Verlichting werkt niet meer na plaatsen sportstuur

Klopt, maar ik ga van mijn plaatje uit. :)
Bij een Yamaha zit het ook vaak in één kastje. <]

Deze zit onder Yamaha:

26119CDIYAM017.JPG

Bij een Aerox, BWS en neos zijn het gewoon 2 losse delen,
weet niet hoe dit zit bij een jog verder....

Een immitatie jog spanningregelaar kost overigens maar € 11,50
 
Oké spNk, dat wist ik niet.
Maar die van het plaatje heb ik een keer onder een Aerox vandaan gehaald..
Misschien dat de eigenaar dit zelf heeft gedaan natuurlijk..
 
hallo iedereen heb heel mijn kabelboom er uit liggen deze kijk ik helemaal na en maak deze weer netjes in orde als het probleem dan nog niet is verholpen leg ik een extra massa draad aan morgen de kabelboom monteren ik houd jullie op de hoogte BTW weet iemand welke draadjes ik nodig heb van uit mijn kabelboom na mijn contachtslot de stekker is hier van gesneuveld en ben nu de goede kleuren kwijt omdat mijn kebelboom open licht kan iemand me hier nog wat verder me helpen alvast bedankt iedereen voor de reactie's enzo
 
nou vandaag mijn kabelboom weer gemonteerd en kijken wat er gebeurd en ja hoor nog steeds niks hierna dus een massa punt gemaakt en ja hoor het werkt weer verlchting is weer tip top alleen er zit me nog wel wat dwars als ik de massa draad tegen het frama houd kommen hier vonken vanaf hoord dit zo of is hier nog steeds spraken van sluiting wat mijn sterk lijkt omdat alles wel weer werkt nu morgen even testen of de scooter wel nog fatsoenlijk loopt
 
nog een vraagje ik heb geen start motor meer
ik heb gelezen dat bij peugeot en minarelli de zwarte draad van de start motor tevens ook massa draad is klopt dit ?
 
ik heb er ook nooit van gehoord maar ik heb het gelezen op het scooterforum
het kan nooit kwaat lijkt mijn op deze met het frame te verbinmden het is toch een massa draad :p
vandaag word de scooter opgebouwd en dan hoop ik dat alles weer goed is
 
Ik ben vandaag bezig geweest met de scooter. Ik heb nu een extra massa draad getrokken vanuit de bobine naar het subframe, maar hier komen nog steeds vonken vanaf als ik deze los koppel. De massa draad word ook warm voel ik. Als de massa er op zit werkt alles wel gewoon.

Ik kan hem nog steeds niet starten zonder accu.

Ik heb nog een vraag: ik heb een toerenbegrenzer 12v iniv regelaar + aan en uit schakelaar, ik weet dat de zwarte op de massa moet en dan komt er nog een rode draad uit deze moet op de ontsteking vliegwiel, met het oude typ yamaha moet deze op witgeel. Ik heb helemaal geen kabel met wit en geel dus ik heb een nieuwe typ dit klopt ook want het nieuwe typ jog kan starten zonder accu alleen nu weet ik niet waar deze dus wel op moet kan hier iemand mijn wat over vertellen?

Ik hoor het graag nog van jullie morgen probeer ik ook nog een nieuwe bedienningspaneel want hier ben ik nog niet over tevreden. Contact slot wel deze is al uit elkaar geweest
 
Last edited by a moderator:
Een massa draad kan niet vonken of warm worden, dan zit er waarschijnlijk iets niet goed. Even voor de duidelijkheid, massa = min pool, dus zwart/blauw op een accu.
 
Als jij draden lostrekt terwijl er nog stroom doorheen loopt kan dat vonken geven ja. Maar warm worden zou idd niet de bedoeling moeten zijn, het is wel een goede massadraad en geen oordopjesdraadje ;)? En van waar naar waar laat je die lopen?
 
hoi ja het is wel echt een goede massa draad geel groen voor 220 eigelijk de massa draad loopt via het subframa naar mijn bobine

er is wel weer een andere probleem bij :S
de scooter reed een paardagen goed vandaag naar een maat gererden op de scooter heen weg ging goed liep echt lekker terug weg het regende een beetje en ik wil de straat in rijden en hij begint te stotteren en te ploffen uit de uitlaat niet normaal en kan bijna niet weg kommen als ik de verlichting uit zet komt die wel meer op toeren maar houd wel erg in en ploft :S:S:S wat is dit nu weer toch mijn ontsteking ? word gek van dit ding
 
Tijd voor een nieuwe bougiedop en dan gelijk ook maar bougie en bougiekabel. Als dat niet helpt komt er water op een andere plek in je stroomcircuit terecht.
 
hallo nou vandaag dus even gereden :$ in het begen ja hij rijd het lijkt er wel op dat ik gewoon weer op een 50 cc rijd :S er licht een 70 onder de trekkracht is weg en top gaat richting de 95 100 maar duurt veel langer dan eerst het vermogen dat echte geluid van een 70 cc is weg lijkt wel naja dus een stukje gereden zonder licht op oke ging wel daarna de motor was warm en begint ineens te stotteren kan geen gas geven tot ik stil sta en dan komt die weer op toeren en beging te ploffen als een gek als ik dan mijn verlichting aan zet is het weer goed :O wtf maar het vermogen is er gewoon niet meer en de cilinder is net 3 weken oud ofzo dus dat kan het nooit ziin ik hoor ook als ik de verlichting aan zet een fluittend geluid in de richting van mijn ontsteking kommen denken jullie dat dit alleen de bougiedop is en de bougie en de bougie kabel is bougiedop zit al wel een waterdichte op ik hoop echt dat iemand mijn hier een verklaring voor kan geven want ik word gek van dit ding :S
 
moet nog wel wat melden heb de dag er voor mijn yasuni r ontgrenst de begrenser uit de demper bedoel ik dan de begrenser bij de aansluiting op de cilinder had ik de eerste dag er al uit liggen mis dat dit er iets me te maken heeft ?
 
Back
Top