Verzekering Vespa sprint €60!?

Timnull30

New Member
Goedenavond,
Ik ben de laatste dagen op zoek naar een scooter en nu dacht ik laatst ook aan verzekering. Ik heb het kenteken van een Vespa uit 2018 op een paar verzekeraars ingevuld en er staat bij ongeveer elke verzekeraar +- €60 per maand, voor een wa verzekering. Dit kan toch nooit kloppen.
 
Advertisement - register to remove this

Zie het als een mooie investering voor de toekomst als je geen schade gaat rijden en je bonus/malus de positieve kant opgaat. Een auto verzekeren is vrij duur en op deze manier bouw je dus schadevrije jaren op (althans, ik neem aan dat scooter jaren ook meetellen...).
Door omstandigheden heb ik 8 jaar lang geen auto gehad.
Heb tijdens deze periode scooter gereden (4 stuks) en deze bij Univé verzekerd.
Toen ik weer in de gelukkige positie kwam om een auto aan te schaffen, heb ik deze bij hun verzekerd.
Tijdens de aanvraag diende ik een document te overleggen waaruit blijkt dat ik in het verleden schadevrij, met een auto, gereden heb.
Omdat ik al zolang geen auto in mijn bezit heb gehad, kon ik deze niet overleggen.
Ik ging er vanuit dat ik geen schadevrije jaren had en opnieuw moest beginnen met opbouwen hiervan.
Wat schetste mijn verbazing? Univé nam mijn schadevrije jaren van de scooter(s) zelf over voor mijn auto!
Ging dus automatisch een aantal treden omhoog met de schadevrij jaren en omlaag met de premie!
Dus verzekeren van een scooter op eigen naam is zeker verstandig en kan voordeel hebben bij het aangaan/afsluiten van een verzekering voor een auto...
Volgens mij niet bij mij niet iig
Zie bovenstaande.
 
Back
Top