verbeteringen nodig of niet.

MartijnB

Tj Speed Neo's
JBXVPC Grafische kaart (PCIe) Asus ENGTX260/2DI/896MD3
YQBMM4 Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Professional 64-Bit
HT1I15 Processor Intel® Core™ i7-930 Processor
TN6M40 Voeding Cooler Master RealPower M620
TQXM26 Behuizing Cooler Master CM 690
CEBN36 DVD-Brander Sony Optiarc AD-7240S-0B
GTEA18 Moederbord Asus P6X58D-E
AFBW06 Harddisks (SATA) Western Digital WD15EARS
ICIF59 Geheugen Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit


Hallo ik wilde de volgende samen gestelde computer gaan aanschaffen ik heb dit samen gesteld samen met een vriend van mij.

Zijn er nog dingen die verbeterd kunnen worden voor de zelfde prijs klassen.
Ik zit vooral te twijfelen bij het moederbord en de grafische kaart.
Laat het even weten.

Groet,
Martijn
 
Advertisement - register to remove this

Ja, er zitten een hoop verbeterpunten in!

1: Waarom 4GB Dual channel geheugen op een X58 moederbord? Hiervoor moet je een 6GB Triple Channel geheugensetje nemen. ( 3 modules ) DDR3 1600 is een prima snelheid.

2: Waarom de CM690 en niet de CM690 2 Advanced? ( Nieuwe versie )

3: Waarom een GTX260? Achterhaald model, ga dan voor een HD5770, HD5850, GTX470 of HD5870, staan in volgorde van prijs/prestaties.

4: Als hardeschijf zou ik uit de Samsung F3 serie kiezen, beste schijfjes op dit moment.


Moederbord is absoluut niks mis mee, echt een supermodel. :)
 
Last edited:
Ja, er zitten een hoop verbeterpunten in!

1: Waarom 4GB Dual channel geheugen op een X58 moederbord? Hiervoor moet je een 6GB Triple Channel geheugensetje nemen. ( 3 modules ) DDR3 1600 is een prima snelheid.

2: Waarom de CM690 en niet de CM690 2 Advanced? ( Nieuwe versie )

3: Waarom een GTX260? Achterhaald model, ga dan voor een HD5770, HD5850, GTX470 of HD5870, staan in volgorde van prijs/prestaties.

4: Als hardeschijf zou ik uit de Samsung F3 serie kiezen, beste schijfjes op dit moment.


Moederbord is absoluut niks mis mee, echt een supermodel. :)


Ik ben inderdaad voor de CM690 2 advanced gegaan.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een HD5770 en een GTX470, de HD5770 heeft crossfire en deze mogelijkheid zit bij de GTX volgens mij niet op.
Ik doe ook veel aan photoshop dus ik weet niet welke kaart daarvoor het beste is. Weet jij dat toevallig Vissa.

Groet,
martijn
 
Last edited:
Ik ben inderdaad voor de CM690 2 advanced gegaan.
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een HD5770 en een GTX470, de HD5770 heeft crossfire en deze mogelijkheid zit bij de GTX volgens mij niet op.
Ik doe ook veel aan photoshop dus ik weet niet welke kaart daarvoor het beste is. Weet jij dat toevallig Vissa.

Groet,
martijn

Ati heeft Crossfire, Nvidia heeft SLI.

De HD5770 kun je dus in Crossfire zetten door hiervan 2 stuks te kopen, dit kun je ook doen bij de GTX470 alleen heet dat SLI. Je moederbord ondersteund beide technologien.

De GTX470 is een heel stuk sneller dan de HD5770 maar wel een stukje duurder. Als je het geld hebt zou ik daarvoor gaan.
 
Ati heeft Crossfire, Nvidia heeft SLI.

De HD5770 kun je dus in Crossfire zetten door hiervan 2 stuks te kopen, dit kun je ook doen bij de GTX470 alleen heet dat SLI. Je moederbord ondersteund beide technologien.

De GTX470 is een heel stuk sneller dan de HD5770 maar wel een stukje duurder. Als je het geld hebt zou ik daarvoor gaan.



Vissa bedankt voor de info ik heb toch de GTX470 gekocht na dat ik op het fotoforum wat tips heb ingelicht.
De meesten werken met de GTX470 alleen dan in sli functie deze combi was beduidend sneller dan de HD5770 in crossfire.
Computer is besteld kunnen we na een 11 jaar oude computer weer eindelijk vooruit.

Groet,
Martijn.
 
Uiteraard zijn 2 GTX470's sneller, de HD5770 is een kleine 200 euro goedkoper per stuk, dus dat mag ook wel. :p
 
Back
Top