Video: Vario en koppeling monteren

Status
Not open for further replies.
ik ben heel erg to the point , en ik vind dat als je repareerd dat je het gewoon goed moet doen..

en ik ben geen hersteller oid..

en ik zeg al , het is een leuk initiatief , maar IMO niet de manier om te sleutelen..

wat betreft het gereedsschap , een varioblokkersleutel kost niet veel , en een blokkeersleutel voor een koppelingstrommel ook niet , je bent immers het spul toch nog vaker nodig..

dus dat is niet echt gereedschap wat je niet zomaar koopt oid..

en als je dat dus al niet eens kunt of wilt kopen snap ik dus niet wat je er aan doet te sleutelen..

en ja , de carterkap heeft indirect met de vario te maken , dus dit hoort er zeker wel bij.
en het is IMO ook normaal om dit dus mee te nemen hierin.

wat Romano btw deed was heel wat anders , eerst het hele forum vol spammen en dan nog een aantal rare reactie's plaatsen volgens mij..


ik zeg gewoon wat ik er van denk , en feitelijk gezien is dit gewoon beun..

en zeker mensen die al weinig sleutelervaring hebben moet je gewoon niet een zuigerstop geven , zowieso moet je zo'n ding niet gebruiken eigenlijk..

ik zeg er verder niks over , mensen moeten zelf weten wat ze er mee doen , maar imo is het niet DE manier. met een hamer en beitel krijg je het ook wel los , het KAN allemaal wel ,maar of het de juiste manier is..
 
zuigerstop gebruiken is zeer slecht voor het bigend lager van je krukas! beter varioblokeer sleutel gebruiken idd. Voor de rest wel een mooie howto voor een Sprint/race scooter maar voor een std scooter heb je niet veel aan deze how to..
 
zo sleutelt iedereen wel ees bij gebrek aan gerief nog nooit gehad soms dat je ergens iets moet doen en daar of die persoon heeft niet de juiste benodigdheden ????
het filmpje legt uit hoe je het kan doen NATUURLIJK zijn er ook nog andere manieren .LOGISCHE TOCH
het eerste filmpje enal zoveel slechte commentaar is gewoon gemaakt om te kijken hoe het publiek hier op reageert of zij er ook iets mee kunnen doen
(de meeste toch wel) je hebt altijd een paar mensen waar nu het lampje gaat branden wrm heb ik dit nooit eerder gedaan
jullie mogen blij zijn dat er al zoiets te vinden is
je mag overal gaan zoeken en laat me iets weten als je iets gelijkaardigs gevonden hebt (DUS NIET )

wees blij zo niet hou je commentaar voor jouw
 
zuigerstop WERKT zo =
je draaid deze met de hand vast verder niet
je draaid dan met de hand je krukas ,vario er zacht tegen enkel met de hand je houd deze er tegen met je hand dan neem je de sleutel in je ander hand terwijl je de piston nog steeds tegen de zuigerstop langs de krukas vario met je hand blijf deze er tegen houden terwijl je je sleutel er opsteekt en zacht draaien maar

nu mag jij me even zeggen hoe deze nu beschadigd word ?????


men maakt niet iets om heel je blok mee kapot te draaien !!!ç!
 
Ga jij je vario maar eens handvast draaien op een speed setup/MHR bigbore die die gast in het filmpje gebruikt, 2 keer optrekken en de vario zit in je bilnaad. zuigerstop is geen goed gereedschap klaar.
 
Echt wel veel reactie hierop. Ik kan enkel zeggen dat ik endurance races rijd van 2uur.... En elke keer bij top3 rijd. En als mijn methodes slecht zouden zijn, ik deze plaatsen zeker niet zou halen.
 
Goed filmpje en een leuk initiatief!
Als idee misschien ook een filmpje over hoe je de cilinder eraf haalt(ook koelslangen en vloeistof e.d.) en er ook weer opzet. Zie ik ook wel veel vragen over.
 
zo sleutelt iedereen wel ees bij gebrek aan gerief nog nooit gehad soms dat je ergens iets moet doen en daar of die persoon heeft niet de juiste benodigdheden ????
het filmpje legt uit hoe je het kan doen NATUURLIJK zijn er ook nog andere manieren .LOGISCHE TOCH
het eerste filmpje enal zoveel slechte commentaar is gewoon gemaakt om te kijken hoe het publiek hier op reageert of zij er ook iets mee kunnen doen
(de meeste toch wel) je hebt altijd een paar mensen waar nu het lampje gaat branden wrm heb ik dit nooit eerder gedaan
jullie mogen blij zijn dat er al zoiets te vinden is
je mag overal gaan zoeken en laat me iets weten als je iets gelijkaardigs gevonden hebt (DUS NIET )

wees blij zo niet hou je commentaar voor jouw

uhm , het is leuk dat je ook je mening wilt delen , maar sorry dat ik het zeg maar een BEETJE meer leestekens , zinsopbouw en ABN mag toch ook wel?

ik bedoel als we toch aan het zeuren zijn :*

het is jammer dat ik het moet zeggen ,maar moet toch iemand even doen want dit is erg slecht te lezen..

oh ja , de moer moet vast met 31/33 NM , diezelfde 31/33NM drukt dan ook lekker tegen je zuiger en drijfstanglagers aan..

dat is niet goed , hoe je het ook wend of keert..
 
