Vertandingen @ sprints bij mina.

King of Nimma.

Nimma Crew
Hallo tuners.
Vroeg me af wat de beste Rf is voor mina voor sprints.
En zie telkens dat primaire als eerst wordt gepakt.
Wat is het verschil dan om eerst pri of sec te pakken?
Zitten er verschillen in accerelatie?

MVG d'Angelo
 
Advertisement - register to remove this

Je vertanding is iets wat je pas moet aanschaffen als je je hele setup al compleet hebt. Daar moet je het namelijk op afstemmen.
Stel nou dat je met een Speed/Evo/Manston Max Tuned (door een goede tuner) gaat rijden, dan kan het zijn dat alleen de 13/44 primaire vertanding niet genoeg is om hem een beetje aan de grond te kunnen houden met sprints. Dan zou je er een langere secundaire bij kunnen doen.

Maar het is dus maar net wat jij zelf het prettigst rijden vind en wat het beste bij je setup past :)
 
Ik ben toch wel een beetje van mening dat als je rond een RF van ong 9/10 zit met de "standaard" sprintsetup(dus bijv speed,evo en de rest van het zooitje :p+ralf+) dat je al een heel erg fijne tandwielverhouding hebt, hoe je tot die RF van 9/10 komt word kijken, en beetje rekenen hoe verschillende setjes icm elkaar uitkomen qua RF Suc6 -:-
 
ik zou rond de 12 gaan zitten.
de reden dat bij mina eerst de primaire wordt gepakt is omdat die standaard kromme vertanding heeft en de "snelle" vertanding is recht, dus minder vrijving en slijtage
 
Met een redelijke vlam setup moet je echt wel rond de RF van 10 gaan zitten hoor..

RF van 12 is zo goed als standaard op de meeste minarelli scooters met originele vertanding ;)
 
Tis gewoon een kwestie van testen.
Verscheeld gewoon teveel per scooter/setup.

Als groffe richtlijn zou ik zeggen rond de 10.

Een vriend van mij reed eerst met ongeveer 9 ( op mina ( aerox ) en dat trok nog auto wheelies en echt bizar in het verdere traject.
Hij gooide er een rf in van 11 om te kijken of ie nog harder zou trekken.... werd er dus slechter op. ( terwijl je zou denken dat het beter zou worden )

Het is dus gewoon testen wil je ongeveer de juiste verhouding vinden.
 
Dat is logisch, omdat je met een langere eind overbrenging, langer blijft accellereren, je snaar loopt minder snel uit je vario, dus je maakt meer meters bij "hetzelfde" vermogen.
 
Big B NRG said:
Dat is logisch, omdat je met een langere eind overbrenging, langer blijft accellereren, je snaar loopt minder snel uit je vario, dus je maakt meer meters bij "hetzelfde" vermogen.

precies , dat is ook hoe ik erover denk. Maar de mening willen daar nog weleens over verschillen. :)
 
een vertanding is niet zo goedkoop dus ik denk dat je niet echt 20 vertandingssetjes gaat kopen om te testen, of je moet een relaxte tuner hebben die dit je even uitleent
 
kan je dat niet net als bij een auto berekenen hoe je het meeste vermogen op de weg krijgt? ik zal eens navragen hoe dat zat
 
nu we toch bezig zijn over vertandingen heb ik een vraagje . Welke rf moet je hebben om wheelie effect te krijgen ?? Wat is ier het beste voor ?? een RF van 7.9 of eentje van 12 ?
dank
 
icehockey_16 said:
nu we toch bezig zijn over vertandingen heb ik een vraagje . Welke rf moet je hebben om wheelie effect te krijgen ?? Wat is ier het beste voor ?? een RF van 7.9 of eentje van 12 ?
dank

ligt aan je setup, en hoeveel inch je wielen zijn :)
 
Reductie Factor houd in dat je toerental van je motor gereduceerd word naar je achterwiel om zo sneller te kunnen weg/op trekken

dit houd dus in dat waneer je een RF van bv 1 zou nemen dan draait je achterwiel net zo snel als je koppeling.

zou je een RF van 20 zou nemen dan draait je achterwiel een 20e deel van de toeren die je koppeling maakt

om op de RF te komen die jou past zul je moetten testen, maar zoals al verteld zit je rond de 10 met een complete mhr setup untuned goed.

laat je alles netjes bewerken denk dan aan een RF tussen de 9 en de 10
 
icehockey_16 said:
nu we toch bezig zijn over vertandingen heb ik een vraagje . Welke rf moet je hebben om wheelie effect te krijgen ?? Wat is ier het beste voor ?? een RF van 7.9 of eentje van 12 ?
dank


een wheelie -effect krijg je door rijvaardigheid , niet door RF
 
Voor het "wheelie" effect gewoon een pret setup monteren en je std vertanding houden.

En merkt je echt zoveel van de verschillende velg diameters?
 
Back
Top