Vertandingen @ sprints bij mina.

als je goed heb gelezen is dit per blok heeel erg afhankelijk. Met 1000 rpm op topvermogen moet ik niet denken aan een langere vertanding ;)
 
imo stel je de vertanding af op de laatste meters, in het begin is het gewoon leren met je gas omgaan.
(of eventueel nog met de koppelingafstelling)
 
hoi,

ik was weereens info aan het zoeken over rf,s
ik heb mijn full mhr setup+lange mhr vertanding op de bank laten afstellen maar nu ging ik gisteravond met orgi vertanding rijden met de zelfde setup als ik al had,

maar nu is mijn vraag als je van vertanding verandert moet je dan ook je b.v trekveren rollen enzo veranderen?

+ heeft iemand al getest b.v bij een beta ark ofzo wat nu beter is voor sprint orgi mina vertanding of orgi met mhr lange vertanding? met een kleine sprint?
 
Yep de vario en koppeling afstelling kan zeker bij grote verschillen in vertanding verschillen.
Ivm de verhoudingen, je kan het het beste zelf testen. Een blok wat 13.000 rpm draait zal een langere vertanding nodig hebben voor dezelfde snelheid als een blok van 15.000rpm draait.
Verder is dit wel een heel oud topic hoor ;)
 
ja, je zult je afstelling van de overbrenging moeten veranderen.

ik rij nu met een malossi 13/44 en een std secundaire van een beta ark ac, dit geeft een rf van 10,6 en MIJN scooter is prima aan de grond te houden.
natuurlijk is dat afhankelijk van het koppel - toerentalkarakteristiek. (vermogenscurve) en het doorlopen van je grafiek.

de meeste laagtoerige machines hebben een lagere top en hebben dus langere vertanding nodig dan hoogtoeriger machines.


edit: omg, ik zeg hetzelfde als mollie
 
oud tropic ja, maar als ik een nieuw tropic had gemaakt, zou ik dan tog de search moeten gebruiken:p,

http://pic1.picturetrail.com/VOL1175/4151220/8670050/118069836.jpg

dit was mijn grafiek perfect afgesteld met de lange vertanding dus als ware nu met mijn orgi vertanding heb ik mijn hele afstelling verneukt:p

ma wat zou mij aan te raden zijn lange vertanding weer in dan is die weer perfect afgestelt of orgi vertanding erin en weer overnieuw beginnen met afstellen?

( waar ik dit allemaal nu vraag gisteravond ben ik gaan sprinten tegen een evo met orgi vertanding,+ dat die niet zo super liep,, en ik maar omhoog bleef komen en daardoor wel snelheid verloor,,,verder ben ik bang met een lange vertanding dat, een orgi vertanding mij eruit rijd,,,vandaar dat ik het hiervraag,,)
 
mja, de vraag is dus welke je nodig gaat hebben op de 150 meter, lijkt me alleen te bepalen door te testen...

de meesten rijden met een rf van 10-11[quote/]

De meeste waar ik mee sprint (wel allemaal aerox) Rijden met een rf van 9,47
Dat is (44/13)x(42/15) = 9,47
Malossi vertanding pri 13/44
Polini vertanding secu 15/42

Ik vind persoonlijk dat je beter alleen 13/14 pri er in kan houden omdat de mensen die met een autowheelie wegtrekken tog meestal eerder bij de finish zijn

Mischien is het al eerder in dit topic gezegd, maar ik zal er wel overheen gelezen zijn:

Minder tandjes --> langere vertanding
Meer tandjes --> kortere vertanding
 
Ik las net ook dat iemand zei dat hij het liefst met een RF van 12 rijd... hou dan gewoon (bij mina LC) je standaard vertanding er in, want het verschil is maar 0,29

STD primair 13/52 + STD secundair 14/43 = 12.29
 
YCL Tuning said:
Ik vind persoonlijk dat je beter alleen 13/14 pri er in kan houden omdat de mensen die met een autowheelie wegtrekken tog meestal eerder bij de finish zijn

ow werd ik daarom op 5 juni zoveel gevlamt door scooters die 2x zo zwaar waren met minder pk?

Je moet het bij een sprint juist hebben van de eerste meters. Als je dan tijd VERLIEST door auto wheelies (wat ik ook had)... dan ben je gewoon langzamer.

Ik ben nog steeds van mening dat je ervoor moet zorgen dat je net aan los komt. ( dat ie iig makkelijk te houden is ).

Of wat ik op me runner had toen -> xtreem korte rf + wheeliebar.
Als je dan de slip weg kunt krijgen ( en het stuiteren/springen als je 1maal een goede band hebt) , dan zul je imo aanzienlijk sneller zijn ookal zit je halverwege al op je top.
 
Je zegt het zelf... je moet het hebben van de eerste meters, en autowheelie betekend dat je dus idd snel weg trekt (en hopen dat ie blijft trekken:p) als je je wheelie onder controle kunt houden (hoewel dat best moeilijk is ) dan heb je tog een grote kans van winnen denk ik(A)

Maar zoals jij zegt, het beste is gewoon wheelie bar er achter en een hogere RF(kortere vertanding)

Ik rij zelf met een rf van 9,47 maar denk dat tussen 10 en 12,5 meer kans heeft op winnen (en als het moet , met een wheeliebar :))
 
Nou je wil niet weten hoe snel je vermogen wegzakt met een RF van 12 of hoger. Op de 150 meter eindig je toch zeker op 100+. Met een te korte vertanding houd je daar geen vermogen meer over..
 
Nou je wil niet weten hoe snel je vermogen wegzakt met een RF van 12 of hoger. Op de 150 meter eindig je toch zeker op 100+. Met een te korte vertanding houd je daar geen vermogen meer over..

Ik zeg tog ook tussen de 10 en de 12... je hou dan nog vast wel genoeg power over;)
 
Ik ben van mening, dat je in het begin zo hard mogelijk weg wil komen, zonder wheely of wielspin en dan vervolgens blijft versnellen totaan de 150 meter en pas daarna langzamer gaat versnellen omdat hij ze vertanding uitloopt.

Met versnellen bedoel ik dan versnellen zoals je versnelt bij bijv. 40 naar 80 met std vertanding.

Ik rijd daarom ook met een RF van 8.2 op een 13 inch wiel.
 
Big B NRG said:
Ik ben van mening, dat je in het begin zo hard mogelijk weg wil komen, zonder wheely of wielspin en dan vervolgens blijft versnellen totaan de 150 meter en pas daarna langzamer gaat versnellen omdat hij ze vertanding uitloopt.

Met versnellen bedoel ik dan versnellen zoals je versnelt bij bijv. 40 naar 80 met std vertanding.

Ik rijd daarom ook met een RF van 8.2 op een 13 inch wiel.

mag ik vragen wat voor tijden jij rijd met deze vertanding?
8.2 op 13inch is best lang :)
 
ik heb met een rf van 10,6 ook geen last van wheelies of uit de vario lopen op de 150 meter, maar mijn machine is ook vrij hoogtoerig. (lees: hij loopt nog lekker bij 15k)
 
Back
Top