Verlichting krijgt teveel spanning

Status
Not open for further replies.

Lexn

@ Polini evo zip AC
Het probleem met mijn verlichting is dat deze teveel stroom krijgen.

De verlichting is namelijk rechtstreeks aangesloten op de ontsteking van mijn booster spirit [rood/geel(+) Wit(-)]. Daardoor krijgt hij meteen alle spanning die mijn ontsteking maakt, misschien met een originele brommer maakt dit niet echt zo'n probleem omdat die niet veel toeren maakt maar deze is met een 70cc en heel de meuk.

Daarom ook dat ik geen kabelboom meer heb maar wel nog lichten wil. Normaalgesproken zit er dus een spanningsregelaar tussen, maar kan ik hier niet gewoon een weerstand zegmaar tussen mijn + steken?

Een andere mogelijkheid lijkt me dat is hogere Watt lampjes moet steken maar daar ben ik niet zo in thuis. Of andere voorstellen?

Greetz
 
Advertisement - register to remove this

Misschien schot voor opendoel, maar is de spanningsregelaar geen optie dan meer?
 
idd , zonder spanningsregelaar is het logisch dat het niet wil , er komen piekspanningen af van je ontsteking , deze zijn dus hoger dan 12 v , daardoor gaan je lampen stuk.
 
idd , zonder spanningsregelaar is het logisch dat het niet wil , er komen piekspanningen af van je ontsteking , deze zijn dus hoger dan 12 v , daardoor gaan je lampen stuk.


Dat was hetgeene wat ik al wist maar mij vraag was of dit op te lossen valt met een weerstand of fellere lampjes oid?
 
Oftwel, monteer dat ding, en vind even uit welke kabels erin gaan en welke eruit, zo lastig kan dat volgens mij niet zijn?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top