Viva city valt uit tijdens rijden en wil niet meer starten

Vivacity3

New Member
hallo,

Ik heb een Viva city snor, ik reed laatst naar huis en viel die onderweg maar huis uit.
Nu heb ik de bougie vervangen, v snaar enz.
Toen liep die weer en toen viel die onderweg weer uit en was ook niet meer aan te krijgen..

Iemand die weet wat er aan de hand is ?
 
Advertisement - register to remove this

Dat kan helaas van alles zijn.
Ga even rijden tot ie uitvalt en niet meer wilt starten dan draai je bougie eruit en houdt die tegen je blok aan met bougiekap erop en kijk of er een goede blauwe vonk is.
(Waarschuwing raak zelf geen ijzer aan)

Zo ja krijgt de scooter waarschijnlijk geen benzine en moet je carb checken/schoonmaken.

Zo nee moet je in de electrische kant gaan meten.

Indien je meer weet laat maar horen :)
 
Zonder onderhouds history valt er weinig te zeggen.. En of dat je de scooter nieuw hebt gekocht als 1ste eigenaar of dat je de scooter 2ehands hebt aangekocht.. Er word er zoveel aan gerotzooid of niks aan onderhouden dat het wel eens voorkomt dat hij het dan niet meer wilt doen.


Als de bougie nog goed ontsteekt zou ik zelf eerste de benzine toe voer na kijken en dan de compressie.. Daarnaast hoeveel kilometers staan er momenteel op de teller..
En is het een eerste teller unit (vaak word deze na de eerste defect is geraakt vervangen voor een 2ehandse.. Een nieuwe ben je vaak al 250 euro minstens voor kwijt.


Als je scooter met nieuwe bougies om de haverklap het wel weer doet en dan weer niet doet zou ik persoonlijk aanraden om een nieuwe CDI te monteren, deze gaan overigens vaker kapot dan een bobine zo kent mijn ervaring.
 
Back
Top