Verlichting werkt niet meer na plaatsen sportstuur

yamaha70

Well-Known Member
hallo ik zal me eerst even voor stellen ik ben mike 19 jaar en woon in tilburg ik heb zelf een yamaha jog r goud met rood DR 70 RPM yasuni R neon verlichting
en eenn sport stuur en hier gaat dus ook mijn vraag over
ik heb een nu een vooruitstaande clamp gekocht sportstuur die had ik al
ik met goede moet de clamp gemonteerd en de bekabeling netjes weggewerkt daarna de scooter laten lopen en tot mijn verbazing had ik geen verlichting meer (voorlicht) + achterlicht + knipperlicht )
werkt niet meer neon zat aangesloten op mijn voor licht werkt ook niet meer :S aan 1 kant werkte het knipperlicht nog wel maar die is er ook me opgehouden vandaag ik dacht zelf de spanningsregelaar heb dus de scooter gestart en het voltage op mijn accu gemeten stationair 14.4 volt en als ik gas geef word dit minder dan 9 volt :S heb hierna de scooter een tijdje stationair laten lopen en wat gas gegeven hij houd nu ook heel erg in en kan gewoon bijna niet op toeren komen en slaat vervolgens gewoon uit en start hierna erg moeilijk de cilinder is 3 weken oud hier voor heb ik nooit geen problemen gehad tot op het punt dat ik het stuur ging vervangen sorry voor het lange verhaal en miss mijn taal :$ ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het niet meer :rolleyes:
 
Advertisement - register to remove this

hallo Tinus_070 ik heb nog geen nieuwe spanningsregelaar geprobeert
dan zal ik een nieuwe moeten kopen en deze kost 62 euro maar ik denk zelf ook de spanningsregelaar maar ik moet dit wel zekker weten als ik de motor laat lopen en ik trek de stekker van de accu los vald hij ook uit dit is nooit geweest want heb ook een tijdje zonder accu gereden en toen liep ie wel gewoon
 
Je zegt dat je bedrading los hebt gemaakt op je stuur.
Dus hoogstwaarschijnlijk is het of je spanningsregelaar, of je bedrading zelf.
Dus kabelboom controleren op breuken/scheuren/los zittende draden.
Mocht je helemaal niks vinden betreft je kabelboom, dan MOET het wel je spanningsregelaar zijn.

En je scooter zou moeten blijven lopen zonder accu.
Maar hier is wel 12v spanning voor nodig.
Dus als jij je accu loskoppelt, dan valt de 12v spanning van je accu weg, en gaat je scooter dus uit.
Omdat je spanningsregelaar niet meer voor 12v spanning kan zorgen buiten de accu.

Dus ik durf het niet zeker te zeggen, maar hoogstwaarschijnlijk wel.

Maar misschien als jij naar de lokale bromboer gaat, dat hij zo vriendelijk is dat je even snel een spanningsregelaar van hem mag proberen.
Nee heb je, ja ken je krijgen.
 
kijk hier heb ik iets aan heel erg bedankt kabels bij het stuur zijn helemaal in orde ik kan hier verder niks vinden :$ dus ik ga er eigelijk wel vanuit dat het de spanningsregelaar is dit verklaard wel alles
 
een 4 takt is ook 12v dus dat moet wel werken lijkt mij :$
maaar is er ook een reden dat de oude spanningsregelaar kapot gegaan is miss door de neon verlichting + ik had er 4 spotjes op aangesloten dat was een TNT koplamp van een aerox miss dat ik te veel spanning gevragen heb en dat die daarom de geest gegeven heefd :$ ?
 
Probeer het dan met een andere spanningsregelaar, ff lenen, maar dan wel zonder al die UFO verlichting. Als t dan weer goed is meet dan de waarden en kijk wat er veranderd aan die waarden als je die neon e.d. er weer aan hangt.

