Vertandingsolie

yrjo reed er zo al jaren mee en nooit vertanding kapot maar als er teveel inzit gaat de olie schuimen en doet ie zijn werking ook niet
aangezien je tog sprint hoeft ie geen warmte weg te halen maar alleen smeren dus alleen je vertanding hoeft de olie maar net aan te raken zodat alles smeert
 
Silcolene Paars Flesje ;) 125 ML, iets teveel voor minarelli, maar dat loopt er uit via de overloop, dus op zich geen ramp :W
 
ik heb hier nog een nieuwe tube vertandingsolie liggen maar zit maar 100 ml meer in en er moet 110 in m'n mina verticaal blok, zou dit slecht zijn of kan ik het er gerust ingieten :?
 
65 ml is genoeg als je het maar vaak ververst nooit teveel het is dom om te zeggen dan loopt het wel uit de overloop want,
als er teveel olie inzit gaat ie schuimen en verliest ie zijn smerende werking en dan kun je je lagers en vertanding vaarwel zeggen
 
RobinV said:
je kan er beter niet teveel in gooien, zorgt alleen maar voor meer weerstand.

leg dat eens uit? Als je glijlagers in je vertanding heb zou ik er toch echt liever wat teveel dan te weinig in hebben. Als je ga mierenneuken over weerstand oid moet je overal naaldlagers in knallen net als ?bram? heeft gedaan.
 
ruud. said:
Als je ga mierenneuken over weerstand oid moet je overal naaldlagers in knallen net als ?bram? heeft gedaan.

nouja... mierenneuken...

als je vertanding soepeler loopt dmv alles te laten lopen in naaldlagertjes, dan is dat gewoon een voordeel
 
tuurlijk das gewon supernetjes, maar beetje doelloos kutten met olie hoeveelheid gaat imo echt nergens meer over. Gewoon aanbevolen hoeveelheid erin, van een goede olie, dun of dik hangt af van toepassing. Ik heb zelf de goedkoopste, powerone dacht ik ofzo weet t niet precies :+
 
ruud. said:
leg dat eens uit? Als je glijlagers in je vertanding heb zou ik er toch echt liever wat teveel dan te weinig in hebben. Als je ga mierenneuken over weerstand oid moet je overal naaldlagers in knallen net als ?bram? heeft gedaan.

idd, als je je glijlagers wil verneuqen moet je er te weinig in doen
 
SebastianE said:
idd, als je je glijlagers wil verneuqen moet je er te weinig in doen
Idd, dat weerstand teveel maakt niets uit hoor.
Dat er teveel in zit geeft niet aan dat hij meer weerstand heeft. De rest ligt er toch omheen. Tis niet dat er met meer olie ook tegelijk meer olie door je vertanding heen loopt, dit blijft gewoon hetzelfde. Je hebt wat extra reserve.
Gooi gewoon een goed merk erin, scheelt paar centen en heb je goed gevoel erbij :)
 
dit is tog scooter gevorderden
als je het laatste beetje verschil uit wil maken moet je naar al die kleine dingen kijken maar zelfs met 1,5, uur racen op genk was me vertanding nog ok met maar 60 cc erin dus dat is info die je zo krijgt zonder zelf risico te nemen
en het gaat zeker niet stuk
 
Jij beweert dus dat je met 60cc vertandingsolie sneller bent omdat t niet stuk is gelopen? Rare conclusie...
 
Hij beweert volgens mij dat alle kleine beetjes helpen en zegt daarnaast dat zijn ervaring met 60cc vertandingsolie prima is.
In theorie heb je volgens mij minder weerstand als je minder olie gebruikt. Die weerstand kost je vermogen op het achterwiel. Of dat nou 20% is of 0,00001% doet nu even niet ter zake. Uiteraard moet je dan niet zover gaan dat je vertanding niet meer gesmeerd word...
 
Back
Top