Verlichting over hele scooter zwak

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo.
Daar ben ik weer.
Mijn scooter doet sinds een maand best raar op elektrische gebied. Als ik bijv mijn knipperlicht of rem inknijp gaat me dashboard en voorlamp heel zwak branden.
Nu merk ik ook dat me voorlicht sowieso veel minder licht geeft dat eerst. Laat ik het zo zeggen een fietsland van een ebike geeft nog meer licht.
Iemand die weet wat er mis is.
Dit is er al geprobeerd/ vervangen.
Voorlampje. 35watt lamp zoals original

Accu spanningen.
Conact aan/uit 12.7
Scooter uit met seinlamp aan 11.4
Scooter tijdens starten 11.2
Scooter stationair. Tussen de 13.7 en 14.3
Scooter met gas 14.7
Ik heb de massa al opgestuurd maar niks helpt.
Extra massa ook niet.

Iemand enige idee?


Gr Aidan
 
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter
Ik ga er voor het gemak van uit dat het hier gaat over je V-clic.

Scooter uit met seinlamp aan 11.4
Dit zou eigenlijk niet mogen dat de spanning zover zakt bij enkele een belasting van nog geen 3 Ampere.
Dit duidt op een slechte accu als je op het metaal van de accupolen zelf gemeten hebt.
Heb je gemeten op de accu aansluit ogen die aan de accukabels zitten kan dit een massaprobleem zijn.

Waar heb je op gemeten, op het metaal van de accupolen van de accu zelf of op de aansluitogen van de accu-kabels?
Zitten je accukabels goed vast en zijn deze schoon?
 
Last edited:
Ik ga er voor het gemak van uit dat het hier gaat over je V-clic.


Dit zou eigenlijk niet mogen dat de spanning zover zakt bij enkele een belasting van nog geen 3 Ampere.
Dit duidt op een slechte accu als je op het metaal van de accupolen zelf gemeten hebt.
Heb je gemeten op de accu aansluit ogen die aan de accukabels zitten kan dit een massaprobleem zijn.

Waar heb je op gemeten, op het metaal van de accupolen van de accu zelf of op de aansluitogen van de accu-kabels?
Zitten je accukabels goed vast en zijn deze schoon?
Excus vergeten te vermelden het is inderdaad de v clic.
Ik heb alle metingen over de accu Polen gedaan.
Alle kabels zijn schoon en vrij van corosie.
Uit mijn hoofd weet ik dat de verlichting van een v clic via de stator (vliegwiel) komt, op de seinlamp na. Zou het dan zeker me accu kunnen zijn? Aangezien die voor de rest wel zonder moeite start. Je hoort hem gewoon snel draaien de startmotor.
 
Uit mijn hoofd weet ik dat de verlichting van een v clic via de stator (vliegwiel)
Dat klopt.
Dat zou dan duiden op een slechte massa.
Echter onderstaande quote duidt dan weer op een slechte accu.
Ik heb alle metingen over de accu Polen gedaan.
Alle kabels zijn schoon en vrij van corosie.

En onderstaande quote op geen van beiden.
Aangezien die voor de rest wel zonder moeite start. Je hoort hem gewoon snel draaien de startmotor.

Ik zou eens beginnen met de massaverbindingen te meten van de koplamp en van de zaken die de koplamp laten dimmen.
 
Dat klopt.
Dat zou dan duiden op een slechte massa.
Echter onderstaande quote duidt dan weer op een slechte accu.


En onderstaande quote op geen van beiden.


Ik zou eens beginnen met de massaverbindingen te meten van de koplamp en van de zaken die de koplamp laten dimmen.
Ik zal de massa verbinding zo doormeten.
Zou ik dan moeten meten in omhs?
 
Zou ik dan moeten meten in omhs?
Ja, met de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
Zwarte meetkabel in de com-aansluiting van de multimeter, rode meetkabel in de aansluitbus van de multimeter met de V en Ohmega tekentje ernaast.
De zwarte meetpen op de minpool van de accu en de rode meetpen op de massadraad van het component waarvan je de massa-weerstand meet.
De massabedrading bij de V-clic is zwart/wit van kleur.
De gemeten weerstan mag niet hoger zijn dan, laat zeggen, 0,3 Ohm.
 
Back
Top