Verlaging leeftijd theorierijbewijs AM vervroegd.

Verlaging leeftijd theorierijbewijs AM vervroegd.

Al vanaf half juni 2011 wordt het voor jongeren van 15,5 jaar mogelijk om hun theorie-examen bromfietsrijbewijs af te leggen. Op verzoek van de rijschoolbranche heeft minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) besloten de minimum leeftijd vijf maanden eerder dan lees meer...gepland van 16 naar 15,5 te verlagen. Per jaar doen 50.000 mensen theorie-examen voor de bromfiets. Binnen twee tot drie weken wordt vervolgens het praktijkexamen afgelegd. De minimale leeftijd voor het praktijkexamen is en blijft 16 jaar. Omdat er in de branche wordt gewerkt met reserveringen op naam (theorie- en praktijkexamenblokken worden binnen drie weken op naam van de kandidaat gereserveerd) en ongeveer 50 procent zakt voor het theorie-examen, leidt dit tot lege plekken, onkosten en wachttijden bij het CBR. Met de verlaging van de leeftijd naar 15,5 jaar, krijgen jongeren een half jaar langer de kans om te slagen voor hun theorie. Hierdoor kunnen praktijkexamens beter worden gepland.
 
Advertisement - register to remove this

Oke.. Wie wilt er nou met 16 een brommobiel?? Wil gewoon een turbo turbo scooter!

iK?!

Wat dacht je ervan, brommobiel kan je mooi opvoeren, politie kan je immers alleen naaien als ze je oo kecht te hard zien rijden, rollerbank kan niet? :p

Je gooit al je spullen erin en knallen maar.. Als ik voor een leuke prijs een brommobieletje kan kopen doe ik dat echt wel :*
 
Back
Top