En meet eens hoeveel / of er nu stroom uit de kabels naar je verlichting komt


  • Topic titel aangepast, was: "verlichtinh"
 
Last edited:
er komt nu maar 5 vold uit de kabels na de verlichting en die UFO verlichting is er af :p haha als ik de scooter in het begin start dan felt het licht ook heel snel een keer op en gaat uit en dan vervolgens gebeurd er niks meer
 
vandaag komt er een spanningsregelaar van een 4 takt deze ga ik uit proberen
en dan hoop ik dat het is opgelost is er nu een kans dat mijn CDI ook kapot is omdat de spanningsregelaar te veel stoom heefd gegeven want mijn knipperlichten werken ook niet meer :(
 
Je CDI heeft niks met verlichting te maken.
De CDI, ook wel Bobine genoemt, doet de voltage afgeven aan je bougiekabel.
Hoeveel hij precies afgeeft weet ik niet, maar het moet krachtig genoeg zijn om een vonk te maken.
Dus als jou scooter gewoon nog start, dan is je CDI/Bobine ook gewoon nog goed.
Dit is er één van een Piaggio blok.

Foto-UDG7UBFO.jpg
 
Uh je CDI is niet hetzelfde als je bobine. Soms zitten ze wel in 1 kastje verwerkt, zoals op jouw afbeelding, maar dan zijn ze ZEKER nog niet een en hetzelfde apparaat!
 
hallo iedereen (A) vandaag een spanningsregelaar van een 4 takt geprobeerd dit werkte niet :( vandaag mijn stuur nog maals op nieuw gemonteerd en ik kwam toen ergens achter mijn rem kabel van achteren als ik die vast houd en het stuur dan voel ik stoom lopen heel erg goed zelfs als ik dan gas geef krijg ik nog meer stroom :( dus het stuur weer los van de scooter gehaald en met een spanningsmeter op het stuur en op het frame gemeten en hier liep meer als 5 volt stroom over dus mijn conclusie is dat mijn stuur sluiting maakt met massa van het frama en dat er niet genoeg stroom over blijft voor het voorlicht + achterlicht dus mijn bedieningspaneel maakt sluiting
 
Klinkt eerder alsof je aarding niet goed is.
Want er hoort geen stroom 'voelbaar' te zijn.
Controleer alle dikke zwarte draden eens, en kijk of je dan toevallige een (half) los draadje ziet, of een breuk.

Daarna de dikke rode draden, zelfde verhaal.

Mocht je niet weten over welke draden ik het heb, kijk even naar je accu, die 2 draden bedoel ik.
Deze lopen als het goed is naar je spanningsregelaar, blok, cdi, bobine, etc.
 
kan ik controleren maar hier is eigelijk nooit wat mee gebeurd
moet ik dan mijn kabelboom open snijden ? of hoe kan ik dit dan het beste controleren ? ik spuit wel regelmatig mijn bedieningspanelen in met teflon spay miss dat dit sluiting maakt aan de binnen kant van mijn schakelaar's deze verklaring heb ik omdat mijn stuur na beneden hing met het monteren van de nieuwe vooruitstaande clamp dat de teflon hierdoor nog meer is gaan lopen aan de binnen kant van het bedieningspaneel de aarding ben ik nooit aan geweest :$
 
Gewoon de draden die uit je kabelboom steken (dus niet het ingetapte gedeelte) controlen.
Gewoon je kabel een beetje buigen en kijken en voelen of er een breuk/scheur in zit.
Kijk of alle contacten nog goed zitten.

Maar wat jij zegt, kan heel goed zijn.
Want Teflon spray geleid stroom.
Dus als hij van de + naar de - gaat maak je sluiting.
Hierdoor kunnen kabels zelfs smelten!
 
jhaa daarom dat denk ik zelf ook dat het door die teflon komt dit heb ik de dag er voor nog gedaan daarom dacht ik hier aan mijn kabel boom ja het zou natuurlijk kunnen maar de verklaring licht bij het stuur ik vervang het stuur en ik heb problemen dit kan ik pas controleren als ik een nieuw bedieningspaneel heb :p
 
Back
Top