Verzekering op naam van ouder

Tommy.

*BA DUM TSS*
hallo,

ik had een vraagje betreffende de verzekering van een scooter, ik rijd nu al 2 jaar op m´n pa zn naam, nooit ongeval gehad oid.. iig geen problemen met de verzekerng.. nu hoorde ik van me pa dat ik mijn scooter neit meer op zijn naam kan verzekeren, omdat , als ik dan een ongeluk veroorzaak, of erbij bertrokken ben, niet verzekerd ben , omdat die scooter neit op mijn naam staat..


op mn pa zn naam is het maar 80 euro, en op me eigen naam is het 225:eek:

liefts even opheldering aangezien ik die 145 euro liever in me zak wil houden..:)

alvast bedankt:)

greetz Tommy
 
Advertisement - register to remove this

Je vader heeft gelijk, anders deed iedereen het wel op zijn moeders/vaders naam slimmert :rolleyes:
Wel verstandig dat je er nu al achter komt :p
 
oke dankjewel:)



"als ik dan een ongeluk veroorzaak, of erbij bertrokken ben, niet verzekerd ben , omdat die scooter neit op mijn naam staat.."

is dit ook waar?
 
is dit ook waar?[/QUOTE]
Ja,
wat je wel kan proberen is om de scooter op naam van je vader te zetten,maar dan zul je aan moeten geven dat JIJ de hoofdbestuurder bent.(bij verzekering)
Of dat dan zoveel scheelt in premie ,zul je dus ff na moeten vragen.
 
Is de regel niet dat je vader hoofdbestuurder moet zijn. Dus er 90% van de tijd op moet rijden (wat nooit te bewijzen is). Volgens mij is het helemaal legaal om op de scooter van je vader te rijden zolang je maar zegt dat je vader er altijd mee rijd en jij hem zo nu en dan leent. Anders zou je toch ook nooit in de auto van je ouders mogen rijden?
Denk ik dan hoor ik kan het ook fout hebben :p
 
racekees said:
Is de regel niet dat je vader hoofdbestuurder moet zijn. Dus er 90% van de tijd op moet rijden (wat nooit te bewijzen is). Volgens mij is het helemaal legaal om op de scooter van je vader te rijden zolang je maar zegt dat je vader er altijd mee rijd en jij hem zo nu en dan leent. Anders zou je toch ook nooit in de auto van je ouders mogen rijden?
Denk ik dan hoor ik kan het ook fout hebben :p


zo dacht ik dus ook, want als je op iemand anders zijn scooter rijdt.. of in iemand anders zijn auto, ben je toch ook verzekerd, ook al staat d3e auto niet op jou naam..
 
Ja idd zo werkt het wel volgens mij. Anders zou je als 16 jarige nooit je vaders scooter even kunnen lenen, of als je 18 ben nooit je vaders auto enzo.
 
mijn scooter aprillia sr staat ook op me pa ze naam.
het is dus een sr lc ik heb hem verzekerd als ac.
dus alles was lekker goedkoop
ik heb nu 2 ongelukken gehad en zeker geen kleine 2 keer total loss en ik heb die 2 keer ook gewoon geld gekregen
 
robinsr50 said:
mijn scooter aprillia sr staat ook op me pa ze naam.
het is dus een sr lc ik heb hem verzekerd als ac.
dus alles was lekker goedkoop
ik heb nu 2 ongelukken gehad en zeker geen kleine 2 keer total loss en ik heb die 2 keer ook gewoon geld gekregen
en hij staat nu ook gewoon vor dit jaar weer op je pa's naam..?

want dan doe ik het ook gewoon, als jij er geen last mee heb:) en aangezien het een soort van optisch project is, en ik um alleen gebruik emt mooi weer enzo.. heb ik geen zin om 225 pegels neer te leggen voor iets dat ik neit zo vaak gebruik..
 
Met de auto kun je bv je pa laten verzekeren en dus op zijn naam, en dat jij dan opgegeven wordt als 2e bestuurder. Dan ben je iig wel verzekerd en zal je niet zo veel meer moeten betalen als nu.

