vertanding probleem ?

strikepro

Well-Known Member
haloo

als ik met me speedfight harder dan 55 rij hoor ik een soort gillend geluid.
ik dacht zelf aan de vertanding ?
is het de vertanding of iets anders ?

ik rij helemaal standaard.
standaard uitlaat.
alleen varioplaat der uit.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

hoogstens een nieuw lagertje , olie in de vertanding moet je ongeveer om de 5000 km vervangen , wel verstandig.

het komt bij peugeot erg vaak voor ,het kan verder geen kwaad als je je er niet aan ergerd
 
ok bedankt.

ik erger me er wel aan dus dat word even een nieuwe lager en olie erin.
is dat zelf te doen , een andere lager ?
of moet dat geperst worde ofso ?
en welke soort lager moet er dan in ?
 
Je blok moet er zowiezo onder uit. Koppeling eraf, vertanding eruit, en olie eruit, lager eruit slaan, en nieuwe erin persen/slaan. En nieuwe er achter. Dan blok er weer onder. Het is zelf te doen, alleen op die pers na. Je kunt zel ook een pers nabootsten met een stuk schroefdraad en een paar doppen. Kortom, is makkelijk zelf te doen. Ik heb het zelf ook gedaan. :)

//edit: Gewoon, als het ouwe lager eruit is, naar een lager specialist, of naar een techniek groothandel. AOC kan natuurlijk ook, hier hebben we een Van der Peijl, ik weet alleen niet of ie in de rest van NL ook bekend is?
 
NP.

Je blok MOET er niet onderuit, maar is wel zo handig. Anders kan de (evt.) pers er niet bij, en het werkt een stuk prettiger als je die lager eruit moet slaan. :D
 
het blok hoeft er echt niet onderuit , alleen zou ik dit wel laten doen door een dealer oid , aangezien de vertandingslagers er met een lagertrekker uit moeten en die trekker heb je niet neem ik aan.

het is niet perse zo dat het het lager is maar vaak wel ,het is dan het lager in het deksel , die kun je dus vrij simpel vervangen , dan haal je dus alleen je koppeling eraf en het deksel...

dus blok eraf 8P

en zeker komt er geen pers bij kijken , absoluut niet!
 
Oh, ik d8 dat hij de lager bedoelde die het dicht bij de wiel zit. Maar als je alleen die deksel afhaalt, loopt al het olie je blok in. (waar snaar zit alleen 8P) Je kunt het er vast uit laten lopen, net als Mina. :)
 
Ik zou het andersom doen, of ben ik gek?

@ melf_#50: Maar dan loopt al het olie overal tussen. Dan kun je het weer gaan schoonmaken. Maar ik bedoel, bij mina zit zo'n bout, als je die los draait, dan loopt het oude olie erut. Dán kun je de vertandings deksel los alen. Is dit bij peug ook?
 
Bounkass said:
Ik zou het andersom doen, of ben ik gek?

@ melf_#50: Maar dan loopt al het olie overal tussen. Dan kun je het weer gaan schoonmaken. Maar ik bedoel, bij mina zit zo'n bout, als je die los draait, dan loopt het oude olie erut. Dán kun je de vertandings deksel los alen. Is dit bij peug ook?


het olie loopt gewoon naar het laagste punt , zet je er een bakje onder stroomt het daar in , ik haal het deksel eraf meestal en laat het er zo uitlopen , ik ga dan ff koffie drinken of wat anders doen zodat ie goed uit lekt , dan even met een doekje er aan langs en klaar , als je de onderste bout los draait krijg je het zelfde gesmeer , en komt bij dat je dan onder de scooter moet klooien terwijl het niet nodig is ,en wat niet los hoeft moet je vast laten zitten , zo weet je A zeker dat het goed vast zit en B dat je het draad niet onnodig vaak gebruikt...

dit soort dingen leer je wel als je meerdere scooter per dag moet maken , efficient werken en zo min mogelijk loshalen..
 
Ik heb volgens mij hetzelfde probleem. Boven de 60 gaat die bij het achterwiel een geluid maken, alsof er iets aanloopt. Er staat 15500 op de teller. Dit zou dus ook versleten lager kunnen zijn?
 
Back
Top