1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Verschil carter Piaggio 4 takt 4 klepper vs 4 takt 2 klepper

Discussion in '4 Takt en Injectie Scooters' started by Danny015, 4 September 2017.

1. Danny015

Danny015 New Member

Trophy Points:
    1
    Goedenavond leden,

Zit er verschil in carters bij piaggio 4 takt 4klepper en 2 klepper. Op het oog zien ze er namelijk het zelfde uit.. Zal het verschil alleen in kop/zuiger/ontsteking zitten? of verschillen de carters ook daadwerkelijk van elkaar?

Mocht iemand dit weten hoor ik het graag!

2. Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

3. eurokit

eurokit Well-Known Member Staff Member

Top Poster Of Month

Trophy Points:
    48
    Zo ver ik weet zijn ze hetzelfde

Verschillen kwa motorblok zover ik weet..

- De zuiger (2v heeft 2 inkeepjes, 4v zuiger heeft er dus 4 inkeepjes)
    -Het spruistuk is anders. (denk een iets ander model of grotere inlaat)
    - 2V heeft een 17mm CVK carb, 4v heeft dacht ik een 20mm CVK carb
    - Cilinder is volgens mij hetzelfde alleen de cilinderkop is anders.. ( 2 valve kop heeft een enkele single hevel voor inlaat en uitlaat, en het stellen gaat met het schroef en moertje prenciepe (inlaat en uitlaat zijn ook kleiner.. (daarom past alleen de 2v uitlaat)
    (de 4valve kop heeft een gesplitste hevel voor de uitlaat en inlaat (zit aan een stangetje vast maar bediend 2 kleppen voor inlaat en 2 kleppen voor uitlaat... Inlaat kanaal en uitlaat kanaal zijn groter (alleen de 4valve uitlaat past hier op) het stellen van de kleppen gaat hier met van die metalen schijfjes die je moet veranderen om de juiste klepspeling te verkrijgen.

- En zoals ik al zei de uitlaat demper is anders.. 2v uitlaat past niet op het 4v model en andersom ook niet..

-En er word gebruik gemaakt van een andere CDI..
    2valve heeft dacht ik meer de zip 4t cdi die rustiger draait (minder toeren) en de 4valve draait hogere toeren..

Het blok wat je bedoeld zit onder de piaggio liberty, piaggio new fly (misschien ook de oude fly) en op diverse vespa scooters.. Dacht de primavera voor het 2 valve model en de vespa sprint voor het 4 valve model.

Overigens is er ook nog een piaggio zip blok dat erop lijkt.. Maar dat blok is volgens mij een beetje korter..

4. Advertenties - Gesponsorde links (Sign-up to remove)

5. Danny015

Danny015 New Member

Trophy Points:
    1
    Super, hier heb ik wat aan! ik denk dat het ombouwen van een van 2v naar 4v dan gaat gebeuren. Ik wil geen compleet blok wissel ivm bloknummer die dan niet meer overeenkomen..

6. eurokit

eurokit Well-Known Member Staff Member

Top Poster Of Month

Trophy Points:
    48
    Waarschijnlijk heb je ook een andere kabelboom dan nodig.. 2 valve cdi heeft een andere stekker dan een 4 valve cdi.

Advertenties - Gesponsorde links (Only for visitors)

Share This Page