Verlichting werkt niet piaggio Typhoon

Wiebert

Well-Known Member
Hallo,

ik rijd al jaren een piaggio typhoon het is 1 van de allereerste zo te zien aan het chassis nummer, maar helaas heb ik er nog weleens wat problemen mee.

Nu is mijn verlichting uitgevallen.. voor en achter.. ook dashboard verlichting. (remlicht werkt wel) ik heb op de sloop al een spanningsregelaar gekocht en een licht schakelaar maar dat mocht niet baten.

Ik heb een elektrische schema van een typhoon tot mijn beschikking en heb diverse zaken doorgemeten zoals de rode kabels op het start relais, daar zit geen prik op..

Hebben jullie tips waar ik kan gaan kijken? het kan nooit veel zijn

ps: er zit een nieuw accu in.
 
Advertisement - register to remove this

Op 1 van de rode kabels bij het startrelais hoort altijd spanning te staan, hier zit geen zekering tussen en komt direct van je accu.

Wanneer je hier geen spanning meet kunnen er twee dingen aan de hand zijn.

1. Breuk of los contact in de rode kabel tussen accu en startrelais.

2. Breuk of los contact in de massakabel van je accu.
 
Op 1 van de rode kabels bij het startrelais hoort altijd spanning te staan, hier zit geen zekering tussen en komt direct van je accu.

Wanneer je hier geen spanning meet kunnen er twee dingen aan de hand zijn.

1. Breuk of los contact in de rode kabel tussen accu en startrelais.

2. Breuk of los contact in de massakabel van je accu.


klopt ik was fout.. er zit wel spanning op de rode kabel relais.. ik zal kijken of ik een andere massakabel kan monteren.. helaas wordt het snel donker... komt aanstaande zaterdag denk ik van pas. iig bedankt voor jullie antwoord.
 
bij de lokale scooter zaak kwamen ze er ook niet zo snel achter. ik had gezegd dat ze maar niet teveel tijd aan moeten besteden...ik ga wel op zoek naar iets nieuws. bedankt voor de berichten iig
 
Back
Top