Weet niet of dit bij een scooter ook kan, moet je s navragen bij de verzekering.
 
ik heb hier de voorwaarden van een bromfietsverzekering naast me liggen en daar staat letterlijk : Wat is NIET verzekerd : de aansprakelijkheid van hen die niet door de verzekerde gemachtigt zijn om gebruik te maken van het verzekerde object..

heel simpel gezegt, als me pa me toestemming geeft( wat die wel doet omdat het mijn scooter is:+) mag ik er dus op rijden , en ben ik verzekerd...

toch...
 
robinsr50 said:
mijn scooter aprillia sr staat ook op me pa ze naam.
het is dus een sr lc ik heb hem verzekerd als ac.
dus alles was lekker goedkoop
ik heb nu 2 ongelukken gehad en zeker geen kleine 2 keer total loss en ik heb die 2 keer ook gewoon geld gekregen

Ja toen was jij zeker zelf niet diegene die het ongeluk veroorzaakt heeft?
Ik reed zonder verzekering op mijn scooter (Ja dat is stom, dat weet ik.. maar wist ik veel dat het al 1 mei was :? )
Ik heb toen een ernstig ongeluk gehad en er word totaal niet gekeken naar mijn verzekering oid. Alleen naar de verzekering van de tegenpartij.

Maar om even terug te komen wat hier boven staat.
Dan maar gewoon op je vaders naam laten staan. Scheelt best wel veel geld. Alleen volgens mij kan het niet bij iedere verzekeringsmaatschappij. Bij de jouwe toevallig wel.
 
Ja ik heb nu ook net mijn eerste brommertje, een Maxi uit 86, en op mijn naam was het 95 euro, en op naam van mijn vader 16 euro per jaar.
En volgens mijn vader was het inderdaad dat als mijn vader mij zogenaamd toestemming geeft om op de brommer te rijden, ik dan ook verzekerd ben.
 
Ja ik heb nu ook net mijn eerste brommertje, een Maxi uit 86, en op mijn naam was het 95 euro, en op naam van mijn vader 16 euro per jaar.
En volgens mijn vader was het inderdaad dat als mijn vader mij zogenaamd toestemming geeft om op de brommer te rijden, ik dan ook verzekerd ben.

Even los van de datum.
Dat is inderdaad zo, maar mochten ze er achter komen dat jij vaker op de brommer rijdt dan je vader, ben je evengoed de sigaar..
 
nee als jij erop rijdt terwijl je pa verzekerd is en er gebeurd iets en de bestuurder blijkt jonger te zijn dan erop het papiertje staat, dan heb je idd een eigen risico van 500 euro (staat in de polis van unive).
 
Je mag gewoon op je scooter rijden wanneer hij op je vader ze naam staat en jij in het bezit bent van een AM rijbewijs.
Je mag als je een rijbewijs B hebt ook gewoon in je pa ze auto rijden toch?
Dus waarom met de brommer niet..

Als je een ongeluk krijgt, en het is niet jou schuld, dan heb je een eigen risico + een verhoogd eigen risico.
Dit gaat dus van het schade bedrag af van wat je krijgt, totdat bewezen is dat het de tegenpartij zijn/haar schuld is, en dan krijg je het alsnog gewoon uitgekeerd.
Is het wel jou schuld, moet je die 2 eigen risico's dus betalen, en kom je op aardig wat euro's uit.
Bij mij was het: eigen risico 150 euro en verhoogd eigen risico 170 euro.
Dus 320 euro.

Heb namelijk 2 September een ongeluk gehad, en zit nu er dus mee dat ik moet gaan bewijzen dat die meneer fout zat.
Wat best wel lastig is omdat het vanaf zijn kant niet goed stond aan gegeven, maar hij wel tegen het verkeer in reed.
Komt er ook nog bij dat hij wat ouder is en op de fiets was, dus gaat de voorkeur bij voorbaat al naar zijn kant.
Ben nu dus al 4 maanden bezig met het krijgen van me 750 euro. :|

Maar je kan hem gewoon op je pa ze naam zetten, alleen als er wat gebeurd is alles duurder omdat jij erop reed.
Dus het enigste voordeel wat je hebt met het zetten van de verzekering op je pa ze naam is de premie.
Maar sommige agenten gaan wel helemaal moeilijk doen als hij niet op jou naam staat.
 
Agent bepaalt niet of jij wel of niet betalen moet hoor, dat doen de verzekeringen. Verder is het het makkelijkst als je naar het kantoor van de verzekering toegaat en het ze vraagt dan heb je 100% zekerheid en dat wil je volgens mij toch wel met zoiets. Later laat je je vader weer gaan en die verzekert hem, klaar. Als het niet mag zoals jij wil, vraag dan naar hoe het zit met de "2e bestuurder" en "hoofdbestuurder".
 
Back
Top