van brommer naar snor

Geert

A.k.a. SuiD
hoi
omdat me auto enige tijd niet meer bruikbaar is wil ik m'n scooter die ik nog heb laten herkeuren naar een snor. omdat het nou nog een 45 kmpu brommert is

iemand hier ervaring mee? kosten herkeuring, en of het uberhaupt mogelijk is omdat je hem dan moet terugvoeren naar 25kmpu ? evt meerdere zaken?

thnx alvast

Geert
 
Advertisement - register to remove this

waarschijnlijk kan het wel maar zijn de kosten te vergelijken met een compleet zelfbouw iets op de weg te krijgen. Oftewel daar heof je niet meer over te denken. Je komt er niet onderuit een snorframe te kopen. Het liefst 1 die al van kenteken voorzien is zodat je hem niet hoeft te laten keuren. en dan alles van de ene zip op het frame over te plaatsen.
Anders hele scooter of frame ruilen met iemand, vast wel mensen die van hun snor brom willen maken.
 
Hier in de buurt zit een bedrijf, die maakt van je brom een snor brommer door frame nummer te verandere en op papier.. Het is alleen btje illegaal..
 
Hier in de buurt zit een bedrijf, die maakt van je brom een snor brommer door frame nummer te verandere en op papier.. Het is alleen btje illegaal..

Daarnaast ben je zelf ook nog strafbaar bezig als je aan dat soort praktijken mee gaat werken...
 
als je het volgens het boekje wilt doen moet je hem dus afvoeren naar 25 kmh en daarna opnieuw laten keuren.
ervan uitgaande dat de herkeuring evenveel kost als de keuring die je nu moet ondergaan om alsnog een kenteken te krijgen is dat dus iets van 125 euro.
daar komt bij dat bij deze keuring de gehele brommer dan ook in topstaat moet zijn. dus remmen banden verlichting etc moet allemaal in orde zijn.


deze brommer verkopen en een snorbrommertje kopen lijkt mij het meest makkelijk.
Of gewoon een helm op je hoofd doen en gaan:p
 
FF eigen vraagje, ik heb nu een scooter die nog niet gekeurd is, en ik wel van plan dit te gaan doen.. scooter is helemaal perfect, maar als ik deze 30 laat rijde, zou die dan niet als snor verzekerd kunne worde?
 
Dat weet ik eigenlijk niet zo zeker, als jij die brommer laat keuren als snorbrommer bij het rdw is het natuurlijk gewoon een snorbrommer als ie door de keuring komt.
Of dit überhaupt mogelijk is weet ik niet.
 
er staat in het framenummer een aanduiding voor snor of brom. al loopt je brommer 5 km/u dan blijft het een brommer.

Even een vergelijking, als je iemand een appel geeft, zegt dat het een peer is en smaakt als een peer. Dan heeft hij toch nog steeds een appel.
 
Ja in originele staat inderdaad.
Maar brommers die nu nog niet gekeurd zijn 'bestaan' eigenlijk niet meer, en zouden in principe dus best wel eens omgekeurd kunnen worden.

Ik denk dat ik morgen hierover even navraag doe bij de RDW.
 
er is alleen grote kans deat je een geluids en weggedragstest moet doen @ lelystad. alhoewel er zijn brommers als snor toegelaten bij de fabriek vandaan

rdw doet ook aan nieuwe nummers inslaan.

dus bellen is de enige mogenlijkheid erachter te komen.
zet hier het andwoord dan ook even neer
 
Back
Top