virus op pc

aC'88

push it to the limit
Hoi, een paar dagen terug had ik een memory stick van een vriend gekregen, moest er wat opzetten. Maar op die memory stick stonden dus bestanden waarmee je een pc kan infecteren, ik had er ff op geklikt om te kijken wat het was. Maar kon het niet openen, maar ondertussen werd m'n pc geinfecteerd. (ben een btje bekend met dat zooi van heel vroeger)
Noujah, toen had ik dat tegen hem gezegd, zei die dat m'n pc geinfecteerd was. WAnt als ik met iemand praat op msn, stuur ik (zonder dat ik het zelf weet) ook een link van 1 of andere site ofzo. Nouja, nu kan die vriend dus m'n pc uitzetten, m'n naam veranderen en gesprekken meekijken enzo :? Als het goed is komt die 1 van deze dagen om het te wissen. Maar ik wil toch graag weten hoe ik er nu meteen af kom.

Iemand enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

aC'88 said:
Er is ook een 'leesmij' op die stick, daar staan al die commands op en een site: www.msnfunmaker.nl.nu Maar die site is gehackt door 1 of andere Mr.X :?
Heb echt geen zin om te formatteren oid!

Op de memorystick staat waarschijnlijk een .exe bestand die jij geopend hebt.

Als ik jou was zou ik even kijken bij ctrl + alt + del... en dan vervolgens naar processen.
Waarschijnlijk heb je daar een proces lopen wat dat bestandje is wat je geopend hebt. Die kan je verwijderen door dat proces aan te klikken en vervolgens te beindigen.
 
ja heb ik al naar gekeken, maar ik vind niks? ik kom niks onbekends tegen
oja, ook kan is m'n foto/avatar gedeelte verdwenen :? Dus ik kan geen foto meer veranderen of kiezen of wat dan ook, ik zie wel die van de anderen.
 
aC'88 said:
ja heb ik al naar gekeken, maar ik vind niks? ik kom niks onbekends tegen
oja, ook kan is m'n foto/avatar gedeelte verdwenen :? Dus ik kan geen foto meer veranderen of kiezen of wat dan ook, ik zie wel die van de anderen.

Dat kan ook uitgezet zijn bij msn zelf he. Kijk maar is bij extra -> opties.
Ik weet zeker dat er wat tussen de processen moet staan, ken het bestandje namelijk zelf ook.

Maak anders ff screenshot van je lopende processen :)
 
aC'88 said:
[IR]http://i1.tinypic.com/v6rrpe.jpg[/IR]

klikbaar

Hmm. IK heb geen idee meer welke het kan wezen. Zie wel wat rare processen alleen ik heb natuurlijk geen idee welke programma's jij allemaal hebt. ;)

Al geprobeerdt om ad-aware + spybot erover te halen?
 
Back
Top