboden.
De pompwerking van het carter niet beschouwd als drukvulling, mits de totale variatie van het cartervolume gedurende een krukasomwenteling de toelaatbare cilinderinhoud niet te boven gaat.
Uitsluitend buitenlucht mag als oxidant worden gemengd met de brandstof.
Directe inspuiting van brandstof wordt niet beschouwd als drukvulling. Deze regel is niet van toepassing voor beiden pitbike klassen.

Ik lees hieruit af dat voor pitbike een drukvulling , aldus een Turbo , wel toegestaan is . Ik las in een ander topic hier op dit forumdeel dit :

Robinho : andere cil niet persé !!
ik ben bezig met iets vets..
wacht maar af zal wel een leuk ding worden..
met vermogens rond de 17 a 18 pk..

Pruttelbakje : Turbow?

Robinho : hahaha nee nee gewoon regelementair..

Hieruit lees ik dus af dat het niet mag .

Mag het nu wel of niet?
 
nee natuurlijk niet dat staat er tocht ook??

5 DRUKVULLING
Elke mechanische vorm van drukvulling is verboden

dus 't mag niet, btw 'niet echt een aanrader denk ik op een
chinees/japans pitbike ''blokje''

je mag er wel injectie op bouwen staat er..


--

nog even een opmerking over de punten telling.
voor het klassement lijkt me dit wel leuker..

20 voor nr 1, 16 voor nr 2, 14 voor nr 3 etc

want als ik zo het rijders veld bekijk zij er meer
met een daglicentie dan vaste inschrijving?
dit zal aankomend seizoen ook wel voor vast
gaan inschrijven..
 
Bedankt voor de duidelijkheid .

Je kan die regel namelijk op 2 manieren lezen .

Zijn die blokjes dan zo schade gevoelig dat je geen kleine turbo kan gebruiken ?
 
Er zijn genoeg mensen die er behoorlijk wat geld in willen pompen om te winnen , zo is dat in elke tak van de racerij . Het zal best duur zijn idd , daar kan ik goed inkomen . Ik vroeg me alleen af of het nou wel of niet mocht :)
 
dit topic gaat over het reglement en schijnbaar is het moeilijk om je daar aan te houden.

amsterdam gaat waarschijnlijk weg en een ander locatie is nog niks over bekend.
 
....de reglementen voor 2008 in augustus moet inleveren ........
SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PITBIKE OPEN KLASSE............ De cilinderinhoud mag maximaal 150 cc zijn.

Zoow; seizoen ten einde....... 2008 regelementen ingeleverd.... (denk ik).

Heb een simpele vraag; Gaat die max 150cc door?? +ralf+


WANT; zo nee; kan ik nog maanden nix doen. Zo ja; moet ik stilaan eens gaan bedenken/rondkijken hoe ik dat ga doen. :+
 
beide klassen worden 150 cc! zoals het nu in de beginpost staat wordt het ingeleverd bij de mon. in oktober is er een ALV van de mon waar alle reglementen worden doorlopen en wel of niet worden aangenomen.
wanneer dit is gebeurd zal het nieuwe reglement online komen.
 
Persoonlijk vind ik het beter 125cc motoren te gebruiken in de -10 Pk klasse.
Argumenten:
Omdat er meer 125cc ''budget'' pitbikes zijn (dus beter betaalbaar). En de mensen die al een 125cc pitbike hebben, die maken straks minder kans. Niet echt op het vermogen (het mag maar maximaal 10 Pk zijn) maar op trekkracht, want ik neem aan dat een 150cc wel harder/sneller optrekt.
 
Je ziet wel steeds meer budget bikes die meer zijn dan 125cc...zoals de nieuwe rsr's en etc. Maar wel een stukkie duurder dan de 125cc's idd. En zit je met een 150cc niet snel over de 10pk vraag ik me af.
 
Je ziet wel steeds meer budget bikes die meer zijn dan 125cc...zoals de nieuwe rsr's en etc. Maar wel een stukkie duurder dan de 125cc's idd. En zit je met een 150cc niet snel over de 10pk vraag ik me af.

150cc slaat totaal nergens op. in de -10pk.

nou gaat het weer de verkeerde kant op waar wij al bang voor waren.
ik spreek nu niet voor mezelf maar voor zo'n 10-15 pitbikers.

het lijkt mij beter om gewoon 1 klasse te doen -10pk. en dan op te splitsen
in 2 leeftijds klasses.

maargoed dat is toch al niet meer mogelijk.
 
150cc slaat totaal nergens op. in de -10pk.

nou gaat het weer de verkeerde kant op waar wij al bang voor waren.
ik spreek nu niet voor mezelf maar voor zo'n 10-15 pitbikers.

het lijkt mij beter om gewoon 1 klasse te doen -10pk. en dan op te splitsen
in 2 leeftijds klasses.

maargoed dat is toch al niet meer mogelijk.

ik heb net me motor fiets op de rit .. als de - 10 gaat veranderen naar 150 cc verkauf ik de boel en zoek ik een andere hobby.

is er uberhaupt al vraag na gedaan wat de - 10 jongens er van vinden?

snap uberhaupt niet waarom het veranderd moet worden, zo ver ik weet was 80 % van de pitbikers - 10 pk.

maak een splitsing van 125 en 150 en durf je op een blaadje te geven dat er meer inschrijvingen zijn bij de 125 dan bij de 150.

ik ben in de - 10 ingestapt met de bedoeling om het betaalbaar te houden, zo als heel veel anderen.... wou het graag zo houden...

gr nr 3 en 33
 
Back
Top