Vespa 4t 4v

Status
Not open for further replies.
Er staat een poort map op zijn site hoor orangerox...

edit: oh wacht, geen afmetingen. Dan heb je er ook weinig aan.
 
Het gaat met niet om die tekeningen, het gaat om het principe!

hij stelt zich gewoon aan terwel hij zelf ook overal geld voor wilt hebben.

en hij al conclusies trekt terwel niemand heeft gezegt dat edslet er geld voor wilt hebben.

Nu gaan we weer ontopic.
 
Maar als hij er geen geld voor wil hebben, kan hij het toch ook gewoon zeggen?
Dan helpt hij meteen veel meer mensen tegelijk.
 
Het gaat met niet om die tekeningen, het gaat om het principe!

hij stelt zich gewoon aan terwel hij zelf ook overal geld voor wilt hebben.

en hij al conclusies trekt terwel niemand heeft gezegt dat edslet er geld voor wilt hebben.

Nu gaan we weer ontopic.

Als iemand mij vraagt hoe hij een cylinder moet tunen krijg hij gewoon antwoord hoe dat moet. Bovendien staat dat soort info overal op de forums en wordt er op een normale manier over gepraat in de topics.
Mijn site staat vol met INFO, informatie is gratis. Onderdelen niet, die moet je betalen.

Ik zit al meer dan 10 jaar op dit forum (inclusief voorgangers). Het principe waarop dit forum ooit gebouwd is in 1998 was het delen van INFORMATIE zodat we er allemaal van leren. Als je het dus over principes hebt, dan is informatie delen het enige juiste en daar sta ik na 10 jaar nog steeds achter. Als wij allemaal zo'n houding hadden dan hadden we deze tent 10 jaar geleden wel kunnen sluiten. De meeste 'cylindertuners' van onze generatie hebben hun kunsten geleerd via dit forum, in navolging van mij en Joel van JS Tuning. Wij (ik+Joel) waren destijds de eerste 'homebeuners' en daaruit zijn JS/IS/XSH/3BR/Rev70 etc... voortgekomen.
Zonder dit delen van info op dit forum waren al die tuners er dus NOOIT geweest en was tuning nog steeds het domein van enkele 'professionele' uitzuigers en hun zogenaamde tuning geheimen.
 
Als je de essentie van het verhaal niet wilt begrijpen dan kan je ook gewoon je mond houden ipv met zo'n on-nuttige reply te komen.

Een open omgeving stimuleert ontwikkeling. Geheimzinnig geleuter verpest het alleen. Vergelijk het niveau op dit forum eens met veel duitse forums. Als er alleen maar geheimzinnige leuteraars op zitten gaat niemand vooruit.

Maargoed dat was voor jouw tijd als ik die join dates van 2007/2008 zie. 10 jaar geleden zag het er een stuk anders uit, reed niemand met tuned cylinders. Alleen SOBW, en zelfs daar reden er een boel met standaard uit de doos spul.
 
Last edited:
Dat is van een Kymco en op een Zip/Vespa ziet alles er nogal anders uit.

Belangrijkste verschil is de BDP & T markering. Bij een Zip moet je de kap voor de ventilator laten zitten. In het plastic van de kap zit een markering, die overeen moet komen met eenzelfde markering die in de ventilator zit.
 
Ola,

Ik heb een LX50 4t 4v. Ik zou graag willen dat deze ongv 60kmh gaat lopen. Het doorzagen zoals bij de "oude" 4t werkt niet.

Vario is er uit en hij loopt nu zo'n 48 50 (op de teller)

Wat te doen.

Grzz
Phoibos

Beste Phoibos,

Normaal gespoken loopt een lx 4t 4v als hij goed afgesteld is (met vario ring eruit) al +/- 60km.

Wat je zou kunnen kontroleren is dat er een sproeier 75 in zit inplaats van 72 standaart.

Als dat je kleppen goed gesteld zijn moet hij dat wel halen.(stellen van een vespa 4takt 4klepper gaat met sims, niet met een stel boutje)
Je kan dit het beste bij je dealer laten doen.

Als dat neit voldoende is kan je in je ecu (engine control unit) die aan de voorkant in je vespa zit een gat boren.
Dit gat zit voorgewerkt en met een boortje ven 5mm moet het lukken.

De ecu id een zwart kasje dat recht achter je claxon zit deze zit vast met 2 dop 8 boutjes.
Als je het kleine kapje voor op je vespa las haal kan je er zo bij.

Let wel op!!!
Bij vekeerd boren of een te groot boortje gebruikt kan je de ecu beschadigen. En moet je een nieuwe aanschaffen en deze zijn best aan de prijs.

Hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen.

Gr, Nutman
 
Bedankt voor deze info. Ik denk dat de persoon die dit topic startte na een halfjaar zijn of haar probleem wel opgelost heeft dus dit topic gaat op slot
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top