Als je niet over het juiste gereedschap beschikt moet je gewoon niet sleutelen.

zo sleutelt iedereen wel ees bij gebrek aan gerief nog nooit gehad soms dat je ergens iets moet doen en daar of die persoon heeft niet de juiste benodigdheden ????
het filmpje legt uit hoe je het kan doen NATUURLIJK zijn er ook nog andere manieren .LOGISCHE TOCH
het eerste filmpje enal zoveel slechte commentaar is gewoon gemaakt om te kijken hoe het publiek hier op reageert of zij er ook iets mee kunnen doen
(de meeste toch wel) je hebt altijd een paar mensen waar nu het lampje gaat branden wrm heb ik dit nooit eerder gedaan
jullie mogen blij zijn dat er al zoiets te vinden is
je mag overal gaan zoeken en laat me iets weten als je iets gelijkaardigs gevonden hebt (DUS NIET )

wees blij zo niet hou je commentaar voor jouw
 
Zeer duidelijke tutorial. Heel handig voor mensen die voor het eerst aan hun mina hor blok gaan sleutelen.
Erg professioneel en goede kwaliteit!

Professioneel :D maar wel een waarschuwingsplaatje er tussen plakken dat je de koppeling je bakkes kunt krijgen :D.
 
Melf ik vindt je wel erg kort door de bocht. Die jongen maakt een leuk filmpje over HOE je het kan doen. Dat er veel verschillende manieren en betere manieren zijn is een feit. Ik zou zeggen laat zien hoe het wel moet in jouw ogen en post het filmpje hier. Iemand afzeiken is wel de makkelijkste weg.

Er staat toch als titel bovenaan het filmpje dat dit DE manier is. Ik deel deze mening niet. En dit is niet afzeiken, dit is gewoon normale terechte kritiek want het is gewoon knoeiwerk.
 
Last edited:
Iets verkeerds gegeten ofzo? :'D Maar ik ben het met je eens over die koppeling, doe dat in ieder geval met lijmklemmen of met een bankschroef. Het mag wel als ie nog een filmpje maakt waarin die de koppeling in z'n gezicht laat springen, dan zal de rest zich wel 2 x bedenken voor ze het ook zo doen :+
 
Er staat toch als titel bovenaan het filmpje dat dit DE manier. Ik deel deze mening niet. En dit is niet afzeiken, dit is gewoon normale terechte kritiek want het is gewoon knoeiwerk.

Als jij dan zorgt voor een nieuw filmpje hoe het wel moet volgens jou ?
 
Het is vrij duidelijk dat meningen verschillen. Op dit forum is dat dagelijkse kost. Hier heb ik geen zin in. Veel plezier hier en met jullie scooters.

Ik heb enkel laten zien hoe ik het kan doen met weinig middelen. Ook heb ik uitgelegd dat dit de manier is dat we het tijdens de race doen.
Sommige reacties waren leuk, anderen beetje minder maar sommige van jullie zijn gewoon respectloos.

ik wens jullie toch het beste....
 
beginnende mensen die een scoot hebben weten dat niet:z HAHAHA
ik ga hier vanaf nu ook niet meer op in
dat is zoals er mij hierboven word gezegd nederlands of ABN te praten
sorry makker ik praat VLAAMS en niets anders
of is het omdat je MOMO007 leest en je innerlijke racist even boven komt
hahahaha
fuck of eerlijk als het je niet interesseert pech dan
ik hoop dat deze video gewoon eraf gehaald word dan staan jullie terug bij af
iemand maakt eens een video over hoe je het ZOU kunnen doen
en het is weer niet goed eerlijk Zielig wereldje hier 9||6
 
beginnende mensen die een scoot hebben weten dat niet:z HAHAHA
ik ga hier vanaf nu ook niet meer op in
dat is zoals er mij hierboven word gezegd nederlands of ABN te praten
sorry makker ik praat VLAAMS en niets anders
of is het omdat je MOMO007 leest en je innerlijke racist even boven komt
hahahaha
fuck of eerlijk als het je niet interesseert pech dan
ik hoop dat deze video gewoon eraf gehaald word dan staan jullie terug bij af
iemand maakt eens een video over hoe je het ZOU kunnen doen
en het is weer niet goed eerlijk Zielig wereldje hier 9||6

Je hebt je maar gewoon aan te passen;) En hij heeft nog gelijk ook, ik heb wel eens makkelijkere teksten voor me neus gehad:p
Alle belgen, duitsers, weet ik het wat doen dat ook, dus jij ook:)

En waarom racist?:D Hij wijst je alleen op de leestekens(.,:/?! etc.) en een klein beetje taalgebruik, woehooee!
 
Waar gaat dit over mensen..

't Is toch een goed filmpje wat duidelijk laat zien hoe je wat moet monteren? Leg deze naast een stukje tekst over het (de)monteren van vario en koppeling en een kind kan de was doen..
 
Dacht ik dus ook
maar ja blijkbaar is het belangrijker abn te praten en normale zinstructuur te hebben :s
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top