Verband kop en uitlaat

JohanS

Well-Known Member
Oi,

Ik had ff een vraagje: wat is het verband tussen de vorm van de verbrandingskamer en de uitlaat?? Misschien was et bij jullie bv. al bekend dat een speed kop niet de juiste vorm heeft voor een c20 uitlaat, dus ws. zit hier een verband in. ik hoor et van jullie, greetz, johan
 
Advertisement - register to remove this

heeft alexander de jager me laatst verteld. ze kregen hun sprinter niet afgesteld met die std vorm. na een modificatie wel, met een grote winst...
 
mjah dan klopt speed - C20 al niet, want ze rijden niet met een speed...

Verder zijn er meer dingen van afhankelijk

Wat voor compressie verhouding hebben ze, wat is de squish, C20 is aangepast (Niet veel, maartoch)
 
gaat het hier niet om. Gaat erom dat er factoren zijn waardoor een combinatie niet goed kan zijn, graag zal ik die te weten willen komen.
 
Originally posted by JohanS
gaat het hier niet om. Gaat erom dat er factoren zijn waardoor een combinatie niet goed kan zijn, graag zal ik die te weten willen komen.

Dat wou Alexander je niet vertellen?

Vraag het anders eens aan Wilco, is wat praatgrager
 
Originally posted by RobS
Dat wou Alexander je niet vertellen?

Vraag het anders eens aan Wilco, is wat praatgrager

ik ben er niet verder over doorgegaan.. ik zal et eens aan em vragen.
verder houdt wilco zich niet met tuning bezig..
 
Originally posted by JohanS
ik ben er niet verder over doorgegaan.. ik zal et eens aan em vragen.
verder houdt wilco zich niet met tuning bezig..

Dat zegt niet dat ie het niet weet...
 
Ik hou het erop dat ik een beetje vreemd verhaal vindt...

Kan me niet voorstellen dat een Speed kop niet kan samenwerken met een C20.

Verschillende ontwerpen van de verbrandingskamer bij hetzelfde compressievolume geven kleine verschuivingen van het koppel, (gezien aan de vele testuitdraaien bij VHM) verschil in topvermogen is er nauwelijks.

Het is zelfs zo dat bij een hoop VHM kopjes het topvermogen afneemt, maar als je daarvoor een veel bredere powerband terug krijgt boek je in de race of cross wel degelijk winst.
 
Originally posted by Joël
Ik hou het erop dat ik een beetje vreemd verhaal vindt...

Kan me niet voorstellen dat een Speed kop niet kan samenwerken met een C20.

Verschillende ontwerpen van de verbrandingskamer bij hetzelfde compressievolume geven kleine verschuivingen van het koppel, (gezien aan de vele testuitdraaien bij VHM) verschil in topvermogen is er nauwelijks.

Het is zelfs zo dat bij een hoop VHM kopjes het topvermogen afneemt, maar als je daarvoor een veel bredere powerband terug krijgt boek je in de race of cross wel degelijk winst.

niet samenwerken is een groot "woord", kan wel beter...
denk niet dat je vhm kopjes kan vergelijken met kopjes van scooters. Denk je dat malossi het achterste van zijn tong laat zien... denk et niet.
 
Originally posted by JohanS
heeft alexander de jager me laatst verteld. ze kregen hun sprinter niet afgesteld met die std vorm. na een modificatie wel, met een grote winst...

welke modificatie? en hoeveel winst is ermee behaald?
 
Originally posted by Marco_v_W
welke modificatie? en hoeveel winst is ermee behaald?

geheim van de smit, kweet et ook niet, maakt me ook niet zoveel uit bij deze setup, ik zou et liever zelf willen zien waarom bv dat vekeerd is, maar daar gaat heel wat jaren overheen...
en de jager had er iets van 2 pk mee uitgehaald, maar dit kwam denk ik meer doordat ze een daarvoor niet afgesteld kregen.
 
Originally posted by mhr#27
Er zijn vhm kopjes voor scooters.
zijn alleen blinde binnenkoppen en uitgedraaide binnenkoppen die GELIJK zijn aan de malossi.

Verder hebben de kop en de uitlaat natuurlijk met elkaar te maken, maar is het niet de bedoeling om de kop naar de uitlaat aan te passen maar andersom.
 
Originally posted by dani
zijn alleen blinde binnenkoppen en uitgedraaide binnenkoppen die GELIJK zijn aan de malossi.

Verder hebben de kop en de uitlaat natuurlijk met elkaar te maken, maar is het niet de bedoeling om de kop naar de uitlaat aan te passen maar andersom.

kan je misschien wat meer vertellen, en wrom zou je het niet op deze manier kunnen doen?
 
Het lijkt mij verstandig om eerst de basis helemaal perfect te hebben. Je gaat niet eerst een uitlaat laten maken en er dan achter komen dat de kop niet goed is voor je set up. Met de kop kun je de compressie waarde wijzigen en dat heeft invloed op de uitlaat.
 
Compressieverhouding is maar 1 aspect van het hele verhaal, wat ik bedoel is wat er kan gebeuren als je het compressievolume gelijk houdt (dus compressieverhouding ook gelijk) en dan gaat schuiven met squish breedte en afstand.

Een Malossi Team kop heeft gewoon een goede vorm, al kan het iets beter (halve bolvorm) verschil in vermogen zal hierbij klein zijn.

Wel geeft de Malossi kop bij een squish van 0.45-0.5mm een behoorlijke brute compressieverhouding van tegen de 16:1.

Als je scooter dan constant pingelt en je gooit de compressieverhouding wat omlaag dan kan het natuurlijk best dat het topvermogen aanzienlijk stijgt, omdat de boel dan gewoon niet meer pingelt...

Dat is wat mij betreft de enige logische verklaring op dit verhaal.
 
Back
Top