Vertandingsolie

Versnellingsbakolie van de autodealer voldoet ook prima kan ik vertellen uit eigen ervaring, en kost heel wat minder dan zo'n flesje van de dealert, waar je grotendeels betaald voor het merk en de verpakking.

Hoe dunner, hoe minder weerstand, dus hoe minder vermogensverlies, maar ook hoe meer slijtage en geluid...

ATF olie voor automatische bakken is bijvoorbeeld zeer dun, Anthony van Twins gebruikt deze wel eens om een iets hogere topsnelheid te bereiken...

En dat gierende geluid is nu juist prachtig! :)
 
Originally posted by Joël
Versnellingsbakolie van de autodealer voldoet ook prima kan ik vertellen uit eigen ervaring, en kost heel wat minder dan zo'n flesje van de dealert, En dat gierende geluid is nu juist prachtig! :)

hiero bij de dealers kost zo'n flesje castrol vertandings olie dacht ik maar 2.95 euro .

en dat geluid ? tjah tis maar net waar je van houd
 
Originally posted by aralfa
hiero bij de dealers kost zo'n flesje castrol vertandings olie dacht ik maar 2.95 euro .

en dat geluid ? tjah tis maar net waar je van houd

Welk geluid krijg je precies? Want ik heb hier Malossi primaire rechte vertanding liggen, en die moet ik er nog inzetten.
 
je krijgt een heel raar zoem geluid als je goed luisterd hoor je het meteen vooral als je van een afstand aan komt rijden hoor je het heel goed.

Trouwens dus als je hele dikke hebt dan sluit de vertanding het minst maar wat versta je onder slijten worden de tandjes dan dunner ofwat??
 
ik zou als ik jullie was 80 w 90 nemen

nooit een te dunne gaat alles sneller van slijten deze hebben ook een minder goede oilness ( hechting aan metaal) en als je een te dikke neemt komt ie er gewoon niet tussen, dus het beste is gewoon 80w90
 
ATF olie das tog die rooie troep ?
die is idd erg dun, lijkt me niet echt bevordelijk voor je smering e.d.

80w90 is idd goed en zoals gezegt koop bij de brezan of welke auto materialen zaak een fles van een liter ipv zo'n k* klein en duur flesje @ je dealer.
 
Even een oud topic geschopt?

Wat maakt de slijtage nou uit, zo erg slijt dat niet hoor.
Met zo'n setup rijd je niet niet veel, dus dan is er zowieso niet vel slijtage bij de vertanding.
 
Ik geef dit oude topic ook maar ff een schop aangezien ik ook een aantal vraagjes heb betreft vertandingsolie:)

1. Welke vertandingsolie wordt er over het algemeen door sprinters gebruikt, en waarom?

2. Hoeveel vertandingsolie gooien jullie er dan in mina/pia?

3. Wat zijn de gevolgen als je er minder in gooit dan staat voor geschreven en wat zijn de gevolgen als je er meer in gooit?

4. Ik heb al ergens gelezen dat warme vertandingsolie beter werkt, verklaard dit ook onderandere alle burnouts voor de sprints?

5. Iemand anders nog interessante info betreft vertandingsolie? :p
 
1 silcolene pro srg

2 60cc

3 de olie kan gaan koken en verdampen als er te weinig in zit, als er te veel inzit weet ik het niet nog nooit meegemaakt

4 burnouts zijn puur voor de grip op de banden, warme olie is dunner waardoor alles net wat soepeler draait

5 je kunt het niet drinken :p (sorrie kon het niet laten)
 
Scarface. said:
1 silcolene pro srg

2 60cc

3 de olie kan gaan koken en verdampen als er te weinig in zit, als er te veel inzit weet ik het niet nog nooit meegemaakt

4 burnouts zijn puur voor de grip op de banden, warme olie is dunner waardoor alles net wat soepeler draait

5 je kunt het niet drinken :p (sorrie kon het niet laten)

Even punt 4, meen dat ze dat doen zodat het blok weer schoon is van benzine omdat je lang stationair draait. Weet het niet 100 % zeker hoor.
 
ik heb eigenlijk elke keer andere, ik neem wel altijd de dunste, aangezien je met sprints de olie niet echt kunt opwarmen (waardoor deze normaal gesproken dunner wordt)
ik gooi er gewoon 100-110ml in (van de voorgeschreven 110, mina)
 
TunedFox said:
Even punt 4, meen dat ze dat doen zodat het blok weer schoon is van benzine omdat je lang stationair draait. Weet het niet 100 % zeker hoor.

Gewoon om de band op te warmen.
Dat je gelijk alles "schoon" draait is mooi meegenomen. :)
 
A-Bizar said:
Gewoon om de band op te warmen.
Dat je gelijk alles "schoon" draait is mooi meegenomen. :)


niet als je vlakbij staat , uhg , uhg :p

ik gebruik ook gewoon Silkolene vertandingsolie , imo maakt het voor sprints niet veel uit welke vertandingsolie je pakt , echt zwaarder loopt ie echt niet.
 
oke dus de soort olie maakt niet zoveel uit..de hoeveelheid..dat is bij pia ook 110? Ik d8 dat er misschien een kleine winst uit te halen zou zijn, maar kheb zo'n idee van niet aan alle reacties te horen:p

mzls
 
Scarface. said:
1 silcolene pro srg

2 60cc

3 de olie kan gaan koken en verdampen als er te weinig in zit, als er te veel inzit weet ik het niet nog nooit meegemaakt

4 burnouts zijn puur voor de grip op de banden, warme olie is dunner waardoor alles net wat soepeler draait

5 je kunt het niet drinken :p (sorrie kon het niet laten)

60cc is echt ernstig weinig, ik zou et niet aandurven met een piaggio carter.
 
Back
Top