vespa 2 takt houdt in en valt vervolgens uit

Melvinvb

Well-Known Member
Beste leden,
Ik heb een probleempje met mijn vespa 2 takt. Hij start moeilijk en als de scooter start en er word gas gegeven maakt die meestal geen toeren en valt vervolgens uit. In sommige gevallen maakt die op het standaard toeren, maar zodra ik hem dan van het standaard afhaal (om te kijken hoe die rijdt) valt uit direct of bij gas geven weer uit. Wat er al gedaan is:
- bougie is vervangen
- Carb is schoongemaakt
Bij voorbaat dank.
 
Advertisement - register to remove this

Problemen als die koud is ??...... Choke kapot.

Hoi Brute-Force,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb vanmiddag de choke eraf gehaald en getest. Deze werkte nog naar behoren.

Ik heb deze terug gemonteerd en na het monteren heb ik de scooter gestart, wat in principe goed ging, dus ik een stukje proberen te rijden. Maar na zo’n 100 meter begon die weer in te houden en viel hij uit. Hierna wilde hij alleen nog maar starten wanneer ik er mee liep, maar als die gestart was liet een poging tot rijden hem weer afslaan.

Een idee wat dit kan betekenen? Bij voorbaat dank!
 
IMG_8560.JPG IMG_8562.JPG IMG_8561.JPG IMG_8563.JPG IMG_8560.JPG IMG_8562.JPG IMG_8561.JPG IMG_8563.JPG Hoi,
Ik heb nog een keer de carburateur gedemonteerd en tot mijn verbazing zat er een klein onderdeel in het vlotterbakje (zie foto). Enig idee wat het zou kunnen zijn en waar het zou horen?
GroetjesIMG_8560.JPGIMG_8562.JPG
 
2017 is zelfs al 3 jaar geleden :)
Haha klopt, alleen TS Melvin is begin dit jaar nog op forum geweest. Hij hoort overigens onder de hoofdsproeier, waar de gasnaald uiteindelijk doorheen steekt.
Dus hoofdsproeier los halen en die dop 8 eronder los en dan mik je 'm er in.
 
Back
Top