velgen verchromen

Hessman

Retired Bierkoerier
Ik heb nog een beetje onduidelijkheid over hoe veilig het verchromen van velgen is.
Kreeg namelijk te horen dat velgen kunnen breken door verchromen, zelfs al bij het erom leggen van je banden.
Ik zag wel op oisterwijk een phantom met verchroomde velgen. lijkt mij dat het dan gewoon zou kunnen.
Maar toch even wat onduidelijkheid, dacht zelf aan de manier waarop er gechromeerd wordt, zacht of hard.. dat dat het zachte aluminium aantast.
 
Advertisement - register to remove this

t is wel te chromen maar het aluminuim is zeer kwestbaar voor deukjes (dat wist je mss al) vandaar dat veel bedrijven het afraden, ook daarbij dat het een helehoop geld kost 170 eu per velg.
en als je perongeluk een deuk oploopt, wat uitkan lopen tot schueren in je chroom laag kost het nog meer om het te laten maken/opnieuw chromen.
mss iets wat je al vaker gehoord heb, laat het polijsten relultaat is echt mooi als je het prof laat doen en echt een heel stuk goedkoper.
hier ff een foto van 2 gepolijstge velgen
bijde2.JPG
 
ja wat black_white zegt klopt zo wel denks



hessman leeg pm box eens over zip sp (untuned) carter in grote kelder :p
 
Velgen verchromen is mij vaak afgeraden door verschillende chromeurs. Het schijnt dat de chroomlaag op de velgrand heel er dik wordt terwijl deze op je spaken heel erg dun wordt. Vandaar dat het er vaak niet echt heel mooi uit komt te zien.
 
Black-Chrome idd.

Van afstand ziet haast alles netjes eruit. Ga nu de spaken maar eens bekijken.

(het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe veel manuren je erin kwijt wil. )
 
zat er ook al aan te denken om het te polijsten, verchromen is me gewoon te duur maar je kunt het dan niet spuiten omdat dan de glans er weer afgaat dus ik het heel kwetsbaar vooral als je over straat rijdt,

ik had ooit een verchroomde uitlaat maar die begon na een tijdje gewoon door het chroom heen te roesten, dus zo heel sterk is het ook niet (nou werdt die uitlaat door de vorige eigenaar ook niet echt goed behandel, magoed dna nog)
 
Back
Top