Video: Vario en koppeling monteren

Status
Not open for further replies.

ivanos

Banned
Bijna elke week krijg ik via MSN of sms de vraag hoe je de koppeling of vario moet monteren.

Daarom heb ik dit eens gefilmd en op Youtube gezet. Het betreft de koppeling en vario te monteren. En dit met weinig middelen...

In deze video toon ik enkel wat er in moet en de volgorde.

 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Zeer duidelijke tutorial. Heel handig voor mensen die voor het eerst aan hun mina hor blok gaan sleutelen.
Erg professioneel en goede kwaliteit!
 
erg mooi gemaakt, en goede kwaliteit.

Lijkt me mischien handig om meer van dit soort filmpjes te maken, daar hebben veel mensen wat aan!
 
Hey bedankt voor de toffe reacties. Ik wou even afwachten wat jullie er hier van vonden. Ik zal proberen er eentje per week te maken. Wat zijn zo de meest gevraagde how-To's?

Ook zal ik zorgen dat deze GRATIS te downloaden zijn in HD kwaliteit.

Tot de volgende!
 
Hey bedankt voor de toffe reacties. Ik wou even afwachten wat jullie er hier van vonden. Ik zal proberen er eentje per week te maken. Wat zijn zo de meest gevraagde how-To's?

Ook zal ik zorgen dat deze GRATIS te downloaden zijn in HD kwaliteit.

Tot de volgende!
Meest gevraagd is toch wel afstellen, en in dit filmpje kun je precies zien waar de rollen, drukeer etc nou precies zitten. Misschien kun je er eentje maken over hoe je de carburateur afsteld.
 
Last edited:
Nette tutorial.
Toch wel jammer dat er een zuigerstop gebruikt wordt.

Sorry? hoezo dat is de meest gebruikte manier niet iedereen gaat zon speciale vario sleutel kopen of een luchttol dus lijkt me vrij netjes dat hij het goedkoopste optie kiest daar hebben de meeste mensen wat aan.
 
Sorry? hoezo dat is de meest gebruikte manier niet iedereen gaat zon speciale vario sleutel kopen of een luchttol dus lijkt me vrij netjes dat hij het goedkoopste optie kiest daar hebben de meeste mensen wat aan.

Ondanks dat de TS goed laat zien hoe je het gebruikt, en dat je niet als een mogool moet gaan draaien. KAN het alsnog schadelijk zijn voor je zuiger. Daarom is het jammer, de goedkoopste manier hoeft niet de beste te zijn.

Ps. Carburateur afstellen, inclusief gasnaald etc. lijkt wel een goeie howto
 
perfect gedaan door ons alé ja heb eigenlijk alleen maar mee gekeken
tis wel mijn blok da wel
hahaha echt perfect gedaan
 
alleen jammer dat er een zuigerstop word gebruikt 8P

en dat terwijl een varioblokkeerplaat niet veel meer kost ;)

en je zou moeten beginnen met het deksel loshalen , want daar beginnen de problemen vaak al..

dit is eigenlijk maar half hoe het moet..


en vooral ZEER beun om zo een koppeling in elkaar te zetten...

en welk ringetje tussen de WINGBELL (zit die er std op dan? de wingbell??) en de koppeling? daar zit std geen ring tussen..

In Rusland oid zou dit wel de manier zijn ,maar dacht dat er in Nederland toch wel een hoger niveau mogelijk is dan zo beun??

IMO moet je dit uitleggen van begin tot einde , met origineel spul , met enigsinds degelijk gereedschap en de juiste volgorde met de juiste onderdelen erin..

hier klopt iig geen hout van..
 
Ik wist dat scoot-herstellers hiermee problemen gingen hebben....

Zelf doe ik reeds 6jaar races en heb 10jaar ervaring in die dingen. De manier waarop ik het toon is de manier waarop bijna iedereen die raced dit doet. Zelf gebruik ik een slagmoersleutel maar als je deze niet hebt is het makkelijk met een zuigerstop.

Dat je de volgorde betwist vind ik bizar, want dit is de juiste volgorde. Steek jij dat ringetje maar eens niet tussen die koppeling en wingbelt....

Wij hebben enkel malossi shit in onze scooters zitten....
En als je een filmpje wilt met orrigineel spul... Maak dan zelf een filmpje!

Velen bedanken mij voor dit filmpje en jij komt me afkraken. Wederom het leuke, toffe respect gevoel krijg je toch hier.....


als je een standaard scooter hebt zit er geen ring tussen het koppelingshuis en koppeling ;)

en ook geen wingbell...

ik kraak niet perse wat af ,alleen is het HEEL erg beun..

en moet ik soms je voeten gaan likken oid? ik zeg gewoon hoe het is..

ik race zelf ook jaren, en heb daarvoor voor op het rennerskwartier gewoon een varioblokkersleutel.

en als je aan een racescooter sleuteld ga je toch niet met een zuigerstop werken 8P

een goeie reparatie begint met goed gereedschap en met netjes werken..

en bovendien weet ik niet met wie jij om gaat , maar de meeste coureurs die ik ken doen zit zeker niet met een zuigerstop!

oh ja , de volgorde , zit op een standaard scooter gaan carterkap dan? dat hoort er namelijk wel bij , van begin tot en met einde , dus eerst uit elkaar en dan weer in elkaar en op de juiste volgorde!! de carterkap loshalen kan al de nodige problemen geven , en je moet op bepaalde dingen letten anders komt het niet goed..

het is een leuk initiatief ,dat zeg ik ook niet ,maar de manier van hoe en wat is nou niet bepaald dat je zegt proffesioneel..
 
Melf ik vindt je wel erg kort door de bocht. Die jongen maakt een leuk filmpje over HOE je het kan doen. Dat er veel verschillende manieren en betere manieren zijn is een feit. Ik zou zeggen laat zien hoe het wel moet in jouw ogen en post het filmpje hier. Iemand afzeiken is wel de makkelijkste weg.
 

Altijd over die standaard...
Bovenaan staat,
Get on, tune it...and speed it up. Niet orrigineel spul rullez ofzo.

En als je de carterkap al niet open krijgt = Blijf dan overal af en ga naar je hersteller!

En de titel is Vario & Koppeling... niet van carterkap tot koppeling ofzo.... Dus WTF man?

Ik begrijp dat veel mensen jou aanschouwen als één van de beste herstellers hier maar je bent nu echt aan het zeiken over niks.
Er is bijna niemand die over het materiaal beschikt dat jij staan hebt...

Ik weet nog goed dat ik hier 3jaar geleden de romano uitlaat kwam promoten... Niemand was onder de indruk, maar vandaag heeft de helft een romano....

Dus ik ga stoppen met deze eindeloze discussie.

Je had beter gevraagd of ik jouw werk eens kon komen filmen maar volgens mij ben je een beetje te cocky daarvoor...

Toch veel plezier met je werk!
 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.
Back